Wie heeft voor mij een snel recept?!

11-08-2007 07:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren


Hallo, ik ben op zoek naar een snel en goedkoop recept voor 15 ,20 mensen, heb normaal wel ideeen, maar wil nu een keer wat anders, wat redelijk snel klaar is, zodat ik ook nog bij mijn visite kan zitten, ipv de hele middag zoals normaal in de keuken te staan 8-P
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mis_sushi,



Wat dacht je van een lekkere pan zelfgemaakte groentensoep ??? altijd lekker en super makkelijk te maken, en voor 15 tot 20 personen is dat ideaal :smile:



Je kunt er dan nog wat stokbrood bij serveren zet je op tafel wat kuipjes kruidenboter en smeerseltjes aantal messen erbij en servetjes lepels en kommen soep vullen et voila.



Die stokbroden kun je gewoon bij de bakker of bij de AH broodafdeling kopen, en dan hoef je dat niet af te bakken, en die soep kun je gewoon voorbereiden en op warmen zodra het etenstijd is, en van te vorren is het zo bij visite dat je al wat chips en toastjes enz...eet, dus is soep lekker licht.



Hoop dat je het een goed idee vind ???



groetjes en veel plezier :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Maak je een makkelijk koud buffet, evt met soep.



Als je wilt heb ik een heerlijke pastasalade gerecht. Van te voren te maken. Lekker tomatensoep, stokbrood, kaasjes erbij. Ik heb nog een gerecht voor griekse gehaktballetjes die je al een dag van te voren kan maken. (salade ook trouwens). Het buffet kan je aanvullen met wat je wilt. Met wat tapas die je of de dag ervoor maakt of koopt. Mocht je toch nog iets erbij willen dan maak je van te voren sate klaar. Even opwarmen, satesaus erbij en stokbrood, veel mensen vinden dat altijd wel lekker. Ik maak mijn sate altijd met kip die ik laat marineren in de marinadesaus van Conimex, "satemarinade" staat er op het pakje, het is heel simpel te maken maar die marinade heeft een hele aparte smaak, krijg vaak te horen dat ze het lekker vinden. Je kan natuurlijk ook zelf een marinade maken maar omdat je snel wilde. Bovenstaande ideeen zijn ook niet duur. Als die salade je wat lijkt kan ik het gerecht hier wel neerzetten, ook van de andere dingen. Ik zal ook even kijken of ik het topic kan vinden met dezelfde vraag. Ik weet dat er 2 topics zijn hierover. Kijken of ik ze voor je kan uppen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde nog wat meer schrijven maar het forum was op slot.



Evt nog lekker bij een koud-warm buffet.



Een quiche, zowel warm als koud lekker, je kan het een dag ervoor maken in de smaak je wilt. Makkelijker en goedkoper, een kant en klare. Bij de dekamarkt zijn ze heel goedkoop, bij de AH iets duurder maar veeeel meer smaken.



Bij 20 mensen heb je misschien ook vegatariers. (quiche kan ook vega). Je kan denken aan een surimicocktail, zalmsalade, gegrilde fetakaas met paprika, fritata (alle smaken mogelijk), wraps (vega en met vlees of vis). Uiteraard wat ik al eerder noemde, de tapas.



Fricandeau is heerlijk koud en/of lauw, een goede bij een slagerij halen.



Je kan een schaal met vruchtjes neerzetten, bowhl, of er een sangria van maken. Hoeft toch allemaal niet vers, uit blik is het met drank of ijs ook lekker.



Ik heb nog een makkelijke tomatensoep, niet meer dan 15 min mee bezig.



Maaltijdsoep met pesto

Italiaans, hoofdgerecht, 4 personen

Bereidingstijd in minuten

15 bereiden

Ingrediënten



2 eetlepels olijfolie

1 zak Italiaanse groentemix (400 g)

1 zakje verse basilicum (15 g)

2 zakken (Italiaanse) tomatensoep (a 400 ml)

100 g schelpjespasta

6 eetlepels pesto rosso (potje)

80 g geraspte parmezaanse kaas



1 zak Pan Tostado (Italiaans geroosterd brood 160 g)



Bereiden

In soeppan olie verhitten. Groentemix ca. 3 minuten bakken. Basilicum fijnhakken. Soep, 200 ml water en schelpjes toevoegen en op laag vuur in ca. 10 minuten gaar koken, af en toe roeren. Pesto en basilicum door soep roeren. Soep bestrooien met kaas en serveren met Pan Tostado.





Ik maak meestal soep, italiaanse soep (uit blik of pak/zak), basilicum, gember siroop, appelmoes. Evt, goed doorgekookte mini stukjes kip in. (zonder is makkelijker als je er vegatariers bij hebt). Je hebt dan de soep die je bij Chinese restaurants krijgt. (tenminste, van een van hun kreeg ik dit recept.)



Oja, die pastasalade kan je maken naturel (bedoel ik zonder de ham zoals in het originele recept staat). Dan kunnen vega's het ook eten. Dan er 2 schaaltjes erbij zetten, een met die hamblokjes uit het gerecht en evt voor moslims of mensen die meer van vis houden een schaaltje met tonijn of zalm. Of goedkopere witvis.



Mocht je het gerecht willen dan kan ik het hier wel kopieren, het staat ook bij het kooktopic. Dacht bij het stukje van Junikreeft die een buffet voor 35 man heeft gemaakt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Maaltijdsoep met pesto



http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media/000086600/000/000086632_001_FRRK014809_200.jpg
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Deze had ik bij een ander topic geplaatst. Je kunt de groenten, biefstuk en oesterzwammen helemaal van te voren klaar zetten. Je hoeft alleen nog een pan runderboullion op te warmen vlak van te voren.



Zin in lekker makkelijk dit weekend?



Nodig:

Boullion

witte kool

paksoi

tomaat

taugé

oesterzwammen

biefstuk

ketjap asin

citroensap

sambal



Maak runderboullion.



Snij witte kool, paksoi en tomaat in reepjes. Snij biefstuk in dunne plakjes. Bak oesterzwammen met peper en zout een beetje bruin.



Grote kom en daar doet men in:



Op de bodem een lepeltje sambal (naar smaak)

laagje taugé

laagje kool

laagje paksoi

tomaatblokjes

biefstukreepjes

on top de oesterwammen



Vlak voor het serveren vul je de kom op met kokendhete runderboullion.

Naar smaak citroensap toevoegen (ik vind dat heerlijk!)

op tafel een bakje ketjap asin om de biefstukreepjes in te dopen.



Ik serveer er groene salade bij (sla, komkommer, taugé en veel peterselie, afmaken met olie en zout) en stokbrood met kruidenboter (roomboter met peper, zout, knof en peterselie)



eet smakelijk!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor soep, broodjes en salades gaan. Past bovendien bij het lekkere weer! 8:-)8



Als je er naast soep ook nog een groene salade, een zoete salade en huzarensalade bij maakt (opleukt :-$ en mooi op een schaal doet), ben je toch klaar?

Paar goede flessen rose en broodjes met een mooie schaal beleg en je zit goed, lijkt me. :smile:
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, bedankt voor alle tips!!! Ik heb er veel aan gehad!! Ga meteen aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
Een pastasalade is ook ideaal.

Sla mengen met alles wat je lekker vindt (afgelopen week maakte ik er eentje met mango, pijnboompitten, ei en augurk). Evt. wat gerookte kip in reepjes erbij voor de vulling.

Pasta koken, afgieten en door de salade mengen.

Tadaaaa! lauwwarme pastasalade. Snel klaar, lekker zomers en voor zoveel mensen te maken als je wilt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven