tekst op kerstkaart na overlijden

13-12-2009 21:15 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week is mijn opa overleden. Voor mijn oma begint het nu, het leven alleen, na bijna 60 jaar getrouwd te zijn...



Ik maak ieder jaar mijn kerstkaarten zelf (photoshop) en wil de gebruikelijke tekst van fijne kerstdagen en een gelukkig 2010 voor mijn oma vervangen in een mooi tekstje dat we deze kerst extra aan haar denken oid. Er zullen vast hele mooie bemoedigingsteksten zijn met een kerstsfeertje, maar na googelen kan ik niet echt iets pakkend vinden nog. Wie weet hebben jullie inspiratie voor mij? Bedankt vast!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor jou, uit losse stenen



een heel klein eilandje gebouwd



niet zo heel stevig welbeschouwd



want later was het weer verdwenen



.



de stroom sleurt zo de dingen



een wereld van voorbij gaan in



waarna ik weer opnieuw begin



wat blijft zijn de herinneringen



.



soms vind ik langs de oever vrede



en toont het water oude beelden



van wat ik in de stroom vergat



en zo gedenk ik het verleden



.



zoals de dagen die wij deelden,



toen ik met jou een eiland had.
Lieve oma,

Ik wilde u laten weten dat ik tijdens de kerst extra aan u denken en een kaarsje voor u branden.

Ik hoop dat er ondanks het overlijden van opa toch een fijn nieuw jaar voor u komt.



Een dikke knuffel en kus van Moekie



Wat ik wil duidelijk maken is benoem gewoon wat je voelt en hoe jij het voelt. In jouw eigen woorden.
Alle reacties Link kopieren
Ja lastig is dat inderdaad. Ik heb 6 jaar geleden 2 vriendinnen aan kanker verloren en stuur elk jaar nog een kaartje op de overlijdensdag en een met kerst naar de ouders.



Met kerst vind ik het altijd wel moeilijk, maar wat ibi zegt, beschrijf hoe jij je voelt, dat probeer ik ook op te schrijven, al dan niet in een bijpassend gedichtje.



Succes en nog gecondoleerd met je opa
Alle reacties Link kopieren
http://www.gedachten-gedichten.nl/overl ... enking.htm



http://www.gedachten-gedichten.nl/sterkte.htm
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
“Prettige dagen,

Gelukkig Nieuwjaar”

Elk jaar wensen mensen

dit weer aan elkaar



De kaarten voorheen

nog vol vrolijke kreten

“Een fantastische nieuw jaar”

hoe konden we weten….



Want Kerst deze keer

is zo anders, zo raar

Niets is meer het zelfde

dan het vorige jaar



Er is zoveel verdriet

en er zijn zoveel vragen

Die heviger zijn

in deze donkere dagen



En sturen we wensen

als steun aan elkaar

Veel sterkte met Kerst

en het komende jaar…..





al vindt ik hem nog wat standaard inderdaad je gevoel opschrijven....deze heb ik zelf een keer gekregen op een kerskaar
Alle reacties Link kopieren
Eigen gevoel volgen, ja natuurlijk. En standaard wil ik het ook niet maken. Lastig he?

Maar, ik heb de afgelopen dagen zo ontzettend veel met mijn oma gesproken, ze weet precies wat ik denk en voel en haar wil meegeven. Ze houdt zelf van mooie korte teksten, spreuken en oneliners, zoals mijn opa dat ook zo deed. Daarom lijkt het me extra mooi om met een paar pakkende zinnen te komen. Of misschien wel met een citaat van een wijsgeer ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Die van Merel heb ik ook eens gestuurd, werd erg gewaardeerd.
quote:merel0912 schreef op 13 december 2009 @ 21:32:

“Prettige dagen,

Gelukkig Nieuwjaar”

Elk jaar wensen mensen

dit weer aan elkaar



De kaarten voorheen

nog vol vrolijke kreten

“Een fantastische nieuw jaar”

hoe konden we weten….



Want Kerst deze keer

is zo anders, zo raar

Niets is meer het zelfde

dan het vorige jaar



Er is zoveel verdriet

en er zijn zoveel vragen

Die heviger zijn

in deze donkere dagen



En sturen we wensen

als steun aan elkaar

Veel sterkte met Kerst

en het komende jaar…..





al vindt ik hem nog wat standaard inderdaad je gevoel opschrijven....deze heb ik zelf een keer gekregen op een kerskaar



Wauw, tranen over mn wangen.......



Voor je oma: niks is meer hetzelfde, ook kerst niet. mijn gedachten zijn meer dan ooit bij u. Oid.

Vind het zelf ook altijd moeilijk, maar schrijf wel altijd iets persoonlijks. Uit ervaring weet ik dat niets zo erg is als een standaard kaart terwijl die mensen heel goed weten hoe de situatie is en dat het zeker geen gelukkig kerstdagen of gelukkig nieuwjaar gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Als je oneliners zoekt:



Elk afscheid is de geboorte van een herinnering.



Tranen hebben soms de kracht van woorden.



Treur niet om vandaag, maar hoop op morgen.



Treur niet om iets dat voorbij is, maar wees blij omdat het je gelukkig maakte...



Menig gezicht lacht, terwijl het hart huilt.



Achter de tranen van verdriet, schuilt een glimlach van de herinnering.



Kleine zorgen kun je delen. Maar er is een soort verdriet dat mensen niet meer kunnen helen. En dat hoeft ook niet.



Wanneer je verdrietig bent, kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
At Christmas time

a special wish to say

may the comming year

bring happiness your way



Maar misschien is Engels niet zo geschikt voor je oma?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hem helemaal niet geschikt Truus.

Op opbeurende teksten zit je namelijk op zo'n moment niet te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel! Ik ben eruit! Voorop de kaart die ik iedereen stuur met een kerstbal met daarin een foto van de kinderen (hoe afgezaagd he...;-) ), daarnaast bij iedereen de standaardwens en bij oma Achter de tranen van verdriet, schuilt een glimlach van de herinnering. Carrera thanx dus! Deze spreekt mijn oma aan, dat weet ik zeker! Achterop komt dan een handgeschreven persoonlijk stukje. Dolphin, ook ik heb die ervaringen en daar zal ik zeker voor waken. Mijn opa stierf 1 dag voor de tiende sterfdag van mijn moeder en ik weet nog als de dag van gisteren hoe die kerstdagen toen waren. Ze zijn zowiezo nooit meer hetzelfde geworden. Sindsdien betekenen mijn opa en oma (ouders van moeder) meer voor me dan een 'gewone' opa en oma.
Alle reacties Link kopieren
Mamalief, nee klopt, ik ga haar geen happiness wensen. Net als de zinnen die beginnen met Treur niet... Ze mag treuren zoveel ze wil vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Achter de tranen van verdriet, schuilt een glimlach van de herinnering
Vandaag heb ik er zelf ook eentje geschreven. Ik zat zelf met de tranen in mijn ogen, ik vind het erg moeilijk.



"De eerste kerst zonder ***, wat moet dat moeilijk zijn! Wij hopen dat je samen met de kinderen en kleinkinderen in alle liefde en rust een goede kerst zult hebben, met fijne herinneringen aan een lieve man, pappa en opa.



Veel liefs en groetjes,



****"



Het blijft moeilijk...





Zelf zoek ik nog een mooie tekst voor iemand die vorige week te horen heeft gekregen dat haar kindje met 28 weken zwangerschap in de buik is overleden. Zij is afgelopen nacht bevallen. Ik ben een kaart aan het borduren (stukje stof, beertje met mooi hart erop, dat komt in passe-partout-kaart). Ik dacht aan iets met de woorden dat het kindje nu niet meer bij hen mag zijn, maar wel voor altijd in hun hart zal zijn.



Ow wat zijn dit soort dingen toch verrotte moeilijk....
Alle reacties Link kopieren
Mooi!



Nog gecondoleerd met het overlijden van je opa trouwens, was ik nog vergeten. Heel veel sterkte de komende feestdagen, want die zullen voor jou ook niet gemakkelijk worden.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carrrie schreef op 13 december 2009 @ 22:46:



Zelf zoek ik nog een mooie tekst voor iemand die vorige week te horen heeft gekregen dat haar kindje met 28 weken zwangerschap in de buik is overleden. Zij is afgelopen nacht bevallen. Ik ben een kaart aan het borduren (stukje stof, beertje met mooi hart erop, dat komt in passe-partout-kaart). Ik dacht aan iets met de woorden dat het kindje nu niet meer bij hen mag zijn, maar wel voor altijd in hun hart zal zijn.



Ow wat zijn dit soort dingen toch verrotte moeilijk....



Sterkte!



Ik gooi er nog een link in, misschien is het wat voor je. Ik gebruik deze site regelmatig namelijk:



http://www.gedachten-gedichten.nl/overlijden_kind.htm
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:merel0912 schreef op 13 december 2009 @ 21:32:

“Prettige dagen,

Gelukkig Nieuwjaar”

Elk jaar wensen mensen

dit weer aan elkaar



De kaarten voorheen

nog vol vrolijke kreten

“Een fantastische nieuw jaar”

hoe konden we weten….



Want Kerst deze keer

is zo anders, zo raar

Niets is meer het zelfde

dan het vorige jaar



Er is zoveel verdriet

en er zijn zoveel vragen

Die heviger zijn

in deze donkere dagen



En sturen we wensen

als steun aan elkaar

Veel sterkte met Kerst

en het komende jaar…..





al vindt ik hem nog wat standaard inderdaad je gevoel opschrijven....deze heb ik zelf een keer gekregen op een kerskaarAls je deze overneemt... dan wel zonder de spelfouten
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi Carrie!

Wat moeilijk voor diegene die vannacht bevallen is zeg... Ik heb daar ooit iets heel moois over gelezen in de strekking die je zoekt, ik zal morgen eens zoeken.

Ik ga nu naar bed, welterusten!
Ja het is moeilijk... vooral omdat ik zelf één weekje minder ver zwanger ben...... vindt het moeilijk om haar weer 'onder ogen' te komen... Maar ja, das offtopic.



Die site met gedichtjes ken ik al wel, ik ga er nog eens tusen zoeken op zoek naar iets moois. Thnx in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
verplaatst naar thuis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven