Hoe lang kun je gluhwein open bewaren?

19-12-2009 20:34 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee feestelijke gelegenheden die vijf dagen uit elkaar liggen. Kan ik die met dezelfde fles aan? En hoe bewaar ik die dan, in of buiten de ijskast?

Zelf opdrinken op de eerste gelegenheid is geen optie, dan ben ik out.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, ik gooi het altijd weg na 2 of 3 dagen.
Alle reacties Link kopieren
5 dagen wijn open lijkt me erna niet meer te zuipen. Weet ik wel zeker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ah joh, weer warm maken, sinaasappeltje en kruidnagel erin en drinen maar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 19 december 2009 @ 20:45:

Ah joh, weer warm maken, sinaasappeltje en kruidnagel erin en drinen maar.Dat doe je met koffie toch ook niet? Opwarmen en wat extra suiker en melk erin doen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Je kan glühwein ook makkelijk zelf maken als je nog een huiswijn liter hebt liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 19 december 2009 @ 20:45:

Ah joh, weer warm maken, sinaasappeltje en kruidnagel erin en drinen maar.Zo is dat. Kan prima.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 19 december 2009 @ 20:46:

[...]





Dat doe je met koffie toch ook niet? Opwarmen en wat extra suiker en melk erin doen?



En dat zeg jij? Jij die ooit schimmel van gerookte kip afsneed en het gewoon klaarmaakte?

De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Lang! Ik heb wel 'ns 'n halve fles van een vorige winter nog gebruikt in de winter daarna en dat was nog steeds te drinken. Moet wel zeggen dat ik gluhwein altijd aanvul met strohrum.
Alle reacties Link kopieren
Ga je 2 keer een dikke kwartliter glühwein maken dan? Ik weet niet hoeveel mensen er met de feestelijke gelegenheden gemoeid zijn, maar dat lijkt me wat magertjes Ik zou gewoon 2 flessen simpele rode wijn kopen en 2 keer zelf glühwein van maken, lekker.



Als je toch wilt bewaren, dan zal het met de vacuvin nog wel redelijk gaan denk ik, maar vers maken is lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Hihi, maar Ploes, dat doe ik nooit bij gasten. Ik denk dat ik het zou proeven als wijn dagenlang open staat. Ik heb het een keer meegemaakt bij een chinees. We gingen over onze nek, toen zei de eigenaar toen we zeiden dat de wijn niet meer goed was "oh wat vreemd, 4 of 5 dagen geleden hebben we hem pas geopend" hahahaha. Eten was nog niet geserveerd, we hebben daar maar een afhaal chinees van gemaakt. Betaald en snel naar huis.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Dan is er iets anders mis geweest MV, want wijn kun je prima 4 of 5 dagen goed houden. Hier drinken we de wijn gerust een week na openen. Gasten zetten we altijd goede wijn voor, maar voor onszelf maken we eerst de restjes op.
...
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een vacuumpomp kopen om na het gebruik je wijnfles weer vacuum te krijgen en af te sluiten.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:queenie1 schreef op 19 december 2009 @ 21:20:

Je kunt ook een vacuumpomp kopen om na het gebruik je wijnfles weer vacuum te krijgen en af te sluiten.Ik denk alleen dat een nieuwe fles gluhwein minder kost.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Maar die vacuumpomp kan je weer veel langer gebruiken. Die gaat bij ons al heel veel flessen wijn mee :-)



Best handig hoor, af en toe zin in een glaasje wijn, maar niet altijd in een hele fles. Zo kan je rustig ruim een week over een fles wijn doen en blijft-ie lekker.
Alle reacties Link kopieren
In mijn geval zal het eerder een nieuwe fles wijn worden dan een vacuumpomp. Ik drink het maar een paar keer per jaar of zo. Dan toch maar wachten tot gelegenheid nr2, dan ben ik in elk geval niet alleen aan het drinken.
Alle reacties Link kopieren
joh, met zo'n fles doe je niet zo lang hoor. Ik weet niet hoeveel gasten ke krijgt maar uit mijn fles kreeg ik 4 mokken vol. dus bewaren? neeeuhj.



Een fles wijn die 4 dagen openstaat, éhmmm, nou nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven