collega gaat trouwen-wat is een leuk kado van het team?

04-03-2009 15:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
een lieve collega van mij gaat binnenkort trouwen en ik ben door mijn baas gebombardeerd tot organisator/ initiator van "iets leuks" voor op de bruiloft. Bride-to-be-collega wil GEEN stukjes, maar baas, ik en andere collega's willen toch iets doen/ organiseren/ maken wat speciaal is. We denken niet aan een ABC of een toneelstukje (willen in die zin de wens van collega ook absoluut respecteren) maar we zijn op zoek naar iets creatiefs, iets bijzonders waarmee we haar en haar man in het zonnetje kunnen zetten. Het is tevens de bedoeling dat elke collega iets van zichzelf inbrengt in het cadeau, er mag ook best wat huisvlijt in zitten.



Om een beetje een idee te krijgen; bij eerdere feestelijkheden met ons team hebben we bijvoorbeeld een cd samengesteld met van elk afzonderlijk teamlid het favoliefdeslied en een zelf ontworpen cdhoes met boekje erbij waarin ieder een persoonlijke wens heeft geschreven. Voor een andere gelegenheid hebben we een zelfgemaakt afscheidsfilmpje op dvd gezet, voor een collega die een kindje heeft gekregen hebben we een groeimeter gemaakt en elk teamlid heeft een figuurtje voor op de groeimeter gemaakt.



Wie heeft er een leuk en origineel idee en zet mij en mijn collega's aan het werk?
Alle reacties Link kopieren
Memory maken van foto's van hun en jullie? Of domino met hetzelfde idee? Of een puzzel... of een muismat... of een naja hoe wild je het zelf wil maken
Alle reacties Link kopieren
Op kwartetcadeau.nl kun je een eigen kwartetspel maken. Ben er net mee bezig toevallig.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal een pagina maken van bijvoorbeeld een receptenboek.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn bruiloft heb ik van mijn collega`s een detail van de trouwkaart uitvergroot gekregen op canvas met een tekst erop.. wij hadden op de trouwkaart een stukje tekst van een nummer van Celine Dion, en mijn collega`s hadden een ander stuk tekst op de uitvergroting van het detail laten drukken..

op de achterkant van het ding zaten allerlei verschillende cadeaubonnen geplakt... en ook nog een envelopje met cash geld..



Ik vond het een supercadeau... !
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
het moet wel iets zijn waar iedere afzonderlijke collega mee aan de slag kan en iets van zichzelf in kan leggen... Memory of kwartetspel onthoud ik wel voor andere gelegenheden, klinkt leuk!



Receptenboek hebben we al een keer gemaakt Pilous, maar was erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
biol, dat vind ik inderdaad een mooi idee... We zouden een soort collage kunnen maken van de ffoto op de trouwkaart en wat andere foto's en misschien wat mooi geprinte teksten van iedereen (dat dan weer tot een kunstig geheel maken) en die op canvas kunnen laten drukken. Ga ik onthouden!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt mensen toch zelf de kaartjes laten maken? Jij moet er dan alleen voor zorgen dat de kaartjes er van de achterkant hetzelfde uitzien.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben voor een collega van ons allemaal een 'voodoo' poppetje gemaakt. We hebben er een speldenkussen bijgegeven en iedereen had een kaartje gemaakt met een gelukwens erop. zo kon ze zich thuis op ons 'uitleven'
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al een paar keer met de groep die mee vrijgezellenfeestje doet het volgende gemaakt:

iedereen maakt A4 met persoonlijke tekst (gelukwensen,...) dit bundelen we dan met de foto's van vrijgezellenfeestje erbij

Kun je net zo goed met collega's doen en dan foto's van bedrijfsfeestjes,... erbij doen?!

En als cadeau ergens muntgeld in verstoppen?? In iets uit jullie sector?

Heb het volgende al gezien/ meegedaan:

bedrijf waar men concerveblikjes maakt: afgekeurde blikjes vullen met geld: zo op feest volledige pallet binnendragen.

bedrijf waar kussens voor autostoelen wordt gemaakt: muntjes mee in kussens verwerken.

Koppel dat al maanden aant discutieren was wat voor vogel er nu toch steeds in hun tuin zat te fluiten: nestkastje voor getimmerd en voledig gevuld met muntjes

Koppel dat al enkele jaren huis aant renoveren was: brievenbus in vorm van huis voor gemaakt en gevuld met muntjes

...
Alle reacties Link kopieren
Iedere collega een vierkant katoen laten regelen en 'versieren' (of 2) en deze aan elkaar maken tot lappendeken.

Achterkant kan je eventueel een effen stuk stof voor nemen. Goedkoopste dekbed van ikea ertussen als dunne vulling, doorstikken en tadaa.

Als je dit doet met mooie/leuke kleuren zal het erg lang in huis blijven!



Hetzelfde kan je ook doen met een waslijn met vlaggetjes (slingers van stof zegmaar), een houten memory spel, of een persoonlijke versie van een schaak/dam of weet ik het wat haar favo spel is.



Album met persoonlijke briefjes/kaartjes/kunstwerkjes en foto's van jullie allemaal kan ook leuk zijn.



Tip: zoek het in haar hobby. En dan kijken of je iets kan pimpen, zelf maken met losse onderdelen, etc.
Alle reacties Link kopieren
ook erg leuk is een spel met leuke foto's op

www.memorymaken.nl



aanrader wat mij betreft
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ooit eens bij een collega het ingezamelde geld omgewisseld voor lege flessen. En deze toen op de dansvloer gezet terwijl het bruidspaar zich ging opfrissen.

Jullie kunnen hun gezicht er wel bij bedenken.

Toen het feest was afgelopen kregen ze de kratten met daarop de namen van de collega's geschilderd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven