Andijvie: zweetvlekken in T-shirt :(

17-12-2009 12:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn witte / lichte T-shirts ontstaat op een gegeven moment zo'n ranzige gele okselvlek. T-shirt is verder prima maar het ziet er echt niet uit.



Hoe krijg ik die vlek er uit? Is dit te voorkomen? Ik gebruik Rexona deo, heeft dat er mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, heb het zelf ook met witte/lichte shirts.



Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan deodarant kan liggen...

Heb al geprobeerd om bij de was een schepje vanish te doen maar was niet echt succesvol..
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik ook rexona, maar heb nergens last van. Je zou het even in een emmer met soda kunnen zetten, dat helpt meestal wel. Maar je zou ook kunnen kiezen voor zo'n deo die het zweten helemaal stop zet. Geen idee welk merk dat verkoopt, maar een vriendin van mij gebruikt dat en het schijnt goed te werken.

En na die emmer de wasmachine in met voorwas met biotex, hoofdwas met een extra schepje vanish. Zo krijg ik zelfs de sokken van mijn tennissende vriend ook altijd weer wit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zijn shirts zitten ook altijd vol met die vlekken.. Ik koop sinds een tijd dus ook alleen maar shirtjes van de hema ofzo, zodat ik ze gelijk een gooi kan geven als het weer zo ver is... maar een andere oplossing heb ik dus nog niet ;)



wat ingmagh bedoeld is denk i syneo5.. het is super spul; gebruik ik zelf ook, echter alleen in de zomer want ik weet niet of het echt goed voor je is..
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij werkt is ze een nachtje laten weken in een emmer vanish.

Dat doe ik echter alleen met dure witte shirtjes van mezelf, want de bergen t-shirts die mn man verslijt zouden meer aan vanish kosten dan waard is.



Vanish in de machine suckt bij transpiratie/deo vlekken helaas :(
Ok nu kom echt een tip wat je niet wilt geloven maar echt werkt (heb zelfs zweetvlekken van jaren ermee uitgekregen).



Glansspoelmiddel!



Glansspoelmiddel voor de vaatwasser (ik gebruik die van de Action iets van 2 euro), beetje aanbrengen op de vlek, even laten intrekken (ik doe meestaal ca 15 minuten in ieder geval nooit langer dan een half uur) en dan mee wassen (de eerste keer deed ik wel met Biotex voorwasmiddel) . Vlekken verdwijnen ermee, ik zweer erbij (vlekken van echt jaren heb ik met de tweede keer volledig eruit gekregen).



Edit: Maar heb wel het idee dat het iets sneller slijt, dus misschien is de tip van nachtje laten trekken in vanish wat beter voor het dure spul. Aan de andere kant veel shirtjes waren al jaren oud en dan slijt het sowieso
Alle reacties Link kopieren
http://www.huishoudplaza. ... cr=Transpiratie%20vlekken
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb er van de week eens op gegoogeld en kwam vaker de tip tegen om de vlekken in te smeren met glansspoelmiddel voor de vaatwasser. Schijnt een goed (en goedkoop!) middel te zijn. Ik dacht zelf nog even aan Echfa wit, dat is om vitrage weer mooi wit mee te krijgen. Dit is wel allemaal voor witte shirts, ik weet niet hoe je het met gekleurde shirts moet aanpakken...

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tip gehoord dat je de vlek met citroen afwasmiddel moet insmeren en dan gewoon in de wasmachine. Heb het nog niet uitgeprobeerd.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
SODA!
Alle reacties Link kopieren
Bleken?
Alle reacties Link kopieren
k heb eens de tip gekregen om ze te behandelen me asperine.. nog niet geprobeert...
Alle reacties Link kopieren
http://www.vooroma.nl/vlekkengids/zweet ... jderen.htm
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook altijd glansspoelmiddel voor de vaatwasser. Werkt heel goed, de zweetvlekken zijn echt verdwenen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven