Tips voor een Sinterklaas kinderfeestje

10-11-2009 21:10 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een aantal weken wordt mijn dochter 5 jaar en dan mag ze haar eerste kinderfeestje houden. Aangezien ze een week voor Sinterklaas jarig is, én ze een énorme sinterklaasfan is, wil ik een "Sinterklaas kinderfeestje" organiseren.



Mijn moeder was/is een kei in het bedenken en organiseren van feestjes en in mijn gedachten mochten we altijd de hele klas uitnodigen en deden we altijd de meest maffe dingen. Gelukkig komt mijn moeder helpen met het feestje waar we 7 kinderen (jongens en meisjes) voor hebben uitgenodigd.



Mijn vraag is of jullie nog leuke tips hebben om het feestje tot een succes te maken, zelf zit ik te denken aan een speurtocht met daarin allerlei spelletjes die betrekking hebben op Sinterklaas.



Alvast heel hartelijk dank!
Alle reacties Link kopieren
Zelf pepernoten bakken of bij de AH hebben ze speculaaspoppen die je kunt versieren (kun je ook zelf maken!)

Pietjes maken van wc-rolletjes... Op party-kids.nl staan misschien nog meer tips!



Leuk idee wel & veel plezier gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Zelf ook zin gekregen maar dochter is pas 2 en net jarig geweest



Hier is de link: http://www.party-kids.nl/ ... tCategorie=5&intThemas=10
Alle reacties Link kopieren
speculaaspoppen versieren vind ik wel een heel leuk idee, doen we dat ipv taart. Ik zal de site nog even bekijken.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorig jaar gedaan, toen mijn dochter 5 jaar werd. Een "pietenfeestje", met allerlei opdrachtjes erin: pepernotenrace (met een lepel in de mond met een pepernoot erop een parcoursje door de kamer lopen), speculaaspopjes happen ipv koekhappen, kruidnootjes bakken, kadootjes werpen (lege doosjes die ik ingepakt had moesten ze in een mand gooien: pieten moeten tenslotte goed kunnen gooien met kadootjes, met al die schoorstenen), pietje prik (veer op de hoed van piet prikken ipv ezeltje prik). Was erg gezellig, alle kinderen deden enthousiast mee. Aan het einde kregen ze een echte pietendiploma en hun zakje met kruidnootjes en nog wat andere sinterklaasdingetjes mee. Heb je er wat aan?
Alle reacties Link kopieren
Kinders zichzelf of elkaar laten schminken als zwartepiet en pietenmutsen laten maken is ook wel heel leuk natuurlijk.

'Kadootjes' (melkdozen etc.) laten inpakken.

Met sinterklaas moet je goed kunnen rijmen dus een wat rustiger spelletje is in een kring zoveel mogelijk rijmwoordjes zoeken op *vul een woord in*. Wie er geen weet is af.

Tussen de spelletjes door elk kind om de beurt een handjevol laten strooien.

Gezellig samen sinterklaasliedjes zingen.
Pietengym met een `pietendiploma` op het einde is ook altijd een succes!



Estafette met pakjes, klimmen in een touwladder, pepernoten rollen van klei...
Alle reacties Link kopieren
Bij de zeeman of action 1 sinterklaaspak (voor de jarige) en pietenpakjes voor de rest halen. NIET SCHMINKEN!!!

Inderdaad speculaas versieren en hieronder staan toch ook wel leuke tips. Hoe oud wordt ze? Een kwartier is lang genoeg voor een activiteit als ze 4 of 5 zijn. Gewoon spelen is meestal toch al leuk genoeg zo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
wat is er mis met schminken?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet vies van een beetje zooi in huis (ik denk dat ik mijn man maar even een dagje met de kleintjes weg stuur :-)) Dus een lik zwart op de gezichten mag van mij best. Ik heb al op de uitnodigingen gezet dat het verstandig zou zijn, de kinderen oude kleren aan te doen en laarzen mee te nemen.



Dit weekend zal ik eens naar de Zeeman gaan voor schmink en pakjes/mutsen, die kunnen ze natuurlijk ook zelf maken....



En een soort Pietengym vind ik ook heel leuk, ik woon naast een groot schoolplein wat we wel kunnen gebruiken, het liefst zou ik naar het bos gaan, maar dan moeten we echt met de auto en dat vind ik wel een hele onderneming met 8 kindjes.



Ik zal alle ideeen eens in een word documentje zetten, wellicht dat we er wel een heel weekend van kunnen maken :-)
Alle reacties Link kopieren
wij kregen vroeger inderdaad ook een zwarte pietendiploma en dat vonden we allemaal geweldig!!!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het zo ver: het feestje was een groot succes, met een aantal spelletjes en 2 echte Pieten die ons een bezoek brachten. Nogmaals bedankt voor diegene die hebben gereageerd.



Ga nu slapen want ben bekaf.... :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook best langs willen komen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het geslaagd is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven