schade door bovenburen

08-08-2007 22:00 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een benedenwoning uit begin 1900. Onze bovenburen zijn al een tijdje met grof geweld aan het klussen. Nu zijn er hierdoor barsten ontstaan in ons ornamentenplafond in de woonkamer en vochtplekken op het plafond in onze gang. Dit hebben we direct bij onze buren gemeldt zodra we dit ontdekten. Volgens onze buurman vergoedt de verzekering hier niets voor, omdat we in een oud huis wonen en zo'n huis met de jaren schade lijdt. Dacht 't niet...

Heeft iemand een idee hoe dit schadetechnisch opgelost kan worden? En hoe bereken je deze schade? Wij zijn van plan om zelf de scheuren te gaan vullen en daarna alle plafonds opnieuw te witten (2 jaar geleden nog gedaan, grmbl...), waar we toch zeker wel een week mee zoet zullen zijn.... Helemaal herstellen kunnen we het niet, dus het levert waarschijnlijk ook nog wel een waardevermindering op van ons huis...
Alle reacties Link kopieren
Hi dibbus,



Momenteel zijn wij ook bezig met de renovatie van een pand uit 1900. Onze aannemer is verzekerd voor dergelijke ''ongelukken''.



Als in jullie geval dergelijke scheuren zijn ontstaan als gevolg van het klussen door de bovenburen dan zou ik toch eens met hen gaan praten, zeker als zij een aannemer of een professioneel klusbedrijf in de arm hebben genomen.



Daarnaast zou ik het zker redelijk vinden als zij in ieder geval samen met jullie naar een oplossing zoeken. In ons ongeval bleek een muur zo broos te zijn dat er schade is ontstaan bij de buren, onze aannemer herstelt uiteraard deze schade bij de buren.



Ik zou zelf ook foto's maken van de geleden schade en dus zeker met de bovenburen gaan praten.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is dit nu typisch iets voor de WA (wettelijke aansprakeijkheid) verzekering. Je buren willen er gewoon onderuit proberen te komen. Neem bijv. contact op met het juridisch loket, www.hetjl.nl, of ben je lid van vereniging eigen huis? ( hebben juridische afdeling) of je rechtsbijstandverzekering. Ik zou de schade op laten nemen door een professional... en ze officieel middels een brief aansprakelijk stellen.
Alle reacties Link kopieren
P.S.

Die opmerking van je buurman dat je in een oud huis woont en zo'n huis met de jaren schade lijdt, slaat nergens op. Deze meneer wil m.i. zijn verantwoordelijkheid ontlopen (ik ga ervan uit dat dit je klussende bovenbuurman is).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de raad van Sweety zeker opvolgen!
Alle reacties Link kopieren
Je moet gewoon naar je verzekering gaan en kijken wat die zegt!



Wat je buurman zegt slaat natuurlijk nergens op,hij is verantwoordelijk en heeft niets met een oud huis te maken...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Goed plan om de schade op te laten nemen door een expert. Foto's hebben we inderdaad gemaakt. Een vriend had voor ons al bij Vereniging Eigen Huis geinformeerd (zijn zelf geen lid), maar daar kwamen we toch niet veel verder. Gaan het nu eens bij het juridisch loket proberen.



Tja, wij ontploften ook zowat toen de buurman kurkdroog beweerde dat een oud huis nou eenmaal schade lijdt! Zeker omdat we al een half jaar enorme overlast hebben van zijn geklus en hij nauwelijks rekening met ons houdt (klust bijv net zo lang door 's avonds tot wij rond 22.30 u aanbellen om te vragen of hij wil stoppen of moet dagenlang in onze kelder terecht omdat daar leidingen van hem lopen, waardoor wij met klusjesmannen, rommel en gestresste katten achterblijven etc.). Alle irritaties hebben zich nogal opgestapeld, waardoor we nogal lichtgeraakt zijn geworden. Alleen zijn we niet gebaat bij een ruzie, aangezien we letterlijk erg dicht op elkaar wonen. Hebben inmiddels al wel een aantal goede gesprekken gehad en sindsdien meldt hij het ons bijv als hij erg veel lawaai moet gaan maken. Maargoed, nu de schade nog vergoeden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven