Hoe maak je een back up

08-08-2007 21:13 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
b]Hello[,

Vorige week had ik deze topic geopend, maar helaas door de vernieuwing verdwenen.



Dit neemt niet weg dat de vraag blijft staan:

Hoe maak ik een back up van mijn computer???
~[/b]
Alle reacties Link kopieren
Koop een externe harde schijf en kopieer daar alles waar je een backup van wilt hebben naartoe. Ververs deze kopie eenmaal per week of eenmaal per maand (afhankelijk van hoeveel je achter je computer werkt en hoeveel er verloren gaat als je computer een halve maand na je backup crasht)
Alle reacties Link kopieren
Ik maak altijd een back-up door alles wat op mijn pc staat te branden op een cdtjes en dvd.

Wat wil je er van weten?

Het is belangrijk dat je een cd en/of dvd kan branden, dat je een brander hebt en dat je weet hoe je moet branden.

Als je dat weet, is het een kwestie van je documenten, muziek, foto's etc te branden.

Je favorieten, je emails en je adresboek in een map (in bijvoorbeeld 'mijn documenten') te kopieren en dit te branden op cd.
Alle reacties Link kopieren
daysha schreef op 08 augustus 2007 @ 22:54:



Je favorieten, je emails en je adresboek in een map (in bijvoorbeeld 'mijn documenten') te kopieren en dit te branden op cd.
Hoe kopier je dat in één keer?
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Wat uggla schrijft kan ook en is inderdaad heel makkelijk, maar is wel weer een aardige investering voor af en toe alleen een back-up maken.

Ik heb zelf mijn spullen ook op externe harde schijf staan, maar daar werk ik ook tegelijkertijd mee, dus alles wat hier op staat brand ik alsnog (meestal zo eens in het jaar) op dvd's en cd's
Alle reacties Link kopieren
Lys schreef op 08 augustus 2007 @ 22:56:

[...]





Hoe kopier je dat in één keer?


Hoe bedoel je in één keer?

Je maakt een map aan in documenten en daar zet je je je email etc in en zo kan je die map in een keer op cd branden........of bedoel je dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Doe je dat per mailtje, of kun je alle mails (alle mappen) in één keer kopieren?

Ik wilde dat ooit eens doen, en ik heb ze toen stuk voor stuk opgeslagen als...

Uiteindelijk ben ik daar na een paar honderd berichten mee gestopt. :-$

Zelfde geldt voor het adresboek.

Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kan het niet in één keer overzetten. Althans... heb geen idee hoe.

Dus als je een snelle oplossing hebt: heeeel graag!



edit: weet wel hoe ik moet branden, maar niet hoe ik de berichten op een snelle manier in mijn documenten kan onderbrengen
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
@Lys

Ik ga een poging wagen het uit te leggen hoe je het kan doen.

Je maakt een map aan in 'mijn documenten' en noemt de map; email

De map 'email' open je en hier maak je mappen aan: een map noem je 'in' andere map noem je 'verzonden' (als je je verwijderde emails ook wilt back-uppen maak je nog een map 'verwijderd' aan, zelfde geldt voor 'concepten' )



Wanneer je dit gedaan hebt, open je de map 'in' die je net gemaakt hebt.

Daarna open je outlook en verkleint outlook zodat je e map ''in' ook gedeltelijk op het scherm ziet staan.

Je gaat naar postvak in.

Je klikt op de laatste email die je binnen hebt gekregen, de onderste dus.

Nu druk je op je toetsenbord op 'shift'en houd deze vast! tegelijkertijd druk je op op je pijltjes toets naar boven, die hou je ook ingedrukt tot je bij je bovenste email bent.

Alle emails zijn nu geselecteerd.



Nu klik je met je linkermuisknop en houd deze vast (dus niet loslaten anders moet je weer alles opnieuw selecteren) op die berichten en je gaat met je muis naar de map 'in'.

Als je met je muis bij map 'in' bent laat je de muis los en zo komen al je emailtjes in je map te staan.



Herhaal dit ook met verzonden berichten etc.



Hopelijk kom je er een beetje uit.

Ik zal even googlen of ik iets kan vinden die uitleg met plaatjes ondersteunt, is vaak wat prettiger.

Probeer het maar en ik laat weten mocht ik een website vinden.

Laat even weten of dit lukt, als dat lukt zal ik even uitleggen hoe je het adresboek opgeslagen krijgt
Alle reacties Link kopieren
Daysha, much appreciated! :flower:

Heb 't even geprobeerd en alles uit postvak in is al gekopieerd! :-D Man, dat ik daar zelf niet opgekomen ben, ben vaker aan het selecteren en slepen met 2 kleinere vensters geopend!

Ik zal morgenochtend de rest ook 'backuppen'. Hoor natuurlijk graag hoe ik nu ook snel en handig mijn adresboek kan veiligstellen.

Megathanks, dit is een veeeeel snellere oplossing.
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Lys schreef op 08 augustus 2007 @ 23:41:

Daysha, much appreciated! :flower:

Heb 't even geprobeerd en alles uit postvak in is al gekopieerd! :-D Man, dat ik daar zelf niet opgekomen ben, ben vaker aan het selecteren en slepen met 2 kleinere vensters geopend!

Ik zal morgenochtend de rest ook 'backuppen'. Hoor natuurlijk graag hoe ik nu ook snel en handig mijn adresboek kan veiligstellen.

Megathanks, dit is een veeeeel snellere oplossing.




Graag gedaan, ja ik ken dat als je het eenmaal weet is het rete simpel.....maar ja je moet het wel weten hahaha.

Wel fijn dat het gelukt is, snelle leerling ;) ik was al aan het zoeken naar een website enzo, maar dit is dus wel duidelijk genoeg.



Je adresboek opslaan doe je alsvolgt:



In outlook klik je op icoon 'adressen'

Je adresboek opent zich nu

Nu ga je naar 'bestand' en ga naar 'exporteren' en selecteer 'adresboek (WAB)'

Selecteer dan de map 'email' die je in 'mijn documenten' hebt gemaakt en klik op 'openen' bij bestandnaam type je 'adresboek'in (o.i.d) en klik op 'opslaan'

Je adresboek is dan opgeslagen in de map 'email'



(handig om te weten; wanneer je nu je adresboek opent buiten outlook krijg je niet meteen de adressen te zien, die zitten in het mapje eronder zeg maar, als je die aanklikt komen je adressen te voorschijn)



Wanneer je je adresboek weer in outlook wilt zetten wanneer je je pc bijvoorbeeld opnieuw hebt geinstalleerd doe je dit alsvolgt:



Je gaat klikt weer icoon 'adressen' dan naar 'bestand' dan naar 'importeren' en selecteer 'adresboek (WAB)' zoek je map op waar je het adresboek hebt opgeslagen, selecteer deze en klik op openen.

Nu staan al je adressen in een keer weer in je outlook.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig! Ook gebeurd inmiddels. :-D

Morgen ga ik de boel op de externe harde schijf overzetten, je weet nooit wanneer de boel een crasht. Andere belangrijke zaken heb ik al of op de externe harde schijf of op Cd's staan, maar deze stukken nog niet. Eindelijk de boel compleet!

Nogmaals erg bedankt voor de moeite. Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

Voor mij nu tijd om er eens in te duiken, truste alvast. :zzz:
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het allemaal gelukt is! :-D
Alle reacties Link kopieren
Nadja700 schreef op 08 augustus 2007 @ 21:13:

b]Hello[,

Vorige week had ik deze topic geopend, maar helaas door de vernieuwing verdwenen.



Dit neemt niet weg dat de vraag blijft staan:

Hoe maak ik een back up van mijn computer???
~~[/b]
Had een bericht achter gelaten voor je bij pc problemen.Lukt het nu al.
Alle reacties Link kopieren
jannus57 schreef op 09 augustus 2007 @ 09:41:

[...]





Had een bericht achter gelaten voor je bij pc problemen.Lukt het nu al.
Volgens mij had ik wel je bericht gelezen, maar goe die is nu weg en ik heb er niet meteen iets mee gedaan.

Ook niet met de tips boven.

Zal er echt es voor moeten gaan zitten. Het is een drempel om dat te doen, heb nl. niet heel veel lol in om dat soort dingen uit te zoeken (hierin zoek ik liever gemak van iemand die het ff es live voordoet, maar goed dat is niet het geval), MAAR ik weet wel dat ik heel blij ga zijn als ik het kan.





De vraag die nu in mijn hoofd speelt:

op een cd-tje branden alla,

maar ik begrijp dat je programma's als windows enzo, niet meer te intsalleren zijn vanaf een cd-tje (mocht ooit de boel es crashen...) ??



Klopt dit?
Alle reacties Link kopieren
Nadja700 schreef op 10 augustus 2007 @ 13:42:

[...]





De vraag die nu in mijn hoofd speelt:

op een cd-tje branden alla,

maar ik begrijp dat je programma's als windows enzo, niet meer te installeren zijn vanaf een cd-tje (mocht ooit de boel es crashen...) ??



Klopt dit?[/b][/fgcolor]
Ja dat klopt prgramma's die je echt moet installeren zijn dan weg en moeten opnieuw gedaan worden.Weet niet waar je woon ik in Rotterdam.Mail anders even ccpttrt@dds.nl.Leg ik je uit hoe we het anders op kunnen lossen.
Nadja,



Sorry dat ik even een tijdje niet reageerde...Probleem met het backuppen van je PC nog steeds niet opgelost? Ik weet het, je krijgt verschillende opties aangeboden hier in je topic....moeilijk kiezen ;-)



Je kan inderdaad een externe harde schijf kopen om daar alles op te backuppen. Maar misschien is deze optie te duur voor je en wil je een goedkopere oplossing. Ik ga nog steeds voor Nero Back-up! Als aan Nero kunnen komen?



Hoor het wel van je



Groetjes, Xan
Alle reacties Link kopieren
[quote]jannus57 schreef op 10 augustus 2007 @ 14:28:

[...]





Nadja, al gelukt nu.Hoor niets van je.
Het is idd verdacht stil....afwachten maar ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven