help vouwgordijn gekrompen!

14-08-2007 19:07 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik 1 vouwgordijn uit de keuken gewassen. Gewoon op 30 graden. En nu is het vouwgordijn dus gekrompen. Het waren geen goedkope vouwgordijnen, en bij aanschaf had ik dus ook gevraagd of ze gewassen konden worden. Boven heb ik van dezelfde winkel vouwgordijnen en die had ik ook al eens gewassen en dat is allemaal goed gegaan. Boven was het wel andere stof, maar van die stof zou ik eerder verwacht hebben dat het zou krimpen. Wat denken jullie zou ik daar de winkel over kunnen bellen? Ik heb het vandaag al geprobeerd maar de winkel was dicht. Of is het een rare gedachte van mij om vouwgordijnen te wassen??
Alle reacties Link kopieren
Hier een berichtje van iemand die zelf vouwgordijnen verkoopt.



Vervelend dat ze zijn gekrompen. Hoelang heb je ze al?

Ik zou zeker contact opnemen met de winkel. Niet bellen, maar er gewoon heen gaan en de situatie uitleggen.

Als de stof gewassen mag worden en ze zijn meer gekrompen dan is toegestaan, dan kan je zeker om een nieuwe vragen.



Het probleem is dat stoffen altijd kunnen krimpen. Katoen bijvoorbeeld mag tot 3% krimpen en katoen mag je vaak ook wassen. Maar ook polyesther mag tot 1 a 2% krimpen.



Dus als jij goed gewassen hebt, maar de stof is zoveel gekrompen als is toegestaan heb je nog geen poot om op te staan.



Maar goed, overleg even met de mensen waar je het hebt gekocht.



Wij adviseren trouwens altijd om stoffen niet te wassen. Paar keer stofzuigen om het stof er uit te halen en buiten hangen doet wonderen. En als je de stof dan toch wil wassen, kan je beter laten stomen of op de koude stand wassen.



Succes en als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Mariska bedankt voor je reactie! Ik heb de gordijnen al zo'n 3 jaar. Deze had ik nog nooit gewassen, maar begon nu echt vies te worden.

Ik vind dat nog aardig wat zeg, hoeveel procent die gordijnen mogen krimpen! Ik weet ff niet wat voor stof het precies is. Ik moet eerst de bon nog maar weer even opzoeken, want die kon ik gisteren niet vinden :-|



Heel erg bedankt voor je reactie iig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven