Draadloos wonen

09-08-2007 20:43 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn nieuwe woning (jaja, ik ga verhuizen, jippie!) zou ik graag zo min mogelijk kabels willen hebben. Dus draadloos internet, digitale televisie, en draadloos bellen. Nu is dat laatste niet zo'n probleem, dat krijg ik zelfs voor elkaar, maar van die andere twee krijg ik de kriebels... Ik ben echt zo'n enorme leek op dat gebied, de verkopers kunnen me werkelijk alles op de mouw spelden.



Mijn vraag is dan ook; wie kijkt er "draadloos televisie" (digitenne, UPC of wat dan ook) en heeft er tips, do's en dont's?



En wie heeft er draadloos internet (ongeacht welke provider) en heeft er tips, do's en dont's?



Ik weet dat je bij de KPN het volledige pakket kan bestellen, maar is dat wat? Ik zie in ieder geval dat je belkosten dan alleen 's avonds en in het weekend gedekt zijn, en ik zou graag volledige dekking hebben.....zou dat ook kunnen, weten jullie dat?



Pfff, er komt écht veel kijken bij verhuizen......help!



;-)
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
He,

Ja, het mooiste is idd als je zoveel mogelijk draadloos kan doen.

Wij hebben alles draadloos, maar niet met 1 pakket...moeten we ook es naar kijken, volgens mij is het niet heel voordelig wat we nu hebben.

1 tip, en misschien hebben anderen er andere ervaringen mee hoor, maar ik zou geen KPN digitenne nemen. DRAMA met ontvangst. Ze lopen heel vaak te kloten met zgn verbeteringen maar of we zijn driekwart van de zenders helemaal kwijt, of de ontvangst is zo k*t dat je geen zin meer hebt om te kijken. Dus dat zou ik aan me voorbij laten gaan. Casema schijnt wel weer prima te zijn (hebben meerdere mensen in mijn familie), zij hebben ook veel meer zenders dan KPN.

Vwb draadloos internet, wij hebben van die dingetjes van Sitecom die je in je pc prikt (ik heb dan een laptop) en je kan overal computeren. Ideaal, ik zit dus gewoon op de bank en kan hem bij wijze van ook meenemen naar de plee. Hoe het precies werkt weet ik niet, mn vriend is hier de techneut, maar het schijnt niet heel moeilijk te zijn.

Kan je niet een beetje rondkijken bij verschillende aanbieders? Beetje vergelijken en dan een keuze maken (evt met behulp van iemand die er verstand van heeft ;-))

Succes! En natuurlijk veel plezier in je nieuwe huis!
Alle reacties Link kopieren
Casema...oké..die had ik nog niet opgezocht.



Tja, ik wil wel vergelijken tussen de aanbieders...maar ik ben zo groen dat ik geeneens weet wát ik zou moeten vergelijken. :-$
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Geen Digitenne inderdaad, Monty25 heeft helemaal gelijk. Is niet voor niets laatst in prijs verlaagd....

KPN heeft daarentegen wel goede producten op het gebied van alles-in-1, en je kunt daar ook eens kijken naar internet+bellen+tv, start op 45 euro per maand en ben je helemaal klaar. Producten van KPN zijn de laatste 6 maanden weer technisch betrouwbaar en ook de helpdesks kunnen het allemaal weer prima aan.

Zou persoonlijk Tele2 links laten liggen (die kunnen technisch nog steeds steken laten vallen) en ook Casema overwegen daarnaast.



succes en groet,

TD
Alle reacties Link kopieren
Ik heb digitale tv van Casema en ben er tevreden over. Ik heb geen extra paketten genomen oid.
Alle reacties Link kopieren
Casema leek mij ook helemaal goed, maar heeft geen dekking in mijn nieuwe woonplaats, zucht...



En volgens mij zijn de andere pakketten van KPN met interactieve televisie en als ik het goed begrijp is dat niet draadloos... Toch? Of wel?



Mijn voorkeur ligt echt bij draadloos, omdat Hero dan als hij ziek is ook in andere ruimtes televisie kan kijken dan in de woonkamer, zonder dat je overal kabels moet trekken.
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Krijg je dat weer...dat ze geen dekking hebben..ook zo irritant!

Bij KPN krijg je een kastje waar je een pasje in moet proppen, die hang je aan de tv. Daarnaast krijg je ook nog een soort ontvanger en die zet je bij het raam oid (die is trouwens ook niet draadloos, moet aan kastje). Op zich een prima idee, wij hebben het genomen omdat we op zolder geen kabelaansluiting hebben, maar het werkt dus 9 van de 10 keer niet echt goed. Altijd gezeik mee (heb ook al zo'n 20 x met KPN aan de lijn gehangen en dan zeggen ze dat je een of ander ding moet nemen dat het signaal versterkt, en die moet je dan buiten ophangen, en nee, dat is niet draadloos, schiet dus niet op, laten we er helemaal een circus van maken). Hoop frustraties dus, vandaar dat ik het je niet aanraad. Maar misschien werkt het waar jij woont wel weer goed hoor, dat kan maar zo (alhoewel ik van veel mensen uit het hele land hoor dat het bagger is). Kan je het niet proberen en als het niet goed werkt terugbrengen? Of is dat niet bij KPN?
Alle reacties Link kopieren
En Tia, in prijs verlaagd???? Waarom betaal ik dan wel de volle mep?

Is zeker alleen weer voor nieuwe klanten, vind ik altijd erg grappig, hoe bedoel je klantenbinding ;-)
Alle reacties Link kopieren
Waar woon jij globaal gezien dan ongeveer, Monty?



Mijn toekomstige woonplaats zal ten noordwesten van Amsterdam zijn. Geen idee hoe het ontvangst daar is.



Heb het trouwens opgezocht (zweet, zweet) en de interactieve televisie die al de alles-in-1-pakketten van KPN zit is niet draadloos.

En dat heeft echt mijn voorkeur omdat Hero ook in andere ruimtes in onze aanstaande flat tv wil kunen kijken (omdat hij vanwege zijn ziekte kanker periodes redelijk bedlegerig is, en soms gewoon afgezonderd in een apart kamertje wil zitten zappen zonder twee drukke dames om hem heen).
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Digitenne, nooit problemen mee gehad.

WB providers als Casema, of UPC etc, daarin heb je weinig te kiezen. Zij hebben allemaal een eigen verzorgingsgebied. Als je in Casema gebied woont kan je geen gebruik maken van UPC ena ndersom.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mimsey,

Ik woon vlakbij Utrecht.

Ik heb even voor je gekeken op KPN, maar weet je postcode natuurlijk niet dus kan ook niet zien of je daar dekking hebt. Je kan het zelf wel ff checken (doe de check aanklikken). Ik zag dat ze ook een heel tvtje aanbieden waar je Hero overal naar kan kijken. Misschien is dat wat? Maar ja, als je voorkeur uitgaat naar een alles in 1 pakket, en dat idd niet draadloos is zou ik het maar niet doen. Juist omdat het zo belangrijk is dat Hero zich even terug kan trekken, lijkt het me handig als je iets uitkiest dat meteen goed werkt en niet het risico lopen dat je weer van alles terug moet gaan brengen of zo (je hebt wel wat beters te doen). Ik heb ook al voor je gekeken op kieskeurig.nl, maar daar hebben ze geen vergelijking van pakketten helaas. Je kan wél kijken naar draadloze routers en die daar met elkaar vergelijken, voor je internetverbinding.

Wat je ook kan doen, is als je tijd hebt even langs een winkel gaan waar die verschillende pakketten aanbieden (hou de reclamekrantjes even in de smiezen, dan zie je zo welke winkels het aanbieden). Zij kunnen je vast helpen met een goede keus maken en vaak kunnen zij het nog komen aansluiten ook. Is wel zo makkelijk, hoef jij niet op je buik het huis door met tig boekjes, bij hen is het zo gepiept.
Ik heb draadloos internet van Tiscali. Zelf aangesloten, zonder veel moeite.

Bij 1 computer super makkelijk omdat die een ingebouwde netwerkkaart heeft en bij 1 computer via zo'n USB adapter van Sitecom, dat ging ook zonder problemen en het was ook allemaal zo gebeurd.

Het internet loopt als een trein, tot nu toe heb ik er helemaal geen problemen mee gehad.

Ik heb geen tips, als je de gebruiksaanwijzing volgt moet het echt moeiteloos gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven