welke versie van Monopoly is het leukst?

21-11-2009 18:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om een nieuw monopoly spel te vragen voor kerst. We hebben hier nog wel een spel liggen maar die is niet meer compleet en al ruim 20 jaar oud.



Maarja nu weet ik niet welke ik zal vragen. Zit te twijfelen tussen de Monopoly Wereldeditie, Monopoly City of Monopoly - Van Dam tot Dom.



Het leuke aan de wereld editie lijkt me dat je allerlei plaatsen in de wereld kunt kopen, City lijkt me weer leuk omdat het 3D is en die van dam tot dom omdat het met pinnen is maarja geld in de hand is eigenlijk ook wel leuk en wat als die pin dingen kapot gaan?
Wij hebben digitale Levensweg met een soort pinpasjes. Wel geinig op zich maar toch anders dan de oude Levensweg.

Ik denk dat ik voor een ouderwetse versie met geld zou gaan.

Wij hebben een heel oud Monopolie-spel (denk 25 jaar oud) dat nog steeds compleet is. Bij ons betaal je dus nog gewoon in ouderwetse keiharde guldens Maar als we spelen zeggen we telkens "euro".
Alle reacties Link kopieren
Hey Levensweg is ook leuk. Ga ik misschien ook op m'n lijstje zetten. En ik denk dus ook dat het misschien wel minder leuk wordt als je het geld niet meer echt ziet behalve op dat pin ding. Vind het altijd wel leuk om een hele berg gulden briefjes te zien liggen. Alleen als je bijna blut bent is het minder.

Maar soms kan dat geld ook lastig zijn als je weinig ruimte hebt aan tafel.
Wij hebben de electronische, is niks aan. Heel irritant met die pasjes in en uit het apparaatje, de bank speler zit echt alleen maar te bliepen en te typen ipv ouderwets geld tellen. Ook op mijn werk vinden de leerlingen het niet echt leuk, ze bliepen voornamelijk veel en irritant met het bankdingetje maar echt spelen komt er niet van.



Ik zou dus echt voor de `normale` gaan.



Als tip zou ik voor triviant gaan trouwens, daar ben ik echt gek op!
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer al tijden aan een normale triviant te komen, volgens de winkels bestaat er alleen nog maar een DVD-variant? De ouderwetse 'kaartjes' waren niet meer te bestellen...



Monopoly lijkt me niks aan zonder geld. Dat is nu juist het leuke, een lekkere stapel briefjes van 10.000 voor je neus. Ik heb dit jaar op 30 april een hele leuke Star Wars variant van Monopoly gekocht en hier in de spelletjeswinkel ook al Nintendo en Elvismonopoly gezien. Star Wars is echt heel leuk... uw droid heeft een schoonheidswedstrijd gewonnen, repareer uw lichtzwaard etc. En ik houd zelfs helemaal niet van Star wars..
Alle reacties Link kopieren
klinkt wel erg melig die starwars variant. Is er ook een nintendo en elvis versie joh? Die Elvis lijkt me niet zo maar die Nintendo lijkt me wel grappig.



Van dom tot dam valt definitief af. Bij city las ik ergens dat er wel erg weinig huisjes zijn dus ik neig naar de wereldeditie. Standaard zou ook kunnen maar dat spel wat we hebben kunnen we ook nog makkelijk spelen. Alleen de originele pionnetjes, wat briefjes en een paar huisjes/hotels ontbreken.



Heb eigenlijk nooit echt triviant gespeeld maar wat raar dat ze alleen die DVD versie zouden hebben. Geloof ik eigenlijk niks van, lijkt meer een verkooptruc om die DVD versie beter te laten verkopen. Ik vind bordspelletjes juist wel leuk zodat de TV eens niet aan hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook al zeggen, de oude editie. als klein kindje speelde ik al met alle plezier mee! Van de nieuwere versies weet ik helaas neit welke t leukste zou zijn. Misschien kun je je ieder jaar een andere versieop je lijstje zetten ;) .
Alle reacties Link kopieren
Als we het toch over spelletjes hebben. Iemand nog een tip voor een leuk spel. Monopoly hebben we al...
Work, voor hoeveel personen? Leeftijd?



Wij hebben de orginele monopoly, de beurseditie, tropical tycoon, anti monopoly en de spiderman editie.

Momenteel spelen we voornamelijk tropical tycoon maar dat is met dvd en dat wil je juist niet dus die valt af.

De beurseditie vinden we ook nog steeds leuk maar dat is wel heel anders omdat je echt aandelen koopt ipv. straten en huizen. Spiderman versie heb ik nog steeds niet gespeeld dus kan ik niks zinnigs over zeggen behalve dan dat de doos er leuk uit ziet en dat ik hem in de aanbieding gekocht heb.

Ik zou in jouw geval voor de wereldversie gaan. Die zou ik ook nog wel willen hebben.



Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de chocolade versie gaan.

Of de ouderwetse.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
chocolade versie? Heb je die ook nog? Hoeveel versies zijn er wel niet?!



Andere leuke spelletjes:

- Levensweg

- Quiz kampioen (met pictionairy, rekenen etc)

- Twister

- Triviant (nog nooit gespeeld helaas)

-Kolonisten van Catan (nog nooit gespeeld helaas)

- Triominos

- Stratego

- Muizenval (is meer voor kinderen)

- De Betoverde Doolhof (ook meer voor kinderen)
Alle reacties Link kopieren
De Disneyversie van Monopoly is ook wel geinig.

Vooral met kinderen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel chocolade versies van 'ouderwetse' spelletjes, vandaag nog gezien.

Leuk om te geven, weer eens iets anders dan bonbons.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
je hebt ook een meisjes monopoly

zit in een roze koffertje en je speelt met schoentjes enzo :D echt geweldig!! (wel erg zeldzaam)

monopoly Boutique

Leuk, spelletjes! Ik heb net een jaren 70 spelletje gekocht: de Berend Boudewijn Kwis! (voor maar 1,25 euro bij de kringloop!)

Onze kinderen lagen dubbel van het lachen, mijn man las de vragen op zoals een jaren 70 presentator.



Eh, Monopoly, daar ben ik niet zo in thuis. We hadden vroeger wel Monopoly, maar mijn broertjes gingen altijd met het geld bankovervallertje spelen, dus binnen de kortste keren was het geld natuurlijk niet meer compleet.....
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben monopoly spongebob editie! die was een keer 18 euro in het prijzencircus, en leuk dat ie is! ( ook zonder kinderen, als je vriend van tekenfilmpjes houd )



Alle reacties Link kopieren
het monopoly kaart spel is ook leuk.

Is voor 2-4 personen.



Verder is cluedo ook leuk,moet je uitzeoken wei,waar en met welk voorwerp in welke ruimte is vermoord.



bv dr green in de keuken door de butler met geweer.



Is oude versei nu heb je n.l. uitvoerig dus met andere namen enz.
Ik wil de ouderwetsche. Waar ik het op geleerd heb. Die nog van mijn vader was geweest. Met briefjes varierend van 1 tot 500 gulden



Die wil ik.



Maar vooralsnog wil niemand in dit huis het met me spelen
Alle reacties Link kopieren
Dat probleem ken ik ook. Ik hou van bordspelletjes maar speel ze vaak alleen met kerst en heel af en toe tussendoor ook nog eens met vrienden/familie. Iedereen hier heeft het druk met de TV/computer. Het enige wat hier wel met regelmaat word gedaan is kaarten maar daar vind ik weinig aan.
Alle reacties Link kopieren
Keroppi en tilalia, hebben jullie je al op het fan van bordspelletjes topic gemeld voor een middagje/avondje spelletjes doen?



ps monopoly wil ik ook niet spelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven