Mode & Beauty alle pijlers

Hamam

02-05-2008 08:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden stond er in de Viva een artikel over een Hamam. In feite een mooie sauna met luxe behandelingen voor minder geld dan de reguliere sauna's. In Turkije heb ik op vakantie twee keer zo'n scrubbehandeling gehad en volledig ingesmeerd met doeken en zo'n heerlijke zeep (reactie van mijn man: "je ruikt heerlijk het lijkt wel wasverzachter!)

De Hamam in het artikel was in Amsterdam. Weet iemand welke Hamam dit was? Ik woon in Lelystad dus misschien is er iemand die hier in de buurt een goede weet?
google: hamam amsterdam et voila!
Even googelen en je hebt 'm: http://www.hammamamsterdam.nl/
Ziet er goed uit!

In Osdorp is er ook 1 in aanbouw: Hamam Shifa. Ik kom er iedere dag langs, maar het ziet er naar uit dat de opening nog wel even op zich laat wachten.
Ik ben er nu 2 keer geweest in de hamam in Amsterdam oost maar ik ga er niet meer heen. Vooral de laatste keer was de badruimte gewoon vies, terwijl het erg rustig was, de sauna was stuk maar daar kwamen we pas achter toen we al binnen waren, de lachmachun was werkelijk niet te eten en het personeel was blijkbaar allemaal ongesteld want er kon geen lachje vanaf.

Er moet er ook één in Den Haag zitten, mooier, groter, schoner.
Ja, daar ben ik eens geweest, die is inderdaad prima.
Zelfde ervaring als Kilios met de hammam in Amsterdam: erg druk zodat er amper plek was om je om te kleden en ergens te zitten, ontzettende herrie door al het gekakel (dat weerkaatst zo lekker met al die tegeltjes) en van die scrubdames die je aan je arm naar de massagebank sleurde als jij aan de beurt was.

Het was nou niet echt het genieten wat ik er van had verwacht.
Reguliere sauna's zijn toch niet zo duur?

Hier althans heb je een goedkoper avondtarief: 11 euro. Kun je van half 9 tot half 12 overal gebruik van maken. (volgens mij heb je ook een doordeweeks middagtarief, ook zo goedkoop)
O, jammer dat de ervaringen niet zo goed zijn. Zo'n zeep- scrubbehandeling vond ik zo lekker. Bedankt voor de reacties.
Ik ben jaaaaaaaaaaaren geleden ook eens in de hamam in Den Haag geweest en die was zalig. Tis dat ik niet in de buurt woon... Lelystad is ook niet om de hoek, maar je kunt het combineren met bijvoorbeeld een middagje shoppen.
Ik zou ook een keer naar zo'n hamam willen maar heb de stap nog steeds niet genomen!! Ik zou me best ongemakkelijk voelen met alleen een bikinibroekje aan en weet ook niet echt wat ik er van moet verwachten.
headenshoulders : Waar haal je het idee vandaan dat je alleen een bikinibroekje aan hebt? Ik ben 2 keer in Turkije in de hamam geweest en daar hou je gewoon je hele bikini aan hoor. Tijdens het inzepen willen ze hem weleens los doen als je op je buik ligt, maar verder echt niet. Het is mij daar in Turkije goed bevallen ,hoewel de 2e keer minder was ten opzichte van de 1e keer. Dat was zo heerlijk, lekker scrubben en gekraakt worden aan alle kanten haha. Daarna die heerlijke zachte zeep uit zo'n soort kussensloop....hmmm. Hoor alleen van iedereen dat een nederlandse hamam daar echt niet aan kan tippen en dat dat toch gewoon minder is. Ben hier dus nog nooit geweest
Ik heb ook wel eens een Hammambehandeling gehad in Turkije, heerlijk!!! Wil nu ook wel een keer in Den Haag gaan...Heb net even op de site gekeken, maar snap het niet helemaal: moet je je zelf de behandeling geven?? Ik word liever behandeld...of moet je dan een arrangement kiezen.
quote:Ivetje schreef op 16 mei 2008 @ 17:10:

headenshoulders : Waar haal je het idee vandaan dat je alleen een bikinibroekje aan hebt? Ik ben 2 keer in Turkije in de hamam geweest en daar hou je gewoon je hele bikini aan hoor. Tijdens het inzepen willen ze hem weleens los doen als je op je buik ligt, maar verder echt niet. Ik ben in Turkije in totaal 3x naar de hamam geweest: in Adana, Fethiye en Foca. Bij 2 van de 3 keer moest ook mijn bovenstukje uit hoor. Niet dat ik dat erg vond. In Adana werkten de dames zelfs zonder bovenstukje, haha!! Dat was me dan ook wel een hele aparte ervaring. Het was een hamam waar nauwelijks toeristen komen.
En dit is geen oproep/reclame omdat??
Dit is reclame Fadil, en dat mag niet.

Ik ben ook al eens in de hamam in Amsterdam geweest. Eens maar nooit weer. Het was er absoluut niet schoon, en van een relaxte sfeer was geen sprake: alles rap achter elkaar. De hamamdame boende er echt té ruig op los, op een heel gehaaste manier.

Heb ook wel hamam-behandelingen ondergaan in verschillende thermen-oorden en die vond ik veel relaxter en prettiger. Die behandelingen kwamen ook meer overeen met mijn eerdere ervaringen in Turkije.
Peas on earth!
Ik ben opzoek naar een goede hamam in Den Haag. Google levert wel wat op, maar er schijnt een bekende Hamam in Den Haag te zijn, maar ik heb geen idee welke dat is.

Wie weet welke ik bedoel?

Laat maar heb het gevonden. Is in de Rubensstraat. Lees alleen niet zulke positieve verhalen. Iemand ervaring met deze hammam?
anoniem_20422 wijzigde dit bericht op 12-11-2008 22:15
Reden: Zelf nog eens googlen werkt altijd
% gewijzigd
quote:Ginger schreef op 19 mei 2008 @ 17:50:

[...]

Ik ben in Turkije in totaal 3x naar de hamam geweest: in Adana, Fethiye en Foca. Bij 2 van de 3 keer moest ook mijn bovenstukje uit hoor. Niet dat ik dat erg vond. In Adana werkten de dames zelfs zonder bovenstukje, haha!! Dat was me dan ook wel een hele aparte ervaring. Het was een hamam waar nauwelijks toeristen komen.Waar ik ben geweest werd je ingezseept door mannen, daar zal het verschil wel in zitten. De 1e keer is me prima bevallen. Werd ook flink uit elkaar getrokken toen haha. De 2e keer was wat minder. Voelde me een beetje aangerand eigenlijk. De mannen daar waren nogal handtastelijk, bovenstukje los en dan heel dicht langs de borsten masseren, tussen de benen ook te dicht richting het kruis zodat het net niet meer fatsoenlijk was. Nee, daar was ik niet zo heel blij mee eigenlijk. Zowiezo beviel die 2e keer al een stuk minder. Had het idee dat ik een beetje vee was. Werd echt van ruimte naar ruimte gestuurd etc. Nadeel in nederland vind ik altijd weer dat het alleen gescheiden is. Heel raar, want in Turkije doet niemand er moeilijk over dat mannen en vrouwen door elkaar zitten en hier in nederland kan dat ineens niet
Ik ben 1 keer in Turkije en 1 keer in Tunesie naar een Hammam/badhuis geweest. Echt heerlijk!
Ik ben eens in Turkije naar de Hammam geweest en was gelijk verslaafd. Helemaal na een harde week werken.

Ik zoeken, en kwam dit forum tegen. Ik woon in de rivierenbuurt, en ben een kijkje gaan nemen bij die hammam in osdorp. Was toevallig een avond voor de mannen, en werd netjes ontvangen met een kopje thee. Ook een rondleiding was geen probleem.

Ben afgelopen weekend geweest, en heb daar tot 24:00 lekker ontspannen. Het is er schoon, en ook kan je er tussendoor lekker een hapje doen... Dus zeker een aanrader.

Bedankt voor de tip biebeltje!
Mhm, dan moet ik ook maar eens gaan...

Vind het erg jammer dat het gescheiden is, mijn man wil ook graag gaan. Maar ik zie het niet zo zitten om alleen te gaan... (En ik kom er iedere dag wel 2 keer langs...)
Heeft iemand ervaring met de hamam in Eindhoven? http://www.dunya-hamam.nl/

Ik wil er graag een keer met mijn moeder heen.
Interessant,

Ben ik namelijk in plan een hamam in Amsterdam beginnen.En van jullie reacties heb ik echt veel, bedankt.

Als jullie nog meer tips hebben hoor ik het graag! Wensen, verwachtingen e.z.v.
quote:Ginger schreef op 20 september 2009 @ 15:09:

Heeft iemand ervaring met de hamam in Eindhoven? http://www.dunya-hamam.nl/

Ik wil er graag een keer met mijn moeder heen.Ik ben er zelf nooit geweest. Wel 2 vrouwen die ik ken en die waren erg enthousiast.
Spam
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2014 18:05
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven