Starting from scratch; Haarlem

13-10-2006 10:50 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment leef ik in het uitgewoonde debacle van de burgelijkheid; getrouwd, 2,3 kinders en een rijtjeshuis (maar dan, man buitengeflikkerd, niet geheel vervulde kinderwens en 'de boel staat te koop' dusss...).



Maar! Voor er iemand denkt dat dit een janktopic wordt... geenszins!



Welbeschouwd sta ik namelijk aan het begin van mijn sprankelende nieuwe bestaan als woestaantrekkelijke überambitieuze single mum. En dat aan de vooravond van mijn sexuele piek (tegenwoordig is dat bij Overige ook bonton toch, je sexleven bespreekbaar maken ;)), wat wil een jonge vrouw nog meer?



Nou een hoop in mijn geval. Het nieuwe bestaan in Haarlem ziet er vooralsnog namelijk als volgt uit: dakloos, sociaalnetwerk-arm en op het punt om de leerplicht serieus te ontduiken. Werk aan de winkel dus.



Conctrete vragen:



Wie weet de weg in Haarlem en kan me vertellen waar ik nog niet dood gevonden wil worden, danwel waar ik iedere kans een woning te krijgen met beide handen aan moet grijpen? (gelukkig heb ik geen haast, ik wil pas over twee hele maanden een huis ;) dus ja, vrije sector it is..)



Wie kan er iets vertellen over basisscholen in Haarlem. Ik zoek: klein, leerling gericht, veel creativiteit en zelfstandigheid, neutraal onderwijs.



Vóór er iemand de kinderbescherming gaat bellen dat ik al mijn informatie van een anoniem forum op het internet betrek, volgende week gaan de spruitjes en ik op excursie naar Haarlem, en ik wil gewoon graag extra goed beslagen ten ijs komen.



Dank u dank u
Alle reacties Link kopieren
Nou, je start is alvast top. Nog afgezien van je positieve houding; Haarlem is gewoon een superstad met een erg mooie omgeving! Picture this; in de zomer met de spruiten op het fietsje naar het strand (of naar een van de duinmeertjes, natuurlijk); spruiten naar bed en Sprankeltje lekker naar een terras op de Grote Markt of de Botermarkt. Of toch nog even naborrelen op het strand? Misschien een mooie film pakken in de filmschuur? En in de herfst/winter lekker uitwaaien op het strand of in een van de vele bossen in de omgeving... Sportschooltje nabij (goeie tip van Moravia!). En niet te vergeten...de Ikea in de buurt...;) Gaat helemaal goed komen, Sprank!
Alle reacties Link kopieren
Pffff.... had ik al gezegd dat ik niet kan wàchten tot het zover is...
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, qua spruitjes in bed en Sprank die één van al die geweldige dingen gaat doen. Iemand nog een 16 jarig jongensschuw hoogbe-eq-d nichtje in de aanbieding die naast haar studie aan de Pabo en haar nevenactiviteiten bij de lokale toneelvereniging en de Cliniclowns droomt van een positie als Mary Poppins waarbij ze haar intense surrogaat moederliefde kan combineren met het in de avonduren schrijven van haar diverse kinderboeken?



Ik zoek namelijk nog een oppas ;)



(Oh, de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn top! Cola,  chips en M&M's à volonté, ik ben de lulligste niet :D)
Alle reacties Link kopieren
Sprank, een oppas is in Haarlem moeilijk te vinden.



Maarrrrrrrrrrrrr............... ik heb er 2. Topmeiden allebei. Helaas vinden meer mensen dat en hebben ze het allebei retedruk. Dus bijtijds bespreken, maar dan heb je ook wat.



O ja, je mag altijd een keer op de koffie komen om de omgeving te verkennen. Rij Haarlem binnen, vraag naar Solomio en iedereen kan je de weg wijzen. :D



Volgens mijn oudste spruit is er idd een ballenbak bij IKEA. Gerustgesteld?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ik woon nu alweer zo'n 2 en een half jaar hier in Haarlem, en ik ben redelijk thuis in de stad. Alleen over scholen enzo kan ik je niets vertellen......  ben 27 jaar en studeer nog. Kids zitten er niet (voorlopig en waarschijnljik wel nooit) in voor mij vind ze geweldig maar 'k hoef ze zelf niet).



Ik studeer in Haarlem en werk daarnaast op zaterdag (en dan vaak ook met kinderen, waar?, dat zeg ik liever niet hier op't forum).



Heb een erg druk leventje, maar misschien dat ik wel eens 's avonds een paar uurtjes over heb om bij te springen. Ben gek op kids, dus daar zal het niet aan liggen.



Heb respect voor de manier waarop jij met alles om gaat! Lekker positief, fantastisch. Zou willen dat ik ietsjes meer van die positiviteit had.



Ik woon zelf in Haarlem-Noord, zo slecht vind ik het niet daar hoor, zit in de transvaalbuurt zo'n beetje geloof ik. (ben niet helemaal thuis in de verschillende wijken van Haarlem).



Anyways, weet niet of ik hier zomaar een email adres neer mag zetten om mijn oppasdiensten aan te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en die ballenbak bij IKEA is er.....  en IK kan het weten :D
Alle reacties Link kopieren
* ding dong *



Verre wil graag worden opgehaald uit Smalland



* achtergrondgekrijs *



;)
Alle reacties Link kopieren
Precies........
Alle reacties Link kopieren
Ok. Dan ga ik nu even door de mand vallen... niks positief, niks Zen, niks ballenbak, niks niks nisk (<- da's de IKEA verbastering, dus die sloeg even op 'niks ballenbak').



Ik heb in anderhalve dag ELF! huizen bezichtigd. Heilig respect voor de spruitjes die mee waren en zich meer dan heldhaftig door deze woonhorror heen hebben geslagen. Beetje naïef van mij om te denken dat ik iets af zou kunnen lezen aan hun reactie op een huis qua of ze zich er wel of niet thuis zouden voelen. Had uitgelegd dat we aan het einde van de twee dagen heel hard na zouden denken of we één van de huizen die we hadden gezien zouden willen kopen. Nah, het zijn jongens maar het lijken soms wel koopzieke wijven ;). In het eerste huis kraaiden ze al van plezier dat ze het wilde kopen :D (en dat wàs me bagger! ;)).



Anyway, mijn kinderen gaan volgende week naar hun eigen hypotheekadviseur in de hoop dat ze elf verschillende panden in Haarlem kunnen financieren op basis van de kinderbijslag en ik ga héél langzaam de afgelopen 48 uur op me in laten werken.



Verre je hebt pech, voorlopig pluk ik je niet uit Smalland.



*gooit een hand gehaktballetjes en wat knackebröd naar binnen*





Eigenlijk ben ik nog steeds onwijs positief, alleen zoooooooooooo moe :)
Alle reacties Link kopieren
Oh Kohana, zou ik je zodra ik mijn woonruimte heb georganiseerd mogen mailen? Tenzij je ook interesse hebt om af en toe een avond bij te springen in mijn doos onder een struik in een niet nader te noemen park, dan kan ik je nu ook mailen :D



(Die positiviteit is trouwens inderdaad een heerlijkheid. Heeft me een hoop intens verdrietige momenten gekost om te leren mezelf die positiviteit te gunnen. Dus wanhoop niet als je hem nu al wel wilt maar nog niet hebt, willen is de helft! :))
Alle reacties Link kopieren
Nou nou nou.. en die arme smalland-juffen maar roepen door de winkel... Verre wil graag worden opgehaald uit Smalland.....   ik herhaal, Verre wil graag worden op gehaald uit smalland.... 



Verre wil Heeeeeeeeeel graag worden opgehaald uit smalland :@   (en je hebt ze ertussen hoor, van die ouders die het gewoon niet WILLEN horen, terwijl het kind de hele ballenbak bij elkaar schreeuwt en jankt en krijst om mammie - oeps, heb ik nu veraden wat voor werk ik doe naast mijn studie )



Anyways, tuurlijk mag je me mailen, mag nu ook al.. stuur maar een mailtje naar its_so_me@hotmail.com (da's mijn op-internet-zet email adres, want om nou mijn échte email adres met voor en achternaam hier neer te gooien vind ik iets teveel van het goede. Stuur me maar een mail, dan geef ik je mijn andere email.



Groetjes, Kohana
Alle reacties Link kopieren
uppp
Alle reacties Link kopieren
Heb net heel aandachtig met mijn zieke hoofd alle berichten zitten lezen. Niet echt handig als je hechtingen in je buik hebt en je lacht je een bult om iedereen! Maar waar ik inmiddels heel benieuwd naar ben is of Sprankelend al met haar hoofd tussen de verhuisdozen zit???? Ik kom overigens zelf ook uit Haarlem en om precies te zijn uit Molenwijk (ben er opgegroeid en woon er nu weer) perfect om te wonen zo dichtbij de Molenplas, helemaal niets mis mee, ben niet beschadigt ofzo ;). Sprankelend laat nog eens van je horen!
Ja Sprankle, pottedosie, ik wil ook weten hoe het met je is!
Alle reacties Link kopieren
Ja idd ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe het verders is gegaan!!!!
Alle reacties Link kopieren
:$





Jeemig, ik had geen idee dat dit topic nog bestond. Voor mijn gevoel is dit al zoooo lang geleden.



Anyway, Sprank en de spruitjes hebben heelhuids de oversteek gemaakt. Via een wonderlijk engeltje op mijn schouder hebben we een huis kunnen huren voor een jaar. Over een tijdje dus weer heel die heisa opnieuw, maar dan weet ik in ieder geval al iets beter de weg hier. Kopen was echt even een cultuurshock. Heb bij één huis meegedaan in de biedingsronde. Dat werd het niet (ik kom er nog iedere dag langs en ik vonnut zooo leuk ;()



Ondertussen heb ik ontdekt dat ik wel in Vijfhoek wil wonen. Allemaal schattige poppenhuisjes en iedereen heeft blommen op z'n stoepje staan. Toen ik geheel vrij van enige kennis over waar ik mij bevond binnen liep bij een makelaar aldaar bleek dat ik me dat nog kan veroorloven ook. Om precies te zijn 0,75 m2 :D.



Kortom, het is goed dat ik nog even heb :D.



Verder is zo'n beetje alles op de rit. De school was een drama. Zo leuk als het de kinderen er leek voor ze er heen gingen zo verschrikkelijk vonden ze het toen ze eindelijk 'mochten'. Veel met de juf gepraat en de beste tactiek zou toch echt zijn dat ik gewoon zo snel mogelijk rechtsomkeer zou maken als ik ze gebracht had. Ik ben echt anderhalve maand de meeste kötte moeder van het heelal geweest voor mijn gevoel. Inmiddels loopt mijn jongste spruit 's middags huilend aan mijn hand mee naar de auto "ik mis mijn juuuhuuuuuf.... ;(" (drama-king - van wie zoù die het hebben ;)-)



Het is geweldig om ze op te zien bloeien en hun plaats te zien veroveren binnen de school, binnen de opvang. Helemaal hun nieuwe leven meester. Ik groei echt dagelijks een meter van trots (gelukkig krimp ik 's nachts, anders was mijn anonimiteit wel naar de vaantjes inmiddels. Daarentegen had Haarlem en nieuwe attractie gehad en ask not what your city can do for you etc...)



Ballenbak is ook gevonden, maar dan in Hoofddorp. Is te doen en was een zéér groot succes. Bij IKEA zijn we ook geweest (een keer of honderd voor het huis was ingericht ;)). Na de 38e keer wilden mijn spruitjes in Smalland omdat de lol van de glijbaan op de kinderafdeling er toen wel zo'n beetje af was. Met doodsangst en bibberende knietjes heb ik ze achter gelaten bij een alleraardigste mevrouw die me een hele fijne winkelavond wenste. Ze moest eens weten dat ik het liefst met mijn neus tegen het raam had willen blijven staan kijken naar hoe het ging (ja, ja, alle begin is moeilijk, nu breng ik ze gewoon op vrijdagavond en heb ik de bezoekregeling zo gepland dat ik altijd de kinderen heb als het winkelzondag is bij IKEA ;)). Gelukkig ging de luidspreker al aan tegen de tijd dat ik goed en wel boven was en kon ik ze dus meteen weer ophalen (na een licht panische zoektocht naar de weg terug).



Nu nog een oppas voor de momenten waarop zowel IKEA als exman gesloten zijn en dan heb ik het helemaal voor mekaar :D.



De suffe mierzoete werkelijkheid is natuurlijk dat ik bij IKEA met mijn spruitjes samen een bank heb uitgekozen waarop we heerlijk met zijn drieën kunnen liggen. En dat we dat dus nu ook zo veel mogelijk doen. Lekker samen op de bank met feestlimonade (sinas) en een klein zakje chipjes (alleen in het weekend hè mama!). Zalig cocoonen en nieuwe rituelen maken.



Ik werk mezelf vierentwintig slagen in de rondte en zolang mijn oude huis nog niet gepasseerd is en alles is afgewikkeld (en nieuwe dingen zoals belastingteruggaaf over kinderopvang opgetuigd, want OMG wat een bedrag is dat :o) ben ik chronisch blut (waar ik niet goed in ben ;)).



Maar Haarlem heerscht en vrijheid is zalig. Dus ja... geen klagen hier :D.



Sorry dat ik jullie reacties niet heb beantwoord. Ik kom pas net weer een beetje op het forum. De eerste maanden van dit jaar stortte ik zodra ik de spruitjes op bed had gelegd zelf ook steeds in een diepe coma, en als dat niet het geval was dan had ik nog een hoop zaken die een plekje moesten krijgen door gejank, gemopper en de consumptie van kilo's chocolade en liters ijs (oeps ;)). Nu ben ik on top of the world voor mijn gevoel. Kinders in rustig en gelukkig vaarwater en ik een baan waar ik alleen maar van heb durven dromen en waar ik iedere dag gigantisch mij ei in kwijt kan.



Life is good :)
Alle reacties Link kopieren
Sprank, je doet je nick echt eer aan!!! Super, Vrouw! De Vijfhoek is idd top, dus als je daar tegen die tijd iets passends zou kunnen vinden, zou dat geweldig zijn. Als je verder nog tips nodig hebt om je een beetje op weg te helpen, dan geef je maar een gil...
Alle reacties Link kopieren
PS wat voor soort baan heb je gevonden en hoe?
Alle reacties Link kopieren
Ha die Sneez,



Ja, iets passends zou leuk wezen. Jammer alleen dat je met een vrouw met dikke billen en twee kleuters niet in 0,75 m2 past ;).



Mijn baan heeft mij trouwens min of meer gevonden. Was er zelf nogal van overtuigd dat 'starting from scratch' ook carrièretechnisch zo in elkaar zou steken. Natuurlijk wel mijn cv op internet gezet et voilà, binnen een half uur stroomde de mailbox vol :o. Kennelijk was mijn cv nogal euh... sprankelend ;).



Bedrijf waar ik nu werk maakte qua sfeer wel zo'n geweldige indruk dat ik er twee andere sollicitatieprocedures voor heb afgekapt (en een tikkie salaris voor heb laten liggen, haha, toen wist ik nog niet hòe blut ik zou zijn :D dat wordt stevig onderhandelen dus de volgende keer ;)).



Ik ben trouwens projectleider. Van choas weer iets fraais maken. Nou, is het op mijn lijf geschreven of wat :D



Wat doe jij?



Haarlems vraagje nog, ben je weleens bij swingsteesjun geweest?

Ik had er nog één, maar zal je altijd zien, daar kan ik nu niet opkomen...
Alle reacties Link kopieren
omhoog
Alle reacties Link kopieren
Thnx Sprankelend voorhet omhooghalen van het topic!

Ik heb er blijkbaar bij het zoeken compleet overheen gelezen... :D



Al een leuk huisje gevonden?



Hoi allemaal! Hier nog eentje uit Haarlem!
Alle reacties Link kopieren
Als je in de Vijfhoek gaat kopen kan ik je als makelaar Ideler Adriaens aanraden. Die hebben veel kennis van panden in de binnenstad en zijn ook heel aardig. Klein kantoor dus erg persoonlijk. Wij hebben 2 keer een huis via hun gekocht, en ook twee keer verkocht. prima service!!





Leuk te horen dat je het naar je zin hebt in Haarlem.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal maar eens een oud topic omhoog. Ik denk erover om een huis te kopen in de Leidsche buurt. Verredevin schrijft dat ze liever dood gaat dan dat ze er nog vijf jaar blijft. Wat is er zo erg aan die buurt?
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn mening helemaal niets! er zitten inderdaad wat mindere straatjes tussen maar het is wel een buurt in opkomst. Er komen steeds meer jonge stellen en gezinnen wonen, de leidse buurt is juist "in"



Ik zou er graag wonen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven