oven stinkt en rookt

06-12-2009 11:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen woensdag heb ik de oven flink gebruikt voor kip braden, groenen grillen, etc. Ging allemaal goed. Maar als ik hem nu gebruik begint ie na 20 minuten te roken en te stinken. Heb ik anders nooit. Toch ziet het er niet echt vies uit van binnen.



Iemand een gouden tip hoe dit op te lossen of moet ik toch met zo'n vieze oven-vergif-schuim-spray aan de gang?
Alle reacties Link kopieren
ligt er onderin niet nog iets van verbrand vet ofzo??
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
Zou hem gewoon maar eens lekker schoonmaken met een ovenreiniger. Kan je gewoon bij de Appie halen.
Alle reacties Link kopieren
De wanden insmeren met gele zeep. Bakje ammonia erin, nachtje laten staan en vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon. Wel goed luchten.



Zit er ook niets tegen de zijwanden of tegen de bovenkant of gril? Of op de bakplaat?
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook eens gehad.. bij mij lag het toen aan de spriraal van de grill, was vanalles tegenaan gespetterd.

Heb het ding schoongemaakt met een sopje en verder niets.. is door blijven gebruiken opgelost
Alle reacties Link kopieren
Dit topic komt als geroepen! Wij hadden vanmorgen ook weer een brandalarm toen ik de deur van de oven opendeed



Ik heb nu alles een beetje gesopt, maar echt alles wegkrijgen doe ik niet. Met die chemische spuitbussen voor de oven heb ik echt slechte ervaringen, dus ik zie wel wat in de tip van Dahlia. Maar wat is gele zeep...??? Ik ken wel groene zeep. Of is gele zeep sunlight zeep ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg, had vanaf mijn mobiel een heel verhaal getypt. Blijkt het er niet eens te staan bij thuiskomst !



Overnieuw dan maar...

Waarschijnlijk ligt er iets te verkolen in je oven.

Je kunt het beste even alles glad krabben met een glaskrabbertje.

Daarna een pan/schaal water op de onderste trede en een schaaltje amonia op de bovenste trede zetten. Je oven even een half uurtje aan zetten. En daarna... boenen maar!

Zorg wel voor goede ventilatie en een sjaal om je mond en neus ofzo. Amonia is erg heftig. Maar het werkt wel het beste.



Ik heb ooit een gratis oven op MP gehaald. Het ding kwam uit een studentenhuis en was dus diep zwart van binnen. Ik heb er 2 dagen op staan boenen en alle trucs die ik maar kon vinden op internet erop losgelaten. Bovenstaande werkte het beste.



Succes!
ik sop mn oven altijd uit met gewoon afwasmiddel, van die geconcentreerde van de lidl. werkt goed hoor. alles insoppen, kwartiertje wachten en dan met waterige doek (dus goed vochtig) een aantal keren afnemen.
Alle reacties Link kopieren
Als je oven stinkt kan je een bakje water met azijn erin doen en dan de oven een tijdje aan laten staan. Ook een bakje water met een citroen erin schijnt te werken. Je moet wel elke keer het bakje water vervangen voor een nieuwe.

Het gaat op deze manier wel weg, maar het kost wel even wat moeite. En verder gewoon gebruiken, dan wordt de aanbrandgeur toch vervangen door de 'nieuwe' geuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:happygirl2 schreef op 07 december 2009 @ 17:08:

Als je oven stinkt kan je een bakje water met azijn erin doen en dan de oven een tijdje aan laten staan. Ook een bakje water met een citroen erin schijnt te werken. Je moet wel elke keer het bakje water vervangen voor een nieuwe.

Het gaat op deze manier wel weg, maar het kost wel even wat moeite. En verder gewoon gebruiken, dan wordt de aanbrandgeur toch vervangen door de 'nieuwe' geuren.Nou ja niet als er zwarte damp af komt hoor terwijl je niets laat aanbranden. Dan ligt er ergens iets flink te verkolen in de je oven. En als je dat er niet uit haalt helpen bakjes azijn en citroen ook weinig vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Kan aan de spiraal liggen. Dat er iets op zit, maar kan ook een fout zijn in de bedrading ofzo. Lang geleden zoiets meegemaakt in een studentenhuis met een oven van 1,5 jaar oud. Het brandalarm ging telkens af, zo erg was de rookontwikkeling als je de oven aan zette.



Wij terug na de blokker. Opgestuurd naar de fabrikant: fabrieksfout. We kregen gratis een nieuwe (na de garantieperiode!)



Dus misschien langs de winkel ermee? Heb je nog garantie?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, TO heeft de oven nog niet eens schoongemaakt (joh!), dus laat haar daar maar eens mee beginnen voordat we de oven terug gaan sturen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven