Aardappelpuree opwarmen

06-12-2009 13:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Met kerst maken wij met een grote groep vrienden een kerstdiner met 8 of 9 gangen.

Ik wil voor mijn gang ook een rucolastampotje maken.

omdat 't bij iemand anders is wil ik de aardappelpuree al vooraf thuis maken zodat ik 't daar alleen nog maar hoef op te warmen en rucola erdoor doen.

Heeft iemand al eerder aardappelpuree opgewarmt en blijft deze dan lekker? Opwarmen in de magnetron of 't vuur?



groetjes.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
In de oven met aluminiumfolie erover zodat er geen korstje op komt.



Vraag wel even na of de oven vrij is.
...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad in de oven. Zonder folie krijg je dus een lekker korstje. Kan je ook voor kiezen natuurlijk!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Niet als je er een stamppot van wilt maken, lijkt me.
...
Alle reacties Link kopieren
Maak je toch een stampotje uit de oven?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Gaat meer dan prima. Doe het zelf vaak.

Aardappelpuree maak ik in grote porties en vries ik in.

Daarna in magnetron.



Ruculastamppotje maak ik meestal wat grover dan puree, maar met puree kan ook prima.



Doe je er naast rucola nog iets anders door?

Ik meestal halve cherrytomaatjes die ik vooraf even onder de gril doe met olijfolie en wat grof peper en zout.
Alle reacties Link kopieren
Aardappelpuree maak ik vers, met het idee dat dat het lekkerste is. Het lijkt me voor de doordeweekse avonden wel makkelijk om het alleen in de oven te hoeven zetten.



Wat is dan makkelijker / lekkerder, de puree een dag van tevoren in de koelkast en dan in de oven. Of invriezen en in de oven.



(Ik heb geen magnetron.)



@Queenie: Op hoeveel graden en hoeveel minuten in de oven?
Alle reacties Link kopieren
quote:ColeTurner schreef op 06 december 2009 @ 13:47:

Aardappelpuree maak ik vers, met het idee dat dat het lekkerste is. Het lijkt me voor de doordeweekse avonden wel makkelijk om het alleen in de oven te hoeven zetten.



Wat is dan makkelijker / lekkerder, de puree een dag van tevoren in de koelkast en dan in de oven. Of invriezen en in de oven.



(Ik heb geen magnetron.)



@Queenie: Op hoeveel graden en hoeveel minuten in de oven?



Als je puree een dag van te voren maakt gewoon in de koelkast bewaren. Ik maak altijd een pan vol puree en dan eet ik er die avond van en wat ik over heb vries ik in. Gaat heel goed.



Ongeveer een half uur in de oven op 200 graden. En wil je geen korst dan folie erover.
...
Alle reacties Link kopieren
Oh en bevroren doe ik het zeker 45 minuten in de oven tot een uur. Maar je moet zelf even goed kijken en controleren want mijn oven werkt niet meer zo goed. Dus even goed opletten.
...
Alle reacties Link kopieren
Hier zelfde als queenie al haal ik het meestal wel 's ochtends uit de vriezer, tenzij spontane actie, dan wat langer in de oven.

Maar ik vries in in plastic, dus kan het sowieso niet direct in de oven. In dat geval even onder de kraan tot portie uit bakje kan en dan in ovenschaal(tje).



Ik varieer wel veel met smaken aardappelpuree, dus heb meestal wel 2 soorten/smaken op voorraad.
Alle reacties Link kopieren
Dank, Zwieber en ik proberen doordeweeks (na ons werk) zoveel mogelijk gezonde maaltijden te maken, zonder terug te moeten grijpen naar kant-en-klaar maaltijden. Hoe meer dingen ik van tevoren kan maken, des te beter.
Alle reacties Link kopieren
Cole, mijn basispuree maak ik met peper/zout/nootmuskaast en die kun je goed variëren met bijv.:



kruidenroomkaas (heel of half bakje afhankelijk van je hoeveelheid puree); ik neem dan gewoon de goedkope van supermarkt en niet Boursin of zo.



Smalle reepjes zongedroogde tomaat op oliebasis

(bij gebrek hieraan, flinke lepel zongedroogde tomatenpasta)



Flink wat verse bieslook en peterselie, evt. aangevuld met dille als je het bij vis wilt eten



Langzaam gaar gesmoorde (halve) uienringen; evt. wat karamelliseren met beetje (bruine) suiker en wat zwarte peper



halve of kwarten cherrytomaatjes die met olie en grove peper/zout even gegrild zijn (vlak voor het opdienen evt. nog wat geplukte rucola erdoor)



zalmsnippers van 'gewone' gerookte zalm (was een erg lekker stamppot receptje van een forummer met witlofstamppot) maar je kunt er ook witlof gewoon bij eten en bijv. stukje zalm/vis



lepeltje pesto en wat kleine stukjes gebakken bacon of rauwe ham erdoor



zo blijf ik met aardappelpuree proberen en geeft net steeds weer een ander smaakje en zoals ik al zei goed invriesbaar, dus wel vers maar op de dag zelf weinig werk
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips, maakt 't voor mij weer wat makkelijker.

En ik zeker nog een keer met die cherrytomaatjes proberen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven