Waterader?

14-12-2009 14:13 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve vriendje van 1,5 is vandaag weer een dagje bij ons. Hij heeft besloten (helemaal zelf, jawel) dat hij 's middags niet meer hoeft te slapen. Zijn ouders denken daar anders over

Ook hier wilde hij dus niet slapen, heb hem op een gegeven moment toch maar in bed gelegd en even een paar minuutjes laten huilen, maar was geen succes. Nog met hem gespeeld en een boterham gegeten, toen was hij zo moe dat hij steeds viel, alleen maar op schoot wilde en gaapte en in zijn ogen wreef.

Heb hem meegedeeld dat hij toch echt naar bed ging, nog voor ik hem in zijn slaapzak had, kroop hij op mijn schouder met zijn hoofd en viel direct in slaap. Heb hem heel voorzichtig verder zijn slaapzak aan getrokken en zo lang ik hem vasthield, sliep hij door. Zodra ik hem heel zachtjes in bed legde, werd hij weer wakker en wilde hij er per direct uit. En zo gauw ik hem in mijn armen had, kroop hij tegen me aan en sliep weer door. Tot 3x toe.

Donny heeft toen het bedje verplaatst naar onze slaapkamer, zei nog iets over een waterader waar het mannetje dan gevoelig voor was en ging weer aan het werk. Op onze slaapkamer ligt hij nu inmiddels zo'n 3 kwartier heerlijk te slapen.



Dus mijn vraag: kan iemand mij zeggen wat een waterader inhoudt en of kindjes daar echt gevoelig voor kunnen zijn en wat dat dan doet?
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee waar Donny het over heeft???
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je niet een aardstraal ofzo?
Alle reacties Link kopieren
http://members.home.nl/angelaverstraaten/wateraders.htm

Wow, gelóóft Donny daarin? **hoort Donny van voetstuk kukelen**
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Wateraders zijn ondergrondse stroompjes en die kunnen dus ook net onder je huis doorlopen. En sommige mensen kunnen daar behoorlijk last van hebben blijkbaar. Slecht slapen, hoofdpijn, slechte concentratie. Dus het zou kunnen, maar of iemand daar al gelijk last van heeft?

Wel fijn dat het manneke op jullie kamer iig wel slaapt.
Gevoelig voor een waterader? Nou, hou je hart maar vast dan, als ie daar al gevoelig voor is. Is het niet gewoon een kind dat niet naar alleen naar zijn bedje wil maar liever effe contact met jullie houdt?
Alle reacties Link kopieren
Haha Spijk



Ik stond ook versteld, maar mijn schoonfamilie is een beetje raar wat dat betreft. Mijn schoonzus heeft het kamertje van haar baby helemaal laten meten (?) of zo wat dat betreft, denk dat Donny het daar van heeft, want het fijne weet hij er ook niet van, vandaar mijn vraag hier.

Maar ja, hij slaapt nu wel, dus zou dat echt iets kunnen zijn?
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
quote:Spijker schreef op 14 december 2009 @ 14:18:

http://members.home.nl/angelaverstraaten/wateraders.htm

Wow, gelóóft Donny daarin? **hoort Donny van voetstuk kukelen**



P'cies





BANS
Alle reacties Link kopieren
Ja Vlinder, ik weet het ook meer aan verlatingsangst of zo, dat heeft hij wel vaker bij vlagen, dat hij ineens paniekeert als je de kamer uitloopt of zo. En ook dacht ik dat het misschien kwam omdat hij mij erg lief vindt, graag wilde knuffelen en ik lekker warm was, zijn bedje nog niet. Maar ik vond het wel frappant dat hij met het bedje in een andere kamer wél in 1x bleef liggen.



En toen kwam Donny met die opmerking, vond het nogal vreemd klinken, dus ik dacht: Ik rep mij naar den deskundigen op de kinderpijler!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Alle reacties Link kopieren
wateraders vind ik raar Overal zit n.l. grondwater.



Ik ken zelf wel het effect van niet kunnen slapen in sommige ruimtes. kon ik vroeger bij mijn ouders niet slapen toen we mijn bed naar een bepaalde hoek van de kamer verplaatst hadden. en ik slaap het best met mijn hoofd naar het (noord)oosten.



Beetje vaag maar wel handig om te weten als je je slaapkamer opnieuw gaat inrichten.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor dat kan en het manneke kan er ook gevoelig voor zijn.

Mijn oude schoonouders geloofden er heilig in en die hadden er altijd foefjes voor. Helaas leven ze niet meer dus ik kan het niet meer vragen. Dan zou ik het bij manlief moeten doen. 'k Weet niet of hij er nog iets vanaf weet. Inderdaad bed verplaatsen is/lijkt me de makkelijkste.
Alle reacties Link kopieren
Woehahahahahaha!!
Alle reacties Link kopieren
*zoekt wichelroede op*
Alle reacties Link kopieren
Kom je dan even Maja, als je hem gevonden hebt?
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Alle reacties Link kopieren
Sow... HSP Plus



Niet zo raar hoor dat hij opeens beter sliep. Behoorlijk verschil, alleen in een vreemd huis of lekker geborgen dichtbij jou en Jomanda.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit van waterader gehoord.



Wel van aardstralen.

Het schijnt dat ik vroeger ook steeds slecht sliep, totdat m'n moeder het bedje verplaatste.

Vanaf dat moment sliep ik direct goed.

Had waarschijnlijk met aardstralen te maken.



Vind het wel vreemd, maar als het werkt: prima toch!?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik moet nu ineens denken aan het verhaal van mijn vriendin. OK, mijn vriendin is een beetje zweverig soms, maar toch ook wel praktisch en zeker niet dom. Zij heeft een 10-jarige dochter, verstandelijk en lichamelijk gehandicapt. Dat meiske werd máándenlang plotseling ineens gillend wakker, doodsbang, maar ze kon niet vertellen waarom.



Mijn vriendin is met haar dochter bij doktoren geweest, heeft alles geprobeerd wat een nuchter iemand als ik ook zou bedenken. Tot ze, ten einde raad, het advies van een andere vriendin opvolgde en een geestenverdrijver belde. Echt heus, dat heeft ze gedaan.



Meneer de geestenverdrijver is een aantal keer op huisbezoek geweest (ghostbusters.. :-) en heeft zijn ding gedaan. Sindsdien word dochterlief niet meer wakker 's nachts, en als ze al wakker wordt dan is het gewoon om even te plassen. Maar zeker niet meer in paniek en gillend.



Tja. Ik als nuchtere trut doe dat af als 'toeval'. Maar iemand als TO zou er het bewijs van het bestaan van geesten in zien. Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Jomanda heb ik daarna gevraagd even buiten te wachten, kennelijk had hij aan mij genoeg en blauw leidt af. Ik houd het op verlatingsangst en even geknuffeld willen worden. Anders moet ik hem nog tot indigokind verklaren, of nieuwetijds of anderszins van dat soort ongein
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
quote:chocolaaa schreef op 14 december 2009 @ 14:28:

Nog nooit van waterader gehoord.



Wel van aardstralen.

Het schijnt dat ik vroeger ook steeds slecht sliep, totdat m'n moeder het bedje verplaatste.

Vanaf dat moment sliep ik direct goed.

Had waarschijnlijk met aardstralen te maken.



Vind het wel vreemd, maar als het werkt: prima toch!?Of met tocht, of met geluidsoverdracht, of met natuurlijke voorkeur voor een bepaalde kant, of met de manier waarop mensen binnenkomen in de kamer, of met de lichtinval, etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bonny82 schreef op 14 december 2009 @ 14:24:

Kom je dan even Maja, als je hem gevonden hebt?



Simpel zelf te maken. 2 koperen staafjes van zo'n 50 cm kopen bij de bouwmarkt. Eerste 10 cm van beide ombuigen. Losjes vasthouden en recht voor je uit latn steken. Als je over een 'ader' loopt kruisen ze. Simpele methode voor het opsporen van waterleidingen, electrakabels en ander ondergronds leidingspul. (geloof me werkt echt, gebruik het regelmatig tijdens mijn werk)



(Of het ook werkt voor aardstralen weet ik niet)
Alle reacties Link kopieren
Ho ho, Xaloy, ík ben niet zo zweverig. Ik stel juist de vraag omdat ik hier nog nooit van gehoord heb en er niks mee kan. Bovendien heb ik zelf geen kinderen, dus ging ik hier eens even de ervaringsdeskundigen raadplegen. Dat ter mijner verdediging.



Donny heeft het van zijn wat zweverige zus. Die pas geleden beweerde dood te zijn geweest in heur slaap, jawel. Die zou hier zeker bewijs van geesten in lezen

Ik zie het persoonliljk meer als een placebo-effect.



*Probeert nu liedjes te hummen om de Ghostbusterstune uit haar hoofd te krijgen X-D*
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 14 december 2009 @ 14:34:

[...]





Simpel zelf te maken. 2 koperen staafjes van zo'n 50 cm kopen bij de bouwmarkt. Eerste 10 cm van beide ombuigen. Losjes vasthouden en recht voor je uit latn steken. Als je over een 'ader' loopt kruisen ze. Simpele methode voor het opsporen van waterleidingen, electrakabels en ander ondergronds leidingspul. (geloof me werkt echt, gebruik het regelmatig tijdens mijn werk)



(Of het ook werkt voor aardstralen weet ik niet)Serieus? Zag dat laatst op tv bij een makelaarsprogramma, gingen ze dat ook doen in een huis, maar ik dacht echt dat ze die dingen gewoon zelf draaiden.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Alle reacties Link kopieren
quote:Bonny82 schreef op 14 december 2009 @ 14:33:

Ik houd het op verlatingsangst en even geknuffeld willen worden. Anders moet ik hem nog tot indigokind verklaren, of nieuwetijds of anderszins van dat soort ongein Je hebt je terminologie in ieder geval al op orde .
Alle reacties Link kopieren
Je moet dan toch ook een steen in de aarde stoppen (of zo iets) Of zit ik nu helemaal verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bonny82 schreef op 14 december 2009 @ 14:37:

[...]





Serieus? Zag dat laatst op tv bij een makelaarsprogramma, gingen ze dat ook doen in een huis, maar ik dacht echt dat ze die dingen gewoon zelf draaiden.



Nee dat werkt echt.



Ik weet niet of je een achtertuin heb waar je verlichting in heb staan? (liefst door vriendlief aangelegd)



Probeer dan maar eens. Ze kruisen als je over de kabel loopt, als je verder loopt gaan ze weer recht staan. (dacht toen ik het voor het eerst deed dat het zo'n 1e werkdag geintje was. in de trant van plintenladdertje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven