Werk & Studie alle pijlers

(standplaats)Hostess zomer 2008..ervaringen?

01-01-2008 15:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb over 2 weken een sollicitatie als hostess.

Wie van jullie is dat ook? (of geweest) Ik heb een gesprek van een uur en hoop dat ik er doorheen kom.





ik hoor graag alles aan ervaringen!



wat verdient het? kan je er ook nog wat van sparen??

is het erg zwaar? hoe zit het met comissies?



alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Erg zwaar, zomerlang kei en keihard werken voor weinig geld...

Ga je op een camping werken? Dan is hostess een veels te mooi woord!

Eigenlijk ben je een manusje van alles! van loodgieter tot animatrice, van reisleider tot bemiddelaar, van schoonmaakster tot receptioniste...



Maar ondanks alles is het een ervaring geweest om nooit te vergeten, heb het zelfs 2 zomerseizoenen gedaan voor nog geen 900 gulden per maand, 6 dagen per week!



Groetjes



Als je iets speciafieker bent waar je gaat werken en wat je gaat doen kan ik je misschien meer vertellen
Alle reacties Link kopieren
Jellybean..bedankt alvast!!



Geen campingwerk voor mij hoor.... hou niet zo van campings namelijk

Ik ga (hopelijk) werken voor een reisorganisatie (Sudtours, Sunrisetravel of Neckermann) Meer weet ik ook nog niet behalve wat in de vacature stond.



Dat van die 6 dagen werken had ik al gehoord, en lang en hard werken ook.... maar ik hoor graag wat je nog meer te vertellen hebt! En van iemand anders natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



zelf ga ik ook van de zomer werken als hostess, dus voor mij is het ook nog onbekend terrein. maar wat ik wel heb gehoort van neckermann dat je een soort selectieprocedure hebt, waarin je op je talen word getest en krijg je soort kleine toneelstukjes waarin je een situatie moet oplossen.



ook ik heb gehoord dat het veel en hard werken is, dus je moet er echt tegen kunnen. maar ik ga ook vooral voor de ervaring en voor mijn studie. het word voor mij een stageplaats.

de organisatie waar ik ben aangenomen is Tui, waaronder holland international en arke valt. en de selectie viel voor mij reuze mee, ik moest mezelf verkopen voor hun en kreeg al meteen dezelfde dag te horen dat k was aangenomen.



nouja, om het maar even samen te vatten. je werkt veel dagen (6dagen p.w.) maar gelukkig op een heel ander tempo dan in Nederland. wat ik gehoord heb, is dat het leven daar zo en zo een stuk relaxter gaat, en natuurlijk zit je in een andere omgeving, dus word het vast en zeker zonder twijfel helemaal top!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 jaar als hostess ( wij noemen het reisleidster ) voor Neckermann gewerkt, met heel veel plezier.

Ik kan je alles vertellen wat je wilt weten.



Ja, het is hard werken. Alhoewel als ik het vergelijk met wat ik nu doe, was reisleiding een peuleschilletje ( ik werk nu op een cruiseschip, 7 dagen per week werken, 6 maanden lang, geen een vrije dag! )

Je hebt meerdere hotels en vliegt van de een naar de andere, wat het juisy afwisseld maakt.

Ik begon meestal 's ochtend rond 8.45 uur, tot een uur of 1. Dan naar kantoor, even je administratie doen, de ene dag duurt dit 5 minuten, de andere dag zit je er 3 uur.

Dan tussen de middag even tijd voor een lange lunch, of op een goeie dag even naar het strand! Dan begin ik rond 16 of 17 uur weer, tot een uur of 19, soms 20.

Das een gemiddelde dag.

Als je naar het vliegveld moet, maak je hele andere uren. Van midden in de nacht tot 's ochtends vroeg, van 's avonds laat tot ver in de nacht.

En dan soms nog een leuke vertraging erbij.......

Je haalt de gasten op van het vliegveld, dan ga je de volgende dag er heen om informatie over de omgeving te geven en excursies aan te bieden en verder ben je nog in het hotel voor bezoekuren en dan kunnen gasten naar jou toe komen met allerlei vragen.

Dit klinkt redelijk simpel.

Hoe gaat het in de praktijk:

Ik had 13 hotels, Nederlands en Duitstalig, dat zijn dus al 26 informatie bijeenkomsten. Das niet te doen op 1 dag. Ik deed sommige hotels die vlak bij elkaar lagen gewoon samen ( TUI haalt de mensen van het hotel op en doet het in een restaurant in 1 keer, ook leuk ).

Er komen 4 keer per week vluchten aan, dus dit doe je 4x in de week, informatie dagen. Soms vliegen NL ook via Belgie of Duitsland ( bij Neckermann dan ) en heb je er dus nog een dag bij.

Verder heb je dus nog bezoek uren, dan zit je gewoon in je hotel, soms komt er niemand en soms heb je een lange rij van zeikende mensen voor je staan met allerlei klachten.



Ik vond het werk echt heerlijk.

Hele verschillende seizoenen gehad.

Bodrum was het drukste van alle seizoenen. Had soms geen tijd om te eten, dat was gewoon aan 1 stuj door werken, maar ik vond het heerlijk. En dan 's avonds ontspannen in de disco tot een uur of 4 en om 8 uur gewoon weer opstaan en met een glimlach aan het werk.

Marmaris het jaar daar op was super rustig. Dat was na de vogelgriep en de PKK aanslagen, dus Turkije was slecht geboekt. Zo rustig. Niks te doen. Ik verveelde me dood. Ik begon om 10 uur, tot 12 uur. Even naar kantoor, dan maar naar het strand. Om 17 uur begon ik weer, tot 19 uur en dan deed ik eigenlijk weinig in die tijd.

Vliegvelddiensten daar in tegen was een hel. Was 1,5uur rijden, plus de gasten ophalen, nog een uur erbij, das als 2.5 uur. Plus terug, dan zit je op 5 uur en de dan nog de tijd op het vliegveld zelf, een uur of 3. Dan ben je 8 uur onderweg en dit wordt beschouwd als een dagdeel! Dan mag je 's middags dus ook nog gewoon weer aan het werk.



Ik had mijn eigen appartement, eigen auto, 1 dag in de week vrij, erg leuke collega's. Veel contact met de lokale mensen.



De verdiensten.

Op zich zijn ze goed. Verschilt ook per touroperetor.

Je hebt verder geen kosten, geen vaste lasten, dus alles wat je aan salaris krijgt is voor jou! Misschien verdien je minder dan je vrienden in NL, maar aan het eind van de maand hou je veel meer over. ZO kun je het ook zien.



ALs je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!



Wie o wie kan mij meer vertellen over de tweede selectie bij TUI als standplaatshostess, ik moet een excursie aanprijzen/verkopen. ik denk dat me dit wel zal lukken. Heeft iemand nog tips voor mij? Wil heel graag aan het werk als standplaatshostess, ik heb nog geen ervaring met dit werk maar het lijkt me gewoon een fantastische uitdaging. En zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?



Aanstaande maandag moet ik naar rijswijk dus hoop dat iemand voor die tijd nog reageert!!!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Wie kan mij vertellen wat ik kan verwachten bij een gesprek van TUI (in Rijswijk) voor de functie standplaatshostess?

Worden de talen ook getest? Spannend....



Hopende op een spoedige reactie.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik zit er ook over te denken om volgend jaar als Hostess te gaan werken en ben druk info aan het verzamelen. Maar kan ik nergens terugvinden wat het ongeveer verdiend? Dit is voor erg belangrijk, omdat ik een flat in Nederland achterlaat en die moet ik wel kunnen betalen. Ligt het salaris rond de 1200 netto dan red ik het wel.Kan desnoods nog mijn auto de deur uit doen.
Alle reacties Link kopieren
Help...



ik ben inmiddels aan het werk als hostess.

Ik heb bij meerdere bedrijven gesolliciteerd en ben een groot verschil aan salarissen tegengekomen.

Varierend van 900 a 1000, waarbij je je eigen huisvesting moet betalen tot aan ruim 1300 waarbij je een klein bedrag voor auto en huis betaald. Er is onderling verschil in welk percentage commisie je krijgt. Misschien op heel drukke bestemmingen dat je met commissie 1200 netto verdiend, maar ik zou er zeker niet vanuit gaan.



Wat betreft je huis zou ik die onderverhuren of zoiets. Dat is toch zonde van je geld? En daarbij nog je wegenbelasting en je verzekering. Met zoveel vaste lasten in NL is dit een minder praktisch plan.



Voor mij is hier juist het voordeel dat ik behalve mn medische verzekering geen vaste lasten heb, en daardoor hou ik meer over dan iemand die in NL meer verdiend. :)
Alle reacties Link kopieren
Chica22 en Nadine21, hoe zijn de gesprekken afgelopen? Was het tweede sollicitatiegesprek met het aanprijzen van een excursie goed te doen? Ik heb ook gesolliciteerd en wacht op een telefoontje.



Hoop dat jullie, of iemand anders die het weet, nog reageren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven