mijn baby slaapt veel

21-12-2009 11:11 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat mijn baby (3,5 maand oud) erg veel slaapt. Als ze 's morgens wakker wordt wil ze na ongeveer 1 uurtje al weer naar bed. vervolgens slaapt ze weer 2 uur, 1,5 uur wakker en weer naar bed. zo gaat het de hele dag door. 's avond slaapt ze nog veel langer achter elkaar maar ook 's nachts wil ze ongeveer om de 3 à 4 uur eten. Na de voeding gaat ze wel weer direct slapen.

Haar overdag wakker houden werkt niet want dan word ze jengelig, en volgens het CB helpt dat ook niet. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Alle reacties Link kopieren
Dan zal ze die slaap ook wel nodig hebben.

Of denk je dat er iets met haar aan de hand is?
Alle reacties Link kopieren
heerlijk toch....
Alle reacties Link kopieren
Ja, deed mijn zoon ook. Wat een rust



Toen hij 5 maanden was ging hij langzamerhand minder slapen, maar nog steeds gaat hij na anderhalf, twee uur wakker weer naar bed. Sliep hij 's nachts ook maar zo goed... want hij sliep vanaf 6 weken tot 4,5 maanden de nachten door, en daarna is hij een spookje geworden 's nachts. Maar overdag langer wakker wordt hem echt niet, want dan wordt hij gewoon chagerijnig. En een chagerijnige baby is niet leuk.
Om een kort verhaal lang te maken...
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me een heel normaal ritme waar je alleen maar van zou moeten genieten. Drinken is voor zo'n kleintje al heel vermoeiend. Of is je baby ook suf als ze wakker is?
Alle reacties Link kopieren
Lekker toch! Mijn dochter was/is ook zo. Op die leeftijd sliep ze echt 18-20 uur per dag en nu slaapt ze, met bijna 11 maanden, nog steeds veel . "s Ochtends is ze rond 7 uur wakker, om 9 uur alweer moe. Dan slaapt ze ongeveer 1,5 uur. Om een uur of half 2 is ze weer moe en slaapt dan zo'n 2 uur. Vervolgens ligt ze er om 19 uur weer in tot de volgende ochtend.

Met een maand of 4 sliep ze voor het eerst van 23-7 uur. Komt vanzelf een keer.



Ze zullen het wel nodig hebben! Ik denk dat veel ouders juist zouden willen dat hun kind zoveel sliep!
Alle reacties Link kopieren
's nachts voeden om de 3 a 4 uur is heel gewoon, en zeker omdat ze gelijk doorslaapt prima toch? Overdag vond ik t wat ongezellig al dat slapen, maar geloof mij, dat gaan ze helemaal goed maken als ze wat ouder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geniet ervan, als je pech hebt, dan is het met een paar maanden het compleet omgekeerde.



Als ze bij wakker zijn, vrolijk, alert is, goed eet en drinkt(in dit geval nog alleen drinken natuurlijk) en goed groeit, dan zou ik er weinig zorgen om maken en heerlijk van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een heel normaal ritme hoor, mijn oudste had dat ook. Ik zou er lekker van genieten. Mijn jongste slaapt helaas een stuk minder, ik had gehoopt lekker nog een middagdutje te kunnen doen als ze allebei op bed liggen, maar dat lukt niet vaak omdat jongste zo weinig slaapt.
Ik kan me nog herinneren dat ik dr een uur a anderhalf uur nadat ze wakker werd weer in bed moest leggen. Of nouja moest.... maar dat dat gewoon het ritme van een baby is. Slapen eten en poepen :-)

Geniet er van, kom lekker bij. Over een half jaar is het al heel anders en zou je willen dat ze zoveel sliep!

En over 4 jaar spelen ze alweer lekker alleen op hun kamer, ook lekker rustig :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg geniet er van!!

Kennelijk heeft ze het nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ha onze dochter was ook zo, dat we ons bijna bezorgd maakte over of ze niet teveel sliep. Maar het is een luxe zo n kind te hebben en het is inderdaad tijdelijk, dus geniet er lekker van.
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch een volkomen normaal ritme voor een baby van die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Das toch niet zo heel veel? Een baby van die leeftijd is meestal na een uurtje, hooguit 2, weer moe.



En verder: lekker van genieten! Dat wordt echt nog weleens anders..
Alle reacties Link kopieren
Geniet er idd van! Hier een zoon van 4 maanden die volgens mij extreem weinig slaapt (overdag dan, de nachten gaan goed dus je hoort mij niet klagen). Gister is hij van 9 uur 's ochtends tot 3 uur 's middag wakker geweest! Toen maar een uurtje geslapen met pijn en moeite (halverwege weer wakker, snel speentje erin). later nog een keer een half uurtje en om een uur of 9 naar bed. Ik vind het wel vermoeiend eerlijk gezegd want ik moet de kleine schat toch het merendeel van de tijd entertainen als tie wakker is en ik heb nog 2 kinderen rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
Nou heel normaal, heel normaal. Je hebt wakkere babies en slapende babies en daar zit een heel groot grijs gebied tussen. Volgens mij zit die van jou dus aan de bovenkant van dat grijze gebied. TO Wat natuurlijk nog steeds goed is. Die van mij zit blijkbaar aan de onderkant (5 mnd en slaapt al tijden maar 2 a 3 x 3/4 kwartier per keer, wat ik dan weer heel weinig vindt, maar ze slaapt snachts wel goed door)



Maar als je dat grote grijze gebied normaal noemt dan is het inderdaad normaal ja. (Had ik er maar eentje die aan de bovenkant zit dan )
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter deed het net zo. wordt vanzelf minder. Ze is nu 11 maanden en slaapt 's morgens nog 1,5 uur en 's middags 2 uur. Een enkele keer gaat ze einde van de middag nog even naar bed als ze echt moe is. ik zou haar niet gaan wakker houden. als ze moe is is ze moe.
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt volkomen normaal. Baby's hebben veel slaap nodig.
...
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk toch!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Niks mis met zo slapen hoor. Waarom denk je dat er een probleem is dan? Baby's hebben veel slaap nodig, dat is nou eenmaal zo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 10 maanden en is na 2/2,5 uur wakker alweer klaar om te gaan slapen
Alle reacties Link kopieren
is ze te vroeg geboren? kan ook een rede zijn namelijk.

Mijn dochter was met 37 weken geboren en heeft de eerste 4 mnd heel veel geslapen. Daarna werd ze wat meer wakker overdag, tot ze haar duim ontdekte, toen viel ze weer altijd en overal in slaap haha

werd na 5 mnd weer minder



Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken, het ene kind heeft gewoon meer slaap nodig dan het andere
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jaloers. De mijne slaapt heel weinig en wil eigenlijk non-stop aandacht. Terwijl ik verdorie aan mijn proefschrift wilde werken *zucht*. Ik ga mijn mopperende knuffeltje maar weer eens uit bed halen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu 3 weken, een stuk jonger dus, maar zij slaapt ook erg veel. Ik moet haar meetal wakker maken voor voedingen en daarna tukt ze weer vrolijk door. Ik maak me daar ook wel eens zorgen om, of ze niet té veel slaapt. Daarentegen had ze vorige week een week dat ze van 's morgens 7 tot 's middags een uur of twee/drie bijna continu huilde en dan is dit toch beter . Er is hier gedoe geweest met de voedingen: borstvoeding kwam niet goed op gang, moest bijvoeding gegeven worden etc. Voeden duurde daardoor érg lang. Nu ben ik overgestapt op de fles en is het een stuk rustiger. Wellicht dat zij daardoor ook rustiger is. Maar zijn er meer mensen met een jonge baby die zóveel slaapt?
Alle reacties Link kopieren
lispeltuutje en justmom, dat deed mijn dochter ook hoor! heel normaal voor een kleine baby en dat wordt vanzelf anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven