Nieuw geleverd bed toch beschadigd!

09-08-2007 22:36 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen dinsdag hebben wij eindelijk ons nieuwe lang verwachte bed.

Een half jaartje geleden gekocht en ipv de levertijd van 8 weken werd het dus een levertijd van bijna 6 maanden.



Eerst bleek dat ze de levertijd niet konden halen, dus werd de levering uitgesteld. Kan gebeuren, dus daar doen we dan niet zo moeilijk om. Komen ze uiteindelijk leveren, blijkt dat de maat verkeerd is. We kregen dus een veels te groot bed. Daarnaast was die bezorger zo onhandig, dat hij met de punt van het bed (is massief hout) tegen de muur stootte waar net nieuw behang opzat. Gevolg is dus een stukje behang eraf, grrrr...Gelukkig kunnen we dit wel redelijk herstellen, maar je blijft het toch zien. De verkopende instantie was wel zo vriendelijk om financieel tegemoet te komen, dus hebben we een compensatie gehad van 80 euro.

Iig zouden ze binnen 4 weken weer opnieuw kunnen leveren, dit werden dus 8 weken en als ik zelf niet gebeld zou hebben 10 weken. Afgelopen dinsdag waren ze er (keurig op tijd, dat wel!). Het bed hebben ze gemonteerd, alhoewel ze daar dus niet echt verstand van hadden, want sommige schroeven waren ze vergeten en de lattenbodem, die verstelbare latten heeft, plaatste ze verkeerd om in het bed. Toen ik aangaf dat het niet goed was, keken ze me dom aan en wouden ze me wijs maken dat dat zo hoort. Nogmaals eens goed uitgelegd: 'Ohja mevrouw, nu zie ik het, u heeft gelijk'. Gelukkig hersteld en bed afgerekend. Toen ze weg waren nog eens goed de boel bekeken en nu zie ik toch beschadigingen!! Grrr...Daarnaast kon vriendlief alle schroeven nog eens vastdraaien, want die bleken toch los te zitten.



Ik ben dus best een beetje gefrustreerd hierover. Het betreft hier een bed waarvan de ombouw alleen al 1200 euro kost. Alleen hebben wij die beschadigingen in eerste instantie niet gezien. Stom stom stom...We zijn iig de volgende dag direct naar de winkel gegaan (omdat we nog meubelolie moesten ophalen die ze vergaten mee te leveren) en hebben daar gelijk een klacht ingediend. Nu komen ze halverwege september eens de boel bekijken.



Wat kan ik het beste doen? Fotoos maken en die alvast opsturen naar de betreffende leverancier? Zodat wij straks niet zelf als schuldigen worden aangewezen? Ik weet dat ik hier misschien beter op had moeten letten, maar op het moment dat ze hier waren, waren die gasten zo gehaast, dat we er dus niet goed op gelet hebben. We hebben overigens niet iets getekend waarop staat dat het bed onbeschadigd is afgeleverd.



Heel verhaal zo, maar ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft.

Alvast bedankt voor reacties!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Gelukkig niet zo heel veel ervaring mee, maar ik weet wel dat je dit soort dure zaken meestal koopt bij winkels die CBW-erkend zijn. Daardoor ben je verzekerd van de juiste service en een branchevereniging die in staat is te bemiddelen bij geschillen. Kijk eens op www.cbw.org



groet,

TD

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven