Mode & Beauty alle pijlers

Parfumallergie

28-02-2008 22:17 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben op zoek naar mensen die net als ik parfumallergie hebben. Voor mijn gezicht gebruik ik Clinique en als deo heb ik die van Neutral. Hier ben ik erg blij mee.

Ook voor shampoo gebruik ik Neutral, maar deze is eigenlijk niet goed genoeg, m'n haar wordt er niet goed schoon van en een beetje vettig.

Daarom gebruik ik er ook een gewone shampoo bij. Maar daardoor krijg ik last van uitslag (vlekken en jeuk in mijn nek en bovem'n ogen). Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een goed merk shampoo zonder parfum.

Heeft iemand een tip?
Alle reacties Link kopieren
Vlinderella, ik heb ook een parfumallergie en vind - net als jij - die shampoo van Neutral verschrikkelijk .... Het ruikt viezig, net of je een chemische fabriek bent, en je haar gaat er heel eng door aanvoelen.



Ik gebruik de shampoo van Louis Widmer, verkrijgbaar bij de betere drogist. http://www.louis-widmer.be/004lwd_0202_nl.htm

Het is wel een vrij duur merk, maar zij hebben heel veel producten zonder parfum, ook bijvoorbeeld zonnebrandcrème. Let op: er is een licht geparfumeerde en een ongeparfumeerde lijn, dus altijd om de producten zonder parfum vragen.

Als je een eczeemhuid hebt kan ik je de Remederm producten aanraden, er is zelfs een Remederm shampoo (heb ik nooit geprobeerd, niet nodig gehad). Ik gebruik wel de Remederm lichaamscrème ter voorkoming van eczeemplekken.



Als doucheproduct gebruik ik Balneum extra vettende waslotion, heerlijk spul. Ook bij Balneum opletten: er zijn producten met en zonder parfum.



De Hema heeft ook een aantal zeer betaalbare ongeparfumeerde producten; dat is de groene lijn, voor de gevoelige huid. Ik gebruik de dag- en nachtcrème, en de reinigingsdoekjes.



Denk je ook aan waspoeder en wasverzachter? MIjn dermatoloog heeft mij indertijd aangeraden goedkoop waspoeder (huismerk van de supermarkt) te gebruiken, die zijn veel minder sterk geparfumeerd dan duurdere soorten. En als wasverzachter gebruik ik Neutral wasverzachter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Lief is allergisch voor parfumstoffen en hij krijgt daardoor last van zijn ogen. Bij hem is er geen huidreactie maar doordat zijn ogen zo heftig reageren op parfum gebruik ik nu ook ALLES zonder parfum.

De beste opties voor mij op een rijtje:

Shampoo: Zarqa of Urtekram

Conditioner: Zarqa of Urtekram

Douchegel: Zarqa of Urtekram

Dagcreme: Clinique of Biodermal PCLE creme

Bodylotion: Clinique of Neutral

Zonnebrandcreme: Clinique (ruikt vies, maar je moet wat, toch?)

Deodorant: Dermolin

Wasmiddel: Neutral

Wasverzachter: Neutral

Afwasmiddel: Neutral



Louis Widmer heb ik wel geprobeerd maar vond ik vies ruiken, net als de shampoo van Clinique. Remederm vond ik ook een beetje ziekenhuis achtig ruiken. De shampoo van Dermolin werkte heel erg goed qua geur maar ik stond letterlijk te huilen als ik mijn haar daarna moest bostelen want het gaat ONWIJS klitten! Dus ik ben heel blij met Zarqa en Urtekram, echt aanraders. Zarqa is zelfs te koop bij de Etos en DA!!



Misschien een tip: om de een of andere misterieuze reden kan hij wel tegen Style Soft van Jill Sander. HOERA!
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal, ik ben zelf erg overgevoelig voor parfums en wasmiddelen en ga binnenkort eindelijk getest worden daarop, ik vroeg me af hoe gaan jullie om met vriendschappen en relaties. hebben jullie geen last van hun parfums of wasmiddelen of deo's?? groetjes Suzi
Alle reacties Link kopieren
@coconutgirl: Ik ben gelukkig niet allergisch voor het inademen van de geurtjes van anderen. Dat lijkt me een nog veel lastiger allergie, als je bijvoorbeeld een astma-aanval krijgt doordat je andermans geurtjes inademt. Ik vind het bijvoorbeeld heel lekker om meteen na mijn partner te douchen; dan ruikt de badkamer nog lekker naar zijn shampoo en deo en heb ik het gevoel dat ik toch met een lekker geurtje sta te douchen .....



Ik ben uitsluitend allergisch voor parfum op mijn eigen huid. Is wel lastig met handenwassen op mijn werk bijvoorbeeld, ik kan daar niet de zeep uit de dispenser gebruiken dus ik was alleen met water. En als ik sterk geparfumeerde familieleden/vrienden kus worden het bij mij 'luchtkussen', want dan raak ik hun (geparfumeerde) huid aan en dat geeft eczeem.



@Hannaviva: bedankt voor die tips! Ik ken die producten helemaal niet. Dat is weer een uitbreiding van mijn mogelijkheden. Ik ren meteen naar de Etos en DA ......
Alle reacties Link kopieren
@ coconutgirl

Mijn Lief heeft heeeeeel erg veel last van parfumstoffen op andere mensen. Hij vraagt mensen waar hij een allergische reactie van krijgt ook wel eens om het ietsje rustiger aan te doen met geurtjes in zijn buurt.

Erover praten moet kunnen toch?

En qua relatie; ik gebruik voor hem ook alles parfum vrij. Het is even wennen maar met de juiste producten geen probleem.



@ Joyce48

Graag gedaan! Ben benieuwd of het voor jou ook werkt!

Urtekram is trouwens te koop via internet of de gezondheidswinkel.
Alle reacties Link kopieren
UP!



Sinds vorige week ben ik erachter dat ik ook de 'trotse' bezitter ben van een parfumallergie. Ik heb al eens eerder (3X) allergietesten gehad. Daar kwam toen alleen de voeding- en inhalatie uit (alles wat er geprikt werd, helaas). Ik heb al jaren handeczeem. En spontaan verschijnende en verdwijnende rode eczeemplekken op mijn armen en benen, of bij mijn mond. Omdat ik op dermatologie werk (dicht bij het vuur) liet ik het altijd al wel controleren door de dermatoloog. Maar omdat niks leek te helpen heb ik afgelopen week weer een test gehad waar dus tot fragrance 1, fragrance 2 en lyral eruit kwam (een indicator voor een parfumallergie).



Aan de ene kant vind ik het fijn dat het niet voor niks is geweest, die derde test. Er is serieus wat uitgekomen wat mogelijk ook de klachten kan veroorzaken. Ik ben dan ook erg gemotiveerd zoveel mogelijk parfumstoffen uit te bannen om te kijken hoe het dan gaat. Maar aan de andere kant, dat snapt iedereen vast wel, is het echt balen. Ik hou van lekkere luchtjes, smeersels en nu kan dat allemaal niet meer.



Ik heb afgesproken met de dermatoloog dat ik nu eerst een time-out neem. Alles dus zonder parfum. Ook geurkaarsen, luchtverfrissers enz. even laten voor wat ze zijn. En dan kijken of mijn klachten gaan verminderen, wat ik natuurlijk wel hoop. Mocht het echt duidelijk beter gaan mag ik weer voorzichtig wat uit gaan proberen zoals een luchtje op mijn kleding.



Qua spullen ben ik al een heel eind gekomen, ik heb inmiddels alles vervangen door hypo-allergeen. Ik heb nu veel van Neutral, Dermolin, Zarqa en Dr. Van Der Hoog.



Maar nu de vraag... Hoe stylen jullie je haar? Mijn haar pluist nogal snel. Ik heb shampoo van Dermolin nu en conditioner van Zarqa. Normaal gesproken gebruikte ik thrill van Schwarzkopf of glansspray van Le Petit Marseillais (lekker groot ingeslagen vanuit Frankrijk, handig...). Weten jullie een alternatief?



Hopelijk vind ik hier wat nuttige tips! (Alles is welkom, ook als het niet over haar gaat. )
Alle reacties Link kopieren
M'n haar stylen was ook een probleem nadat er bij mij een parfumallergie vastgesteld werd (vorig voorjaar). Ik kreeg namelijk vooral eczeem in m'n nek, dus moest echt wat doen aan m'n haarproducten. Shampoo, conditioner was geen probleem na het ontdekken van inderdaad Neutral, Zarqa en Dermolin (ik weet dat er duurdere merken zijn als Clinique, maar dat vind ik echt te gek). Hema heeft ook een lijn voor de gevoelige huid, zonder parfum, dus hier gebruik ik de dagcrème en de make-up verwijderdoekjes van. Douchegel kan ik wel gewoon gebruiken, omdat dit van m'n huid afspoelt krijg ik er geen last van.



Voor m'n haar (halflange krullen) heb ik inmiddels mousse gevonden van Wellaforte (sensitive). Hier zit geen parfum in, maar ik kan 'm niet bij elke drogist vinden. Koop dus meestal een paar flessen tegelijk, want sinds ik parfumloze spullen gebruik is m'n eczeem helemaal verdwenen, dus wel de moeite waard om het aan te passen.



Ik heb een tube gel van Neutral staan, maar die gebruik ik niet vaak. Eigenlijk kan ik het af met de mousse (kan m'n haar gewoon aan de lucht laten drogen en dan zit het goed en als ik het knippen bij hou wordt 't niet zo pluizig), maar als ik nog eens iets van wax ofzo tegenkom zonder parfum, dan ben ik de eerste die het koopt. Altijd makkelijk voor de bad-hair momentjes.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je antwoord. Shit he, dat er zo weinig te vinden is. Alleen Wella dus. En bestaat die Neutral gel nog? Want ik kan niks vinden op de website. (Maar ja, gel... Dat gebruikte ik normaal ook niet, dus eigenlijk heb ik daar niet zo heel veel aan.)



***Beetje offtopic...Eigenlijk heb ik principiële bezwaren tegen Wella, na het zien van de documentaireserie 'Van Moskou Tot Moermansk' met Jelle Brandt Corstius. Hij was namelijk in een stad 400 km ten oosten van Moskou (Dzerzjinsk) waar de fabriek van Wella staat. Die fabriek dumpt al jaren samen met andere fabrieken al hun afval in een meer, wat rechtstreeks in verbinding staat met de rivier de Wolga. Het is er zo vervuild dat de gemiddelde levensverwachting van de mensen daar 45 jaar is... Ze eten namelijk gewoon vis uit het meer en groente uit de moestuin... Nou ja, maar daarom wil ik eigenlijk liever geen Wella!***



Tsja, maar wat dan he? Zouden er geen huis-, tuin-, en keukenmiddeltjes zijn voor stralend haar? Zonder parfum? Misschien moet ik daar eens naar kijken, via Google ofzo.



Als ik wat vind laat ik het weten, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, ik heb nog geen andere producten kunnen vinden, dus ik hou 't echt nog bij m'n Wellamousse.



Nadeel aan dit soort argumenten vind ik dat het voor veel van deze grote producenten opgaat dat er dingen gebeuren die eigenlijk niet door de beugel kunnen en dat ze veelal aan elkaar gekoppeld zijn. Grote kans dat er veel meer merken gemaakt worden in die fabriek bij Moskou waar je niet eens vanaf weet (misschien jouw Schwarzkopf product ook wel) en dan hou je het evengoed in stand.



Overigens was het volgens mij niet alleen de Wellafabriek die voor de verontreiniging gezorgd heeft in dat gebied. Het was een heel industriegebied en ook Wella had daar een fabriek. Mijn mousse komt trouwens uit Duitsland volgens de verpakking.



De Neutralgel zie ik inderdaad ook niet meer op de website staan. Toen m'n dochter geboren werd kreeg ik 'm in een proeftubetje en later heb ik er een grote tube van gekocht maar ik gebruik 'm bijna nooit.
Bij mij is jaren geleden ook een parfumallergie geconstateerd en nog, als ik per ongeluk wat eau de toilette of parfum op mijn huid krijg, is het gelijk bal. Producten die ik niet echt op mijn huid laat zitten zoals shampoo en badschuim kan ik meestal wel verdragen ook al zit daar een beetje geurstof in. Waarschijnlijk omdat dat gelijk uit-/afgespoeld wordt. Ik gebruik wel af en toe parfum, want dol op lekkere geurtjes, maar spuit dat dan op mijn haar of kleding en dan pas ik er heel goed op dat niks mijn huid raakt. Wasmiddels gebruik ik van de Aldi, wast prima schoon en veroorzaakt bij mij geen uitslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven