Geld & Recht alle pijlers

Belastingvraag

20-10-2009 22:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn financiële situatie even aan het nakijken.



Op mijn afschriften staat vermeld dat ik van de belastingdienst elke 15e van de maand 54,00 euro heb ontvangen en daar staat bij: ib/pvv

Op i-net las ik dat dit staat voor gecombineerd tarief inkomsten belastingen en premies volksverzekering.

Maar ik begrijp eigenlijk niet wat dit precies inhoud?



Inmiddels woon ik samen. En ik zie dat ik dit bedrag ook niet meer ontvang.

Ipv belastingtelefoon bellen hoop ik eigenlijk heel graag dat iemand nu al iets meer weet wat dit is/inhoud?



Alvast bedankt.
Is het niet je zorgtoeslag?
Alle reacties Link kopieren
Wel aan laten passen hoor als je nu samenwoont, eind van het jaar kun je alles terugbetalen...
Alle reacties Link kopieren
Jij krijgt bedragen waar je niets van weet en nu krijg je het niet meer en je weet daar ook niets van?????????
ib staat voor inkomstenbelasting en heeft volgens mij niets met de toeslagen te maken. waar pvv voor staat weet ik niet (niet voor de politieke partij in ieder geval.)
Alle reacties Link kopieren
quote:es1450 schreef op 20 oktober 2009 @ 22:17:

Jij krijgt bedragen waar je niets van weet en nu krijg je het niet meer en je weet daar ook niets van?????????Ja,ik zou er ook een beetje nerveus van worden... Ik wil altijd graag weten waar het geld vandaan komt. Voor je het weet kan je het terug gaan betalen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, die zie ik ergens anders staan en heel duidelijk vermeld: zorgtoeslag 2009.

Inmiddels ook stop gezet.



Daarnaast ontvang ik (nu nog): 'kit/kgb'

Inmiddels weet ik dat dit staat voor kindertoeslag en kindgebonden budget.



Maar alleenstaande ouderkorting.....? Is dat die ib/pvv?

Want ja, dan is het logisch dat ik dit niet meer ontvang.

En dat dit automatisch is stopgezet.....?



Overigens weet ik dat ik wat moet terug betalen!
Alle reacties Link kopieren
pvv=premies volksverzekering.
Alle reacties Link kopieren
maar wát houd het precies in?
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat over de kortingen, bv.alleenstaande-ouderkorting, aanvullende alleenstaande-ouderkorting, combinatiekorting, aanvullende combinatiekorting, enz.
Alle reacties Link kopieren
kit/kgb = kindertoeslag, tegenwoordig heet dit kind gebonden budget.
Alle reacties Link kopieren
Heb je trouwens geen afschriften van de BL, waarop staat of en hoeveel voorlopige teruggaaf je ontvangt over 2009?



DIt is namelijk een voorlopige teruggaaf InkomstenBelasting/PremieVolksVerzekeringen, maar zou je ook een overzicht van hebben moeten ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Even mijn internetbankieren bekekenen. Op 15/10 ook een IB/PVV ontvangen. Het is de voorlopige teruggave inkomstenbelasting.

En als je ondertussen bent gaan samenwonen is die veranderd ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yeti80 schreef op 20 oktober 2009 @ 22:24:

Even mijn internetbankieren bekekenen. Op 15/10 ook een IB/PVV ontvangen. Het is de voorlopige teruggave inkomstenbelasting.

En als je ondertussen bent gaan samenwonen is die veranderd ja.Ja, maar dat moet je wel zelf doorgeven, de BD weet dat niet uit zichzelf...
Alle reacties Link kopieren
dit is de link van de belastingdienst van het kindgebonden budget



dit is de link van de belastingdienst betreffende de kortingen
Alle reacties Link kopieren
@nn-1: thanks. want dan is het heel goed mogelijk dat dit tóch de alleenstaande ouderkorting enz is geweest!

Goh..dat dit automatisch stop word gezet. Ideaal vind ik.
Alle reacties Link kopieren
ib/pvv = tarief InkomstenBelasting / tarief Premies VolksVerzekeringen
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet waar de afkortingen voor staan.



@Vinyl: ik ontvang geen ib/pvv meer. Maar heb niet iets stopgezet... Wél al iets terug betaald!
Alle reacties Link kopieren
Maar een voorlopige teruggave wordt niet vanzelf stopgezet...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het idd nu ik even terug lees
Alle reacties Link kopieren
misschien krijgt de bd van de gemeente door dat de gezinssamenstelling is gewijzigd oid? Je hoeft ook geen adreswijziging te sturen naar de bd, die weten je wel te vinden
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook even je kindgebonden budget na. Als je bent gaan samenwonen kan inkomen van partner gaan meetellen. Dit wordt over een heel jaar bezien, dus het zou kunnen dat je moet terugbetalen, ookal woonde je in begin van jaar nog niet samen.
Alle reacties Link kopieren
@gizz: ja precies. We houden er rekening mee.

@Pucker: Ja, dat dacht ik ook. Want precies toen we gingen samenwonen ontving ik ook niet meer die ib/pvv.

Het lijkt me ook gekoppeld aan elkaar.



De kit/kgb kan ik alleen per jaar stopzetten en schriftelijk.

B-dienst kijkt na of ik er recht op heb gehad over het jaar 2009.

(De zogenoemd toeslagen kon ik nl wel met 1 druk op de online-knop stopzetten.(Zorg- en huurtoeslag.)
Alle reacties Link kopieren
quote:FleurtjeFee schreef op 20 oktober 2009 @ 22:25:

@nn-1: thanks. want dan is het heel goed mogelijk dat dit tóch de alleenstaande ouderkorting enz is geweest!

Goh..dat dit automatisch stop word gezet. Ideaal vind ik.



keep on dreaming.... nope dat doet de belastingdienst echt niet automatisch....

kijk nog maar eens bij de 15de van deze maand en let op bij de volgende als dta je voorlopig teruggaaf inkomstenbelasting wordt dat uitbetaald tot en met december....
Alle reacties Link kopieren
nee hoor kgb kun je nu al stopzetten. Gewoon op toeslagen.nl je verwachtte gegevens invullen. Heb het zelf ook gedaan, nadat ik er achter kwam dat wij teveel waren gaan verdienen. Waarschijnlijk krijgen we uiteindelijk wel weer terug, omdat we nu een terugval in inkomen hebben, maar je kunt het wel degelijk nu stopzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven