recepten voor baby's

09-08-2007 17:08 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft er lekker recepten en of tips voor de groentehap voor de baby (nu bijna 7 maanden). Fruit is geen probleem, maar voor de groente kom ik niet echt verder dan de gebruikelijke worteltjes en ik heb uit het opperdepopboek de witlof met appel gemaakt, maar verder...

mijn eigen broccoli en bloemkool eet meneer niet (uit een potje wel!!!). Olvarit heeft ook veel, maar ik wil ook wel eens zelf voor hem koken
Alle reacties Link kopieren
hoi floep, je kunt leuke recepten vinden op keukenkikker.nl

(staan allerlei recepten op 'maaltijd' en er staat ook heel handig bij vanaf wanneer je kindje t mag hebben)



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ingredienten

ca. 250 gram bloemkool, schoongemaakt

ca. 250 gram worteltjes, schoongemaakt



Dit is genoeg voor 6-7 voedingen (bij), invriezen en je hebt altijd wat achter de hand.



Bereiding

Kook de groenten tot gaar.



In mengbeker doen en met staafmixer pureren.



*********



Ingredienten

Vanaf 6 maanden



1 kleine aardappel

20 gr visfilet (bijvoorbeeld kabeljauw)

klein stukje broccoli

1 tomaat



Bereiding

Ontvel de tomaat door met een scherp mes een kruisje in de achterkant van de tomaat te zetten. Dompel deze vervolgens 10 seconden onder in kokend water. Het velletje laat nu makkelijk los. Verwijder de zaadjes en snijd de tomaat in blokjes. Maak de broccoli schoon, schil de harde steel en snijd de roosjes en de steel fijn. Doe alle ingrediënten in een kleine pan en zet het op het vuur met twee kopjes water. Laat het 15 minuten zachtjes pruttelen. Daarna kun je het teveel aan vocht afgieten, maar het hoeft niet. Pureer het geheel.





*******



ngredienten

Vanaf 6 maanden



1/2 kleine courgette (ca. 100 gr.)

1 kleine wortel

1 kleine aardappel

50 gr. kipgehakt (of kipfilet in keukenmachine)

1 dl water

1 el opvolg- of volle melk



Genoeg voor 2 porties ingevroren 2 maanden houdbaar



Bereiding

Was de groenten, schil de wortel en aardappel en snijd alles fijn.



Kook alles ca. 20 minuten tot gaar en giet af.



Pureer met staafmixer.



Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter vond mijn pompoen wel erg lekker. Is van nature wat zoet en heel erg gezond! Hoeft verder niets door, maar kan wel natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Veel kinderen vinden spercieboontjes of doperwtjes ook erg lekker. Ik denk dat je nog niet te veel hoeft te experimenteren, maar puur de groenten met aardappeltjes moet pureren, met een beetje jus of roomboter. Zo wennen ze aan de smaak van verschillende groenten. Als ze rond de 1 jaar zijn, kun je wat meer gaan varieren met andere groenten, sausjes en kruiden.



Wat ook veel kinderen lekker vinden is een combinatie maken van groente en fruit. Dus bij de spercieboontjes stukjes appel erdoor, banaan met doperwtjes was hier een favoriet (nu is ze 4 en lust ze beiden niet meer... :sigh: )
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn zoon was het in het begin inderdaad voldoende om gewoon aardappels en groente te prakken. Tegenwoordig blieft hij dat niet meer. Ik heb eens gebakken aardappels, gebakken courgette met knoflook en een uitje. En een stukje zalm geprobeerd. En dat ging er goed in! Ik houd zelf ook van wat meer gekruid eten. Bij bloemkool doe ik voor zoon wat kerrie. Hij is 10 maanden en de laatste maand heb ik eens geprobeerd een klein beetje peper bij zijn eten te doen. Uien en prei reageert hij goed op ( geen last van ) Peper gaat ook prima dus eigenlijk eet hij heel vaak met ons mee.

Alles wat je bakt, in olijfolie bakken en je hebt zo een gezonde maaltijd.

Probeer eens a la rapley een paar sperciebonen ofzo. Broccoli is vaak ook een succes. Bakbanaan is ook erg lekker met zoete aardappel erbij .In het allereerste begin deed ik een klein scheutje olijfolie of margarine door zijn eten, omdat ik toen nog alles kookte. Vooral de smaak van olijfolie vond zoon heerlijk! En het is nog hartstikke gezond ook.

Probeer een babyvariatie te maken van wat je zelf eet. Zo kwam ik op de lekkerste dingen voor zoon uit.

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven