Gezondheid alle pijlers

dikke enkels

11-11-2009 14:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik ben 26 jaar en verder heel slank, eerder net iets te mager. Heb altijd veel gesport en zit dan ook best wel strak in mn vel. Nu heb ik sinds 2/3 jaar gewoon dikke opgezette enkels. Foeilelijk, soms net zo dik als mn kuiten. Ik heb 2 dagen in de week een lopend beroep (horeca) maar dat doe ik al 10 jaar en had er nooit last van. Heb allerlei testen laten doen, op spataderen, buikecho's om te kijken of er iets op mn aderen drukt ofzo: allemaal prima in orde. Verder heb ik zoutloos geprobeerd, ananas/bleekselderij, alles wat je op internet aan tips vind heb ik gedaan.sóchtends zijn mn enkels dunner, aan het einde van de dag gewoon dik. Het zal dus vast vocht zijn, ik heb er ook in gedrukt maar het is niet zo dat je dan een putje krijgt.



Ik heb al 3 jaar in de zomer geen rokje meer aangehad, ga ook zeker niet in bikini op het strand, ik moet bij een rokje altijd laarzen aan, en dan ook geen mooie strakke, want die passen sochtends wel, maar later op de dag zitten ze te strak.



Iemand enig idee? Het past niet bij de rest van mijn lichaam en ben er heel onzeker over ook.



Kan het aan je nieren liggen?
Iets erfelijks??
Alle reacties Link kopieren
mn moeder heeft wel oedeem ja inderdaad, die krijgt plaspillen. Is oedeem erfelijk? Mn zus heeft er geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Als je nou drie weken niet werkt is het dan minder of weg?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een of andere aandoening aan je be(e)n(en) gehad?



Ik heb zelf lymfoedeem aan mijn linkerbeen. Dit is ontstaan na wondroos.

Het ziet er niet uit, zeker niet als het wat warmer is, dan heb ik helemaal zo'n dikke enkel en voet. Maar goed, behalve een therapeutisch Elastische kous (steunkous) in combinatie met therapie is er verder niets aan te doen.

Ik heb er zelf geen last van verder (alleen dat het niet mooi is dan) en ik gebruik dus ook geen steunkous.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als Oedeem....
Alle reacties Link kopieren
ik heb trouwens wel steunkousen gekregen van het ziekenhuis. Die heb ik in het begin elke dag aangehad, maar die doen echt pijn, mn been wordt afgekneld. Ik wil ook echt niet meer steunkousen lopen op mn 26e...:-(
Alle reacties Link kopieren
ik heb nooit iets aan mijn benen gehad nee. Als ik niet werk heb ik het ook, zit de hele dag te studeren en dan worden ze ook dikker. Ik ga morgen maar weer naar de huisarts, misschien plaspillen?
Alle reacties Link kopieren
ik heb hetzelfde en men noemt het lipoedeem. Dan zit er geen vocht maar vet in je enkels.



Er is niets aan te doen en ik trek dus nog gewoon mijn bikini en rokjes aan.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Er is niet veel te doen aan oedeem.

Kousen... dat wel. Die moeten speciaal aangemeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook wat comfortabeler steunkousen kopen. Ik draag ze als ik de hele dag moet staan, ik krijg er zelf geen opgezette poten van maar wel vermoeide benen. Is daarmee en stuk minder al. En ze helpen ook tegen het voorkomen van spataders.



Je kunt steunkousen in verschillende klasses kopen bij de orthopedische schoenmaker ed. Ik heb zwarte en blauwe, geen omakleurtjes.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
quote:Jady83 schreef op 11 november 2009 @ 14:38:

mn moeder heeft wel oedeem ja inderdaad, die krijgt plaspillen. Is oedeem erfelijk? Mn zus heeft er geen last van.Oedeem kan erfelijk zijn. Ik heb dus aan één been wondroos gehad, mijn dikke been. Mijn andere been heeft wel aanleg tot oedeemvorming (dat kun je testen door de huid óp je voet tussen je grote teen en die daarnaast op te tillen. Het moet dan dus aanvoelen (alleen vel), als het dikker is, kan dat duiden op oedeem)
Alle reacties Link kopieren
quote:Jady83 schreef op 11 november 2009 @ 14:41:

ik heb trouwens wel steunkousen gekregen van het ziekenhuis. Die heb ik in het begin elke dag aangehad, maar die doen echt pijn, mn been wordt afgekneld. Ik wil ook echt niet meer steunkousen lopen op mn 26e...:-(

Ik ken het gevoel (van het nu nog niet willen rondlopen met steunkousen).

Steunkousen moeten altijd aangemeten worden. Er wordt dan echt naar je been gekeken en het voelt meer als een strak verband dat om je been zit. Het moet niet knellen... tenminste dat deed mijn aangemeten steunkous niet....



Ik heb bij de fysio manuele lymfdrainage gehad. Op sommige momenten hielp dat wel, maar op andere momenten niet. Het kan voor iedereen anders werken.



Op dit moment heb ik het geaccepteerd dat ik daar nooit meer vanaf kom en dat ik nooit die mooie elegante sandaaltjes aan zal kunnen trekken, of die mooie sierlijke pumps. Het is niet echt een mooi gezicht (en dan ook nog een been wel een slanke enkel), maar ja... ik moet het er maar mee doen. Ik heb er verder gelukkig géén last van...
Toch niet zó?

Alle reacties Link kopieren
ik snap hem niet italy



bedoel je of het er zo uitziet. Bij mij wel alleen niet zo extreem. Bij is het meer een geheel van voet tot kuit
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
nee italy gelukkig niet! echt mn onderbeen tot aan mn enkels, dat loopt af en toe gelijk.



hardlopen, is dat wat? ik doe dat best veel, maar kan me niet voorstellen dat dat niet goed zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
als het als bij mij oedeem is kun je hardlopen wat je wilt, maar dan gaat het er helaas niet meer af
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oedeem
Jady, fixeer je je niet een beetje teveel op je enkels? In de zomer geen kort rokje aan of geen bikini op het strand om je dikke enkels. Ik weet niet hoor, maar dat lijkt me een beetje overdrijven. Ik heb zelf nog hier en daar wat vetjes van de zwangerschap, maar no way dat ik me in de zomer ga verhullen omdat ik me schaam voor mijn lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Je weet niet hoe erg het is katherina. Mij zie je ook niet in een rokje zomers hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 11 november 2009 @ 16:47:

ik snap hem niet italy



bedoel je of het er zo uitziet. Bij mij wel alleen niet zo extreem. Bij is het meer een geheel van voet tot kuitJa dat bedoelde ik, ik vond die dikke voet met oedeem behoorlijk schokkend, vandaar.
Pilous, natuurlijk weet ik niet hoe erg het is. Maar come on, niet in bikini omdat je dikke enkels hebt? Dan ben je de realiteit toch uit het oog verloren! Als ik me heen keek afgelopen zomer op de camping waren dikke enkels toch wel het minst schokkende wat ik zo links en rechts om me heen zag.

Misschien hoort het gewoon bij TO. Op oedeem zou ik een onderzoekje laten doen, maar verders, niet jezelf pleziertjes ontzeggen hoor. Dat is het toch niet waard?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook dikke enkels, soms loopt het ook zo door van mn kuiten naar mn enkels. Ik ben zelf 27 en slank, Ik schaam me er rot voor. Mijn zussen hebben het niet, alleen ik. Ik draag ook geen rokjes/korte broekjes zonder een band om mijn enkels heen zodat mensen het niet kunnen zien.



Als ik erop druk blijft er niks achter en is het ook alleen maar VET VET en nog eens VET. Het is klote en sommige mensen die verklaren je voor gek, maar snappen er niets van, van hoe jij je voelt. T is klote people en hoop dat ik ooit schijt eraan krijg of een enkel liposuctie lol.



Groetjes..
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 11 november 2009 @ 14:42:

ik heb hetzelfde en men noemt het lipoedeem. Dan zit er geen vocht maar vet in je enkels.



Er is niets aan te doen en ik trek dus nog gewoon mijn bikini en rokjes aan.



+1



De fysiotherapeute had het over nierfalen en hartafwijkingen, als verklaring voor die dikke enkels. (Ik liep daar voor gescheurde enkelbanden).



De huisarts was er samen met mij verbaasd over dat een fysiotherapeute meent dergelijke diagnoses te mogen stellen.

Mijn bloeddruk bleek zelfs laag, en hij zag geen reden tot zorg. Gewoon lipoedeem, was zijn conclusie. Lekker stevige poten, zouden ze in het Gronings zeggen.



Ik erger me meer aan mijn hangtieten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven