Gezondheid alle pijlers

opgezette klier onder oksel

19-12-2009 15:19 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Vanochtend toen ik deo wilde smeren deed het wat zeer onder mijn linker oksel. Ik heb even gekeken (zag niet echt iets) en gevoeld en ik voel duidelijk dat er in mijn linkeroksel een behoorlijke verdikking zit die gevoelig is (licht pijnlijk) als ik erop duw en bij bepaalde bewegingen. Het zit net iets boven het kuiltje in je oksel, een beetje bij de splitsing oksel-arm. Als ik niets doe voel ik verder ook niets. Mijn rechteroksel voelt normaal en is niet verdikt.



Ik dacht zelf aan een gezwollen lymfeklier als gevolg van een infectie, alleen ik voel me goed en ben afgelopen tijd ook niet ziek geweest. En bovendien heb ik het maar in 1 oksel. In mijn hals en liezen voel ik ook niets. (Is dat normaal, dat het maar in 1 oksel is als het om een opgezette klier gaat?)



Het is van de ene op de andere dag gekomen en de opgezette klier is over een paar centimeter opgezet. (Er is dus geen sprake van een klein knobbeltje ofzo.)



Nou heb ik even gegoogled en het advies bij opgezette klieren is afwachten. Als het niet vanzelf weer weggaat dan contact opnemen met de huisarts.



Herkent iemand mijn verhaal en wat denken jullie ervan? Iets om me zorgen over te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar keer een ontstoken zweetkliertje gehad. Dat zou ook passen bij jouw omschrijving. Ik kreeg van de huisarts een alcoholdepper mee, waarmee ik het goed kon schoonhouden. Ging (ook zonder depper) vanzelf weer over.
Alle reacties Link kopieren
Was bij mij inderdaad ook een ontstoken zweetklier, maar heb daarvoor een nacht huilend in bed gelegen denkend aan mijn naderende dood.

Dus, altijd even naar de dokter.
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
Maar het lijkt mij zo dat je bij een ontstoken zweetklier aan de buitenkant ook iets ziet? Bij mij zie je niets.



En was die totale verdikking bij jullie ook een paar centimeter groot?



Of bedoelen jullie dat je opgezwollen lymfeklieren krijgt juist door een ontstoken zweetklier? (als er nl. ergens een ontsteking in je lijf zit kan je ook opgezette lymfeklieren krijgen.)
Alle reacties Link kopieren
Geen zorgen over maken, misschien komt er nog wel een griepje aan wat je nog niet hebt gemerkt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
toevallig een kattekrab gehad
Alle reacties Link kopieren
quote:maansa schreef op 19 december 2009 @ 15:32:

toevallig een kattekrab gehad



Nee, toevallig wel een lik van een hond over mijn hand 2 dagen geleden.



Kan dat er dan iets mee te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook regelmatig. Maar ik geloof dat het bij mij meer ontstoken haarzakjes zijn, maar wat jij omschrijft heb ik ook.

Ik smeer er een beste laag sterilon op. Is zo weer over.

Heb het 1x erger gehad, nadat de kat mij hard had gekrabt. Extra veel sterilon smeren.....
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl schreef op 19 december 2009 @ 15:51:

Ik heb het ook regelmatig. Maar ik geloof dat het bij mij meer ontstoken haarzakjes zijn, maar wat jij omschrijft heb ik ook.

Ik smeer er een beste laag sterilon op. Is zo weer over.

Heb het 1x erger gehad, nadat de kat mij hard had gekrabt. Extra veel sterilon smeren.....Maar voelt het bij jullie dan ook aan als een opgezette klier? Het lijkt echt op een klier, niet op een ontstoken haarzakje of zweetkliertje (denk ik, want ik weet niet precies hoe dat eruit ziet).
Alle reacties Link kopieren
Yep heb ik ook gehad, van de ene op de andere dag, kwam dus wel door een kattekrab.. je zou "kattekrabziekte"kunnen hebben, niet ernstigs overigens hoor.. voor vragen roep maar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig cystes onder mijn oksel. De huisarts heeft aangegeven dat ik niet te vaak mijn oksels moet scheren. Maar ja, zo'n haarbos onder mijn armen vind ik ook niets. Het is een ontsteking van de haarzakjes die wel weer weg gaat.
Alle reacties Link kopieren
Maar het is bij mij niet echt een bult ofzo, meer een soort langerekte verdikking van een paar centimeter. Ook zie ik aan de buitenkant helemaal niets.



Ik kan het verkeerd hebben, maar naar mijn idee geeft een ontstoken zweetkliertje of haarzakje toch een heel ander beeld?
Alle reacties Link kopieren
klink echt als een klier! Niet druk over maken, als t iets "ernstigs"zou zijn dan zit het er niet meteen!

Als je t echt niet vertrouwd even de hap bellen daar zitten die meiden voor!
Alle reacties Link kopieren
Je ziet niks van een opgezwollen kliertje hoor. Ik heb het een keer gehad en die was met 1 dag weg.



Ik neem aan dat je bang bent voor kanker, maar zover ik weet doet een tumor geen pijn. Dat laatste weet ik uit eigen ervaring, niet in de oksel, maar wel in mijn lies.

Kan je het bultje bewegen, of niet?



Heb je ergens aan je arm een ontsteking? Of een nagel ingescheurd? Ergens tussen je hand en je rug een ontsteking zit, kan het zijn dat je een opgezette klier onder je oksel krijgt.

Maar het kan ook heel goed een ontsteken zweetkliertje of haarzakje zijn, zoals al aangegeven is.

Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
Iets ernstigs doet meestal geen pijn (gek maar waar). Dus waarschijnlijk gewoon ontstoken of toch iets van kattenkrabziekte. Gewoon ff langs de huisarts, die zal wss even voelen en je weer naar huis sturen met 'als het over een week er nog zit of als het groter wordt terug komen'.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je, als ik vragen mag? Overigens klopt het meestal wel dat een tumor geen pijn doet, maar het is geen wet van meden en perzen. Kun je de bult heen en weer bewegen (zit 'ie los in je huid, als het ware?). Overigens is het niet gek dat je bij een infectie of ontsteking één bult het die opzet: het is maar net welk gebied op welke klier draineert. Kan dus heel lokaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het vroeger ook regelmatig als ik na het scheren deo op had gedaan. Was binnen een paar dagen weer weg. Sinds ik mijn oksels met een ladyshave scheer ipv een mesje heb ik daar geen last meer van.
Alle reacties Link kopieren
Als het een knikkertje is is het waarschijnlijk een talk of zweetklier cyste, en moet je het goed in de gaten houden want dan kan het gaan ontsteken. Als t een kussentje is is hetwaarschijnlijk een vetbult, en als t een vastige bult is zonder dat je goed de vorm voelt moet het het ff laten nakijken door de huisarts.

Groetjes groupie
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Zo snel als de opgezette klier gekomen was, zo snel is ie eigenlijk ook weer aan het verdwijnen. Gisteren was het al een heel stuk minder, en vandaag voel ik eigenlijk bijna niets meer.



Ik denk zelf toch aan een opgezette lymfeklier, alhoewel ik dus niets bemerk van een ziekte of ontsteking. Maar gelukkig is het al weer zo goed als over. Naar de huisarts gaan lijkt me dan ook niet nodig.



Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Lizette
Alle reacties Link kopieren
Nou, das ook toevallig. Ik had het vanochtend ook onder mn linker oksel. Ik merkte het bij het gebruiken van de deo-roller. Er zit duidelijk een knobbel in de vorm van een knikker. Ongeveer 1 cm doorsnee. Help!



Even pas op de plaats... uit bovenstaande reakties begrijp ik dat het volgende aan de hand kan zijn:



- ontstoken haarzakje

- opgezette lymfeklier

- opgezette talc of zweetklier

- krab van een kat (??)



Indien het iets onschuldigs is, binnen hoeveel tijd moet het dan weg zijn?
Alle reacties Link kopieren
Heeft vaak ook met je cyclus te maken. Bij menstruatie heb ik het altijd. Nu ik zwanger ben heb ik het continue. Bij m'n vorige zwangerschap had ik een heel 'ei' onder m'n ene oksel. Komt heel vaak voor. En niets om je zorgen over te maken.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 21 december 2009 @ 12:18:

Nou, das ook toevallig. Ik had het vanochtend ook onder mn linker oksel. Ik merkte het bij het gebruiken van de deo-roller. Er zit duidelijk een knobbel in de vorm van een knikker. Ongeveer 1 cm doorsnee. Help!



Even pas op de plaats... uit bovenstaande reakties begrijp ik dat het volgende aan de hand kan zijn:



- ontstoken haarzakje

- opgezette lymfeklier

- opgezette talc of zweetklier

- krab van een kat (??)



Indien het iets onschuldigs is, binnen hoeveel tijd moet het dan weg zijn?



Zoals gezegd heeft het bij mij maar een goede dag geduurd, nu is het al veel minder, bijna weg zelfs. Maar bij mij ging het niet echt om een knobbeltje, meer een verdikte klier (langgerekt en ook groter dan 1 cm.) Bij aanraking en bij bepaalde bewegingen deed het een beetje pijn. Doet het bij jou pijn als je eraan komt?



Als je er geen pijn aan hebt en het er langer dan een week zit zou ik toch even naar de huisarts gaan...
Alle reacties Link kopieren
quote:lizettetje schreef op 21 december 2009 @ 12:55:

[...]





Zoals gezegd heeft het bij mij maar een goede dag geduurd, nu is het al veel minder, bijna weg zelfs. Maar bij mij ging het niet echt om een knobbeltje, meer een verdikte klier (langgerekt en ook groter dan 1 cm.) Bij aanraking en bij bepaalde bewegingen deed het een beetje pijn. Doet het bij jou pijn als je eraan komt?



Als je er geen pijn aan hebt en het er langer dan een week zit zou ik toch even naar de huisarts gaan...Pijn is het niet. Beetje weeig gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ikzelf loop nu inmiddels al een week of 4 a 6 rond met opgezette/pijnlijke klieren, in hals/oksel/borst en liezen (overal dus). Heb wel snel dat mijn klieren opzetten bij een verkoudheid ofzo, dit is dan meestal in de hals.



Net terug van vakantie en voor mijn vakantie naar huisarts geweest, die heeft gevoeld en geconstateerd dat klieren idd opgezet waren en het deed ook pijn als ze er op drukte. Ze heeft aangeraden na mijn vakantie terug te komen en er nog naar te laten kijken. heb meteen afspraak gemaakt bij thuiskomst, voor 4 januari, duurt nog even,maar volgende week is praktijk gesloten. Klieren zijn nog hetzelfde,is niet heel veel minder geworden tijdens vakantie. Het lijkt me toch een teken dat er ergens een infectie of iets zit, ik heb tijdje gedacht dat ik ziek/grieperig zou worden, maar dat is niet gebeurd dus(tot nu toe). Verer niet heel erg veel bijzondere klachten, wel best wel moe laatste maanden en heb regelmatig last van darmen,is sowieso een terugkerend probleem. Sinds kort voel ik ook onder ribbenkast in midden een soort verdikking, weet niet of daar ook klieren zitten,of darmen/milt? Ook heb ik af en toe wel eens dat ik s nachts bezweet wakker word, niet elke avond hoor,maar af en toe. Misschien een te warm dekbed ofzo.



Heb wel wat gegoogeld..wat je dan allemaal tegenkomt wordt je ook niet blij van, dus dat doe ik maar niet meer. Qua symptomen heeft het zeker ook veel weg van pfeiffer, maar dat heb ik ooit al eens gehad. Huisarts vroeg me ook of ik al pfeiffer heb gehad en of ik katten heb(ivm die kattenkrabziekte waar jullie het ook over hadden) en naar allergien. Ze dacht niet aan iets ernstigs geloof ik,maar vroeg dus wel of ik terug wilde komen.



Ga me nu toch beetje ongerust maken, het zal heus wel loslopen,denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Moet nog even geduld hebben dus 1 1/2e week..en waarschijnlijk kan ze met voelen/blote oog ook niet veel, dus misschien dat ik bloed moet laten prikken ofzo. Herkent een van jullie deze klachten,ook wel eens last gehad gedurende langere periode van pijnlijke/opgezette klieren?



Gr, Summergirl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven