Entertainment alle pijlers

Gothic / fantasy evenementen

01-11-2009 22:57 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
2010



Maart

- 20 en 21, Phantasium (Eindhoven)

April

- 23,24,25, Elf Fantasy Fair (Haarzuilens)



Mei

-1,2 Middeleeuws huis Bergh ('s Heerenberg)

-6,7,8 FantasyVal (Flevoland)

-15,16 KeltFest (Dordrecht)

-21,22,23,24 Wave Gothic Treffen (Leipzig)

-24 Dag van het kasteel (Nederland)

-29,30 Mittelalterlich Phantasie Spectaculum (Wassenberg)



Juni

-12,13 Ridderspektakel(Dordrecht/Biesbosch)

-13 Scotfest (Tilburg)

-19,20 MidzomerFair (Alphen a/d Rijn)

-26,27 Drakenboot Festival (Apeldoorn)

-25,26,27 HeksenFestijn (Oudewater)



Juli

-3,4 Keltisch Midzomerfestival (Nieuweschans)

-10,11 Ridderspektakel (Groningen)

-11Magic Fair (Limbricht)

-31 Fantastic (Almere)



Augustus

-1 Fantastic (Almere)

-5,6,7 Wacken Open Air (Duitsland)

-6,7,8 Castlefest (Lisse)

-13,14,15 FolkWoods (Eindhoven)

-14,15 Summer Darkness (Utrecht)

-14,15 Fantastic (Amsterdam)

-28,29 Fantastic (Utrecht)



September

-11 Dikketinnefestival (Hattum)

-18,19 Elf Fantasy Fair (Arcen)



Oktober

23,24,25 Slag om Grolle (Groenlo)



December

11,12 Midwinterfair (Alphen a/d Rijn)
Alle reacties Link kopieren
Doet er iemand hier aan live action role playing? Dat lijkt me namelijk wel leuk!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
singalala, 7 uur geleden

Doet er iemand hier aan live action role playing? Dat lijkt me namelijk wel leuk!



*Meldt zich*

Ik Larp al sinds 1998, alweer meer dan 10 jaar dus. De laatste jaren wel minder fanatiek trouwens. Ik heb zelfs een aantal jaar een evenement georganiseerd samen met vrienden.

Ik vind het nog steeds een fantastische hobby, kan er heel veel in kwijt. Het kost alleen wel een hoop tijd ( maak mijn eigen kostuums bv) en echt goedkoop is het ook al lang niet meer.

Ik vind het echt erg leuk, leuke mensen meestal en de evenementen zijn echt top tegenwoordig.

Ook wel grappig om te merken dat er erg veel mensen zijn blijven larpen en er dus tegenwoordig meer dertigers rondlopen... Toen ik tien jaar geleden begon was de gemiddelde leeftijd een stuk lager.

Tja, ik vind het gewoon erg leuk!
Er was er onlangs hier eentje in de buurt: Fantastyval, maar ik ben niet geweest omdat, toen ik het ontdekte, de kaarten al uitverkocht waren. En op de dagen zelf was het ook niet zo'n lekker weer dat ik nog had willen gaan. Maar het concept sprak me wel aan, ook de locatie in 't bos op 'n mooi landgoed.
De beurs in Rijswijk is géwéldíg! Ik ben dr nu 3 keer geweest ofzo, je kijkt je ogen uit en wordt ontzéttend hebberig. Al die spullen, god wat mooi. Ik wil daar echt weer eens naar toe. De kinderen vinden het ook helemaal geweldig. Het enige nadeel is is dat het je klauwen met geld kost al dat spul.....
Alle reacties Link kopieren
Hahah ik heb daar een keer een modeshow gelopen op Rijswijk!



Ik ga trouwens allang niet meer voor de spullen, maar om de mensen weer te zien Ik ga nu een jaar of 6 naar dit soort evenementen!



De allerleukste zijn trouwens de Elf fantasy Fair (veeeeel verklede mensen) en Castlefest (Super sfeer!!)
quote:Kabouter23 schreef op 02 november 2009 @ 09:54:

Hahah ik heb daar een keer een modeshow gelopen op Rijswijk!



Ik ga trouwens allang niet meer voor de spullen, maar om de mensen weer te zien Ik ga nu een jaar of 6 naar dit soort evenementen!



De allerleukste zijn trouwens de Elf fantasy Fair (veeeeel verklede mensen) en Castlefest (Super sfeer!!)Gaaf Kabouter, ik word zo steeds nieuwsgieriger naar je! Kom je ook naar de nieuwe meet in Utrecht, 20 maart? Kunnen we elkaar zien en een mooie boom opzetten over Nintendo vs. Sony
Alle reacties Link kopieren
Hahaah ja is goed, ik zal me toch even aanmelden op die Hyves dan
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Meestal ga ik 1 tot 2 keer per jaar naar een fesitval/beurs.



Ik vind het altijd heel mooi om te zien hoe iedereen erbij loopt! Vooral het victoriaanse vind ik erg leuk met hoepelrokken, korsetten en kant, heel veel kant!
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook! Maar ik ga meestal als Katje. Dit jaar was ik op de elf Ice en mn vriendin Fire. En jaar ervoor waren we lapjeskatten.



Ik ben trouwens (nep) getrouwd met mijn vriendinnetje op Castlefest, was echt enorm leuk haha! Allemaal fantasyvrienden en iedereen deed iets!
Alle reacties Link kopieren
Of verklaren jullie mij nu allemaal voor gek hahah, want ik ben alleen prettig gestoord
quote:Kabouter23 schreef op 03 november 2009 @ 20:05:

Of verklaren jullie mij nu allemaal voor gek hahah, want ik ben alleen prettig gestoord Gek? Nee hoor. Je moet gewoon lekker je ding doen. Doe ik ook.
Alle reacties Link kopieren
@singlala: ik heb 1 x gelarpt...t weerwolvenspel ( een vriendin van mij deed dat)...beetje aparte ervaring. Aan de ene kant heel leuk want toneelspelen vind ik heel gaaf maar nu zit je echt in t verhaal...ik was een NPG'er ??? *kijkt gwendolyn aan* dus ik had geen vaste rol maar 3 verschillende rollen om het verhaal vorm te kunnen geven. De creativiteit spreekt me enorm aan...mensen die het verhaal schrijven, hoe ze hun rol invullen, de kostuums....maar ik had er toch teveel moeite mee om echt helemaal op te gaan in het verhaal. Ik kon in elk geval moeiteloos een keertje meeproberen....lieve mensen ook.



Af en toe zo'n festival bezoeken vind ik wel leuk maar ben geen diehard bezoeker.
Alle reacties Link kopieren
weet iemand trouwens of er volgend jaar weer een summer darkness winter edition is op de site staat namelijk alleen die van volgende zomer aangekondigd. summer darkness is tr ouwens het weekend van 14/15 augustus en als dit ook over gothic gaat mag die niet op de lijst ontbreken.
Alle reacties Link kopieren
Wij Larpen niet maar doen aan Re-enactment en staan als 18e eeuwse Schotse clan op een groot aantal fantasyfestivals. Komend jaar iig op Keltfest, Keltisch Midzomerfestival en Castlefest. Ik vind het elke keer weer geweldig. De sfeer, de bezoekers(al hebben vooral onze heren in belted plaid heel vaak last van ongewenste intimiteiten ), het is altijd jammer als het seizoen weer voorbij is.

Vooral de multiculti-kiddy-battle op Castlefest is altijd ontzettend leuk. Larpers, Re-enacters en loslopend gespuis die door kinderen met "zwaarden" verslagen worden..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens erg jammer dat Nox Obscura afgelast is.



Vorig jaar vond ik dat toch echt een leuke beurs om te bezoeken.
Ik ga zondagmiddag met mijn stiefkinderen naar de Fantasybeurs in Rijswijk en we hebben dr best zin in!



Wie gaat nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders
quote:Douja schreef op 05 november 2009 @ 18:00:

Mijn ouders Cool!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar met een kraam in Rijswijk gestaan. Geen moer verkocht, ik vond er weinig aan.

Ik denk dat wij dit jaar overslaan!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ze vooral voor lenzen gaan en zo. Maar t blijft apart



Hmm ik zit erover te denken om ook te gaan. Wat doe je als noob aan naar zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon kleding waar jij je lekker in voelt!



Ik loop meestal in mijn zwarte lievelingsrokje, laarzen (soms mijn hoge Dr. Martins of mijn nette laarzen). Leuk shirtje, misschien een vestje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook Hahah zwart corset, bruine halve rok, mn enorm hoge laarzen, en een muts op
Ik ben net terug van de beurs in Rijswijk.... vond dr niet veel aan hoor. Kon de zaal ook amper vinden. Er was ook heel veel neuzelbeurs (wat een rotzooi verkopen ze daar zeg djeez)



Het enige wat ik gekocht heb zijn 3 nieuwe neusbellen.



Ik zal je vast gezien hebben Kabouter, maar ja wist niet wat je aan had. En zwarte corsetten heb ik genoeg gezien.



Wat een vreselijke meneer stond er te kwelen zeg... vlak bij de rookruimte.



En parkeren blijft een crime... gelukkig is is de garage op zaterdag en zondag gratis geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook geweest. Zaterdag en zondag. Vond het eigenlijk wel gezellig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven