Lijf & Lijn alle pijlers

Wat gebeurt er met je huid als je (veel) afvalt?

12-12-2009 19:56 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben even nieuwsgierig naar iets. Je huid rekt natuurlijk uit als je te zwaar bent maar kom dat nou nooit meer goed als je veel gewicht verliest of kun je toch nog wel redelijk strak worden. Ik weet natuurlijk wel dat dat per persoon anders is (leeftijd e.d.) maar vraag het me toch wel af. Ik ben zelf 28 jaar en heb ruim 30 kilo aan overgewicht (zwangerschap en eetbuien).

Sinds een hele tijd zit ik weer lekker in mijn vel en heb mezelf weer teruggevonden. Tijdje geleden begonnen met Weight watchers en er is nu 6,5 kilo af. het stimuleert ontzettend en ben ook weer heel erg fit .

Maar toch hoop ik wel dat ik niet een en al slap vel ben als ik al mijn overtollig kilo's kwijt ben,heb daar best wel schrik voor eigenlijk :(.

Ik hoop meer ervaringen te horen van vrouwen die veel zijn afgevallen;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat als je 30 kilo kwijt raakt je gewoon los vel over gaat houden...daar is niet zoveel aan te doen, behalve een buiklift.

Wel knap dat je zoveel gaat afvallen..petje af!
Alle reacties Link kopieren
Sport je ook, of val je alleen maar af?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Beste Blommetje,



Ik ben een aantal jaar geleden ook erg veel afgevallen ( 25 kilo ) ik hoorde toen van de dokter dat ik het langzaam aan moest doen om de huid te laten wennen. Dat heb ik dan ook gedaan, heb er 1.5 jaar over gedaan, en de huid ook extra verzorgd met vitamine E olie. Ik moet zeggen ik heb nergens last van gehad. Ik wil er nu nog 15 kilo af en ga het ook weer langzaam aandoen en weer smeren. Sporten helpt natuurlijk ook!

.

Heel veel succes
Alle reacties Link kopieren
Veel buikspier oefeningen gaan doen!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Alle reacties Link kopieren
quote:diaantje1971 schreef op 12 december 2009 @ 20:03:

Veel buikspier oefeningen gaan doen!Vergeet dan ook niet om oefeningen te doen voor die kipfilets onder je bovenarmen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pannetje schreef op 12 december 2009 @ 20:02:

Ik ben bang dat als je 30 kilo kwijt raakt je gewoon los vel over gaat houden...daar is niet zoveel aan te doen, behalve een buiklift.

Wel knap dat je zoveel gaat afvallen..petje af!

Nou,mijn buik maak ik me niet zo'n zorgen over want die is toch al verpest ha ha. het is meer dat ik het heel erg vervelend zou vinden als ik van die flubberarmpjes krijg



Ik sport nu op dit moment niet (wel veel fietsen en lopen ) maar ik wil in januari wel 2 keer per week gaan sporten.
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook een beetje af van het tempo waarin je afvalt. Als je die kilo's in een maand kwijtraakt, heeft je huid geen tijd om zich aan te passen.



Ikzelf ben in de afgelopen 2 jaar ruim 15 kilo kwijtgeraakt en bij mij valt de schade mee vind ik zelf. Mijn borsten hangen wel iets meer en op mijn buik is het nog wat slap, maar verder is het best goed geworden eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:dignity schreef op 12 december 2009 @ 20:05:

Hangt ook een beetje af van het tempo waarin je afvalt. Als je die kilo's in een maand kwijtraakt, heeft je huid geen tijd om zich aan te passen.



Ikzelf ben in de afgelopen 2 jaar ruim 15 kilo kwijtgeraakt en bij mij valt de schade mee vind ik zelf. Mijn borsten hangen wel iets meer en op mijn buik is het nog wat slap, maar verder is het best goed geworden eigenlijk.



Bij mij gaat het ook langzaam,ben nu in 2,5 maand 6,5 kilo kwijt dus dat is niet al te snel.

Voor mijn zwangerschap was ik al wat aan de flinke kant en waren mijn borsten ook niet bepaald stevig. Ik verwacht ook niet dat dat ooit goed gaat komen en mijn buik ook niet.

Ik zal eens even gaan googlen voor watarmoefeningen,kan ik dat alvast gaan doen :-)
Alle reacties Link kopieren
Tsja ik denk dat het voor iedereen anders is. Ik ben sinds juni ongeveer 24 kilo lichter en ik zie wel wat ribbeltjes op mijn huid op de buik. Ik ben van 97,5 kg naar 73 kg gegaan bij een lengte van 1.83



Ik sport wel, hardlopen, wat fietsen en oefeningen o.a. op de trampoline (buik en benen).



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 23 was ben ik ruim 45 kilo afgevallen,zonder sportoefeningen .Hier heb ik 7 maanden over gedaan .Geen ruim vel aan overgehouden .Veel vis gegeten,bijna dagelijks
als je borsten nu al niet al te stevig zijn, kun je er wel redelijk vanuit gaan dat die straks echt slap zijn.

Verder ben je vrij jong en zal er nog wel wat huid weer in vorm komen. Ben zelf 30kg afgevallen (ook met WW puntensysteem) in 9 maanden tijd en in het begin vond ik mijn huid toch wel slap maar dat is nu eigenlijk helemaal niet meer zo dus het trekt nog aardig bij. Ik ben 33jr en overigens nooit zwanger geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hett is dan ook echt voor iedereen weer anders lees ik. Ik zal gewoon moeten afwachten wat er straks overblijft. Ik ga in ieder geval in januari weer sporten en zal dan ook advies vragen om juist die gebieden aan te pakken (bovenarmen en benen en eventueel buik) die erg slap kunnen gaan worden.

Wel apart om te lezen dat je huid dan na een tijdje toch weer wat strakker kan gaan trekken.
Het hoeft niet perse zo te zijn dat je vel gaat hangen. Een vriendin van mij is bijna 50 kilo afgevallen (door een maagbandje), niet gesport en heeft totaal geen last van hangend vel.
Whoow 50kg wat knap zeg. En dan geen hangend vel is helemaal geweldig voor haar. Hoe oud was ze toen ze die kg's verloor? De elasticiteit van de huid wordt met de jaren minder dus hoewel de één beter terug zal veren dan de ander, iedereen veert minder terug naarmate ze ouder worden.
Alle reacties Link kopieren
Wow,50 kilo is inderdaad heel veel zeg! Ik ben ook wel benieuwd hoe oud ze is. Ben zelf 28,ook nog niet zo oud dus, maar heb wel gehoord dat het na je 30e wat minder snel gaat met afvallen.
Ze was toen 24/25 jaar dus dat verschilt niet zoveel met jouw leeftijd. Ze heeft dit in ongeveer 9 maanden voor elkaar weten te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Blommetje, rustig aan afvallen, veel oefeningen doen, en veel vis eten.



Heel veel succes gewenst..
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Het antwoord: de één houd hangvel, de ander niet. Hangt gewoon van je vel af. Ik ben zelf behept met uitgelubberd hangvel. So be it.

Ik hoop dat het me lukt om zoveel af te vallen als ik bedacht heb, en wie weet laat ik de boel dan wel strak trekken. Het gaat bij mij nooit meer spontaan terugschieten in de oude staat. Ik ben 41, en zit vol striae.
Alle reacties Link kopieren
quote:binkie14 schreef op 13 december 2009 @ 18:20:

Inderdaad Blommetje, rustig aan afvallen, veel oefeningen doen, en veel vis eten.



Heel veel succes gewenst..



Bedankt!



@ Misschicken!

Dat is ook zo,het is bij iedereen weer anders. Ik heb ook striae hoor,moet wel zeggen dat het wel een stuk minder is geworden (of minder zichtbaar kan ik beter zeggen) maar het blijft wel. Ik heb die optie ook overwogen om eventueel alles strak te laten trekken als het wel echt slap blijft maar ik weet dus niet helemaal zeker of ik nog kinderen wil en dat gaat geloof ik niet meer als je een correctie hebt gehad heb ik ergens gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven