Verhuizen naar Hilversum, wat zijn de do's en dont's?

08-08-2007 10:42 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriendlief en ik gaan verhuizen. Hij heeft een baan in Amsterdam, ik vanaf september in Utrecht, en we willen naar Hilversum gaan verhuizen.

Dit omdat dat ergens in het midden ligt, en we vinden het een leuke stad.



Doel is om eerst een tijdje te huren, en dan na een tijd wat kopen in Hilversum of omgeving. We komen namelijk beiden niet uit die omgeving, en willen eerst de omgeving en dergelijke leren kennen voordat we wat kopen.



Heeft iemand van jullie tips of suggesties waar en hoe we het beste kunnen zoeken. De voor en nadelen van wonen in Hilversum, misschien woon je er zelf, hoe bevalt het?
Alle reacties Link kopieren
ik woon sinds april in hilversum. Ik ben met man en kinderen vanuit het noorden van het land gekomen.



We hebben nu eerst een huurhuis dudok omdat wij de omgeving niet goed kende en onze vingers niet aan een miskoop wilde branden (omgeving/huis). Wat wij prettig vinden dat je vanuit Hilversum overal zo bent. Het is wat kleinschaliger dan we voorheen woonden en je kunt veel met de fiets doen of lopend. Er wordt wel veel aan de weg gedaan waardoor de bereikbaarheid van Hilversum op dit moment niet optimaal is. Ook is de hei en het bos heel dicht bij en je hebt ook snel het gevoel dat je buiten bent.



Wat ik vooral mis is het spontaan gaan eten bij een eetcafe of ergens lekker gaan ontbijten op zaterdag of zondagochtend. Ik heb nog niet veel leuks ontdekt om dat te kunnen doen. We gaan dan maar naar Utrecht of Amsterdam.



Qua winkels heb je wel genoeg (las net dat er ook een Zara in het centrum komt), vooral als je een man hebt die niet van winkelen houdt ;-) . Wil je meer zul je het toch echt buiten Hilversum moeten zoeken. Wat dat betreft is Hilversum echt weer een dorp.



Wij voelen ons prima op ons gemak en we blijven hier nog wel een tijdje wonen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven