Muziek in iTunes format afspelen als MP3?

23-08-2007 21:53 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort krijg ik een nieuwe auto met een CD-speler die ook MP3 kan afspelen. Nu staat al mijn muziek op de computer in het formaat van iTunes. Als ik hier een CD van mijn favoriete muziek van maak, kan de CD-speler dat dan afspelen? Of moet ik alles omzetten naar MP3? En hoe moet ik dat dan doen?



Helaas heeft de autoradio geen aansluiting voor mn iPod en is het een ingebouwd model, waar ik zelf dus niet veel aan kan veranderen.



Streepjescode, kun je me hier ook mee helpen? :-p
Alle reacties Link kopieren
Dat speelt je cd speler gewoon af. In I tunes zit ook de mogelijkheid om de bestanden naar mp3 om te zetten. Zie voorkeuren.
Alle reacties Link kopieren
Itunes heeft geen eigen formaat. Als je een cd importeert in itunes dan kan je kiezen (bij preferences => advanced => importing) als wat voor een type bestand het geïmporteerd moet worden (bijvoorbeeld mp3 of aiff of wav), dingen die je koopt via de itunes music store zijn standaard mp3 geloof ik.



Als je je afvraagt wat voor bestanden de muziek die je op dit moment in itunes hebt is, dan kan je het nummer opzoeken op je harde schijf en bij properties (rechter muisknop of appeltje+i op een macintosh) zien wat voor een bestandstype het is.
Alle reacties Link kopieren
Hi Kaar en Uggla,



Bedankt voor de info!



Ik heb even gekeken en al mijn bestanden in de iTunes-bibliotheek zijn .m4a bestanden. Ik dacht dat dat het standaard formaat van iTunes was.



Bij de voorkeuren kan ik wel iets vinden over "importeren met" en dan volgt de codering. Deze codering staat nu op AAC-codering, maar hier kan ik ook voor mp3-codering kiezen. Vanaf nu zal ik dat maar doen, maar wat betekent dit voor mn bestaande bestanden?

Als ik die op CD zet, kan de cd-speler het dan wel afspelen?



Verder zag ik ook een kopje met "Branden". Hier staat:



Schijfindeling en dan kan ik kiezen uit de volgende opties:

- Audio-cd (daar staat hij nu op)

- Mp3-cd (als ik dat kies, worden dan automatisch de m4a besanden omgezet naar mp3?

- Gegevens-cd (lijkt me sowieso niet de juiste optie)



Hopelijk kan iemand me helpen, zodat ik straks niet voor niets allerli cd's zit samen te stellen voor in de auto.



Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven