Even niet afvallen! Vertel hier je allerlekkerste recept!

08-08-2007 17:38 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is hier bezig met afvallen en gezond eten, dat is allemaal erg goed natuurlijk. Maar ik ben erg benieuwd naar wat jij het allerlekkerste eten vindt, maakt niet uit of het ontbijt, lunch, diner, tussendoor, toetje is. En het maakt ook niet uit hoeveel calorieen er in zitten ;-)
Alle reacties Link kopieren
het is niet speciaal allemaal,

maar een verse witte boterham, of een bolletje met brandnetelkaas

of

aardbeien



ik kan niet kiezen
Alle reacties Link kopieren
Oh dan zijn het wel toetjes.. want dat blijft het allerallerlekkste.



Verse appeltaart (zelfgebakken, zonder krenten hihi) kaneelijs, of zo'n supermakkelijke brownie (alleen water en boter toevoegen) met noten erin en dan ijs erbij MMMMMM

Wil ooit nog zelf spekkoek gaan bakken maar durf het nog neit aan..
Alle reacties Link kopieren
Typerend dat dít mijn eerste post op het nieuwe forum is :-D



Mijn lievelingseten is toch wel burrito's op de volgende manier: tortilla's even in de oven om op te warmen, sla erin en dan vullen met een mengsel van ui, knoflook, vegagehakt, paprika, ananas en Mexicaanse kruidenmix, en daaroverheen een beetje tacosaus, een flinke klodder crème fraîche en geraspte kaas. Mmm. :)
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Alle reacties Link kopieren
Appeltaart als het nog warm is van de oven.... ;-) zooo lekker! Ik ben gek op rijst met hete indiase kipcurry met sperzieboontjes, dat is echt een heel makkelijk en verschrikkelijk lekker gerecht. Wat ook heel lekker is en ook heel slecht: stokbrood met gebraden kip van de slager en daarbij vlaamse frieten en een salade, dat aten we vroeger altijd speciaal voor mij verjaardag!
Alle reacties Link kopieren
Hierbij mijn favorieten:



Ontbijt-/ lunchgerechten:



banaantosti (2 meergranen bh, banaan in plakjes -> tosti-ijzer)

fruitsalade van La Place V&D (allerlei soorten vers fruit wat je zelf uit mag kiezen, pudding o.i.d. en noten en chocoladestukjes erover: hmmmmmm!!!)

Rijstepap van Friesche Vlag met wat zoetstof en rozijnen er door heen

kaas - salami tosti

wentelteefjes



Avondeten:



Gerookte zalmreepjes met broccoli, rijst en pesto

Risotto met spek (gerookte ontbijtspek waar ik de witte randen altijd van af haal), courgette, aubergine en pesto

Rucola, spinazie, spek en pesto uit de wok (met rijst erbij)

Bonenpot (kidney- en sperziebonen, tomatenpurree, ketjap, ui, sambal en perziken)



Toetjes:

Chocolademousse

Sunday ijsjes van de MAC Donalds met chocoladesaus en nootjes



Snoep:

Stroopwafels, alle soorten candybars, scholiertjes (biscuit met chocolade), mokka ladies, bokkepootjes... en zo kan ik nog wel even doorgaan!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort verslaafd aan mijn eigengemaakte koude pastasalade! Recept:



Pasta koken, in de vergiet gooien en afspoelen met koud water. Beetje peper, zout en een paar lepels pesto erdoor roeren (om een beetje smaak aan de pasta te krijgen) In een kom gooien en daar doorheen roeren:



- stukjes gerookte kip (of gerookte zalmsnippers, ook lekker)

- rucola

- tomaat

- geitenkaas

- walnoten (of pijnboompitjes)

- appel



Is écht jammie jammie! En helemaal niet veel werk. Kan je ook als lunch eten trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic :cheers:



Nou komt ie dan hoor:



Poffertjes die van de poffertjeskraam, die zijn lekker vettig haha en dan een klodder roomboter en poedersuiker erover echt heerlijk!!!



de goedkoopste bak roomijs van de supermarkt, in een schaaltje doen en dan pure hagelslagjes eroverheen en een flinke dot slagroom uit zo'n spuitbus kun je lekker veel opspuiten en dan weer wat hagelslagjes eroverheen doen :-9



peen&uien stampot met roomboter en verwarmde melk erdoor en dan gehakt rul bakken ook erdoordeen en dan opschappen in een diepbord met een klont roomboter en wat peper erover.



lekkere zak echt goede frieten met een flinke dot goede mayonaise en dan vooral die patatjes die helemaal week en bedolven zitten onder de mayonaise.



en een witte zachte puntbroodje met eerst boter dan pure hagelslag en dan weer een laagje boter erover.



Kan wel doorgaan, maar dit zjn wel de dingen die ik al vanaf ik kleinben zo lekker vind jummie !!!



groetjes en veel eetplezier 8:-)8
Alle reacties Link kopieren
revival schreef op 09 augustus 2007 @ 13:28:

Ik ben sinds kort verslaafd aan mijn eigengemaakte koude pastasalade! Recept:



Pasta koken, in de vergiet gooien en afspoelen met koud water. Beetje peper, zout en een paar lepels pesto erdoor roeren (om een beetje smaak aan de pasta te krijgen) In een kom gooien en daar doorheen roeren:



- stukjes gerookte kip (of gerookte zalmsnippers, ook lekker)

- rucola

- tomaat

- geitenkaas

- walnoten (of pijnboompitjes)

- appel



Is écht jammie jammie! En helemaal niet veel werk. Kan je ook als lunch eten trouwens.
Deze ga ik vanavond uitproberen, lijkt me enorm lekker! Wat een leuke reacties komen hierop haha. Echt zonder schaamte, dus dames ga nog maar even door! Heren, als jullie niet gevlucht zijn van dit vernieuwde niet overzichtelijke forum, ben ook zeer benieuwd naar jullie meest lekkere zondes op eetgebied.
Alle reacties Link kopieren
Mijn grote zonde zijn twee geroosterde witte tijgerboterhammen met boter en kaas met een beetje mosterd en sla, dat is echt zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
leuk ambrosia, ben benieuwd wat je van de pastasalade vindt! Let me know... :nerd:



Trouwens, vroeger at ik dit altijd met een vriendin:

beschuit besmeuren met een centimeters dikke laag roomboter, bestrooien met heeel veel pure chocoladehagelslag en daar bovenop weer een dikke klodder roomboter. Tis dat het zo gigantisch vet is, maar anders... zoo lekker!



Weet je wat ook lekker is? Pannekoeken met chocopasta. Ben op het idee gekomen toen ik eens in Parijs was, en we een crepe gingen kopen. Namen er één "au chocolat" en sindsdoen smeren we ook chocola op onze eigen "crepes". Lekker!!



En nog een lekkere combi voor op brood: pindakaas en vruchtenhagel. En liefst nog een laagje roomboter erbij.



Whaaah het water loopt me in de mond!



Oh jah, nog een lekker toetje, maak ik nog wel eens: appel en peer in stukjes snijden, bakken in de pan met bruine suiker en een scheutje appelsap (krijg je een lekker sapje van), kaneel, rozijnen en walnoten erbij, en dit eten met vanillevla, of -nog lekkerder- custardpudding. Dot slagroom erop, eet smakelijk! Is trouwens geen zelfbedacht recept, keer van internet gehaald. Maar erg lekker.



Leuk topic!
Alle reacties Link kopieren
lunch; geroosterd wit brood met chorizo, cheddarcheese, gebakken ui en champignons, beetje zout en peper.. smullen maar.



diner; yoghurtkip.. geen idee hoe je het maakt, maar het is overheerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn favoriete toetje koekjesmouse



1 pakje monchou kaas

1 pakje slagroom'

1 eetlepen bruine suiker

5 bastogne koeken



Klop de slagroom met de suiker en de monchou, brokkel er 4 koeken doorheen en de laatste koek doe je over het geheel, even in de koellast zodat de koeken lekker zacht worden, heerlijk smullen maar.
Alle reacties Link kopieren
@revival, salade is heerlijk!! Ik heb het wel zonder kip gemaakt maar het was toch errug lekker. Dus die gaan we vaker maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft zoete dingen:

-Zelfgemaakte pure chocomousse (zonder room) met sinaasappelsaus is toch wel favoriet (ooit eens internet gehaald en de hoeveelheid chocola verdubbeld, heerlijk).

-Brownietaart, een superlekkere chocolade taart met een vulling van mon chou en walnoten.

-Ook lekker en heel snel: mascarpone losroeren met een beetje cacao, poedersuiker en amaretto.



Wat betreft diner:

Struisvogelbiefstuk met uienroomsaus

Lamsrack met ui, krieltjes, rozemarijn, tijm en kerstomaat uit de oven

En lekkere biefstuk of entrecote met rodewijnsaus

Pasta met tonijn of garnaaltjes en rivierkreeftjes
Alle reacties Link kopieren
[quote]horekaatje schreef op 12 augustus 2007 @ 18:41:

Wat betreft zoete dingen:

-Zelfgemaakte pure chocomousse (zonder room) met sinaasappelsaus is toch wel favoriet (ooit eens internet gehaald en de hoeveelheid chocola verdubbeld, heerlijk).

-Brownietaart, een superlekkere chocolade taart met een vulling van mon chou en walnoten.

-Ook lekker en heel snel: mascarpone losroeren met een beetje cacao, poedersuiker en amaretto.





Ben wel heel benieuwd naar de recepten van de chocomousse en die chocoladetaart!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zelf kokosmakronen gemaakt, echt superlekker! Niemand meer lekkere recepten?
Bruin stokbroodje, zo donker mogelijk, even in de oven warmen en daarna ruim beleggen met:

- ene helft besprenkeld met wat olijfolie

- paar plakjes parmaham

- stukjes mozzarella (liefst buffel, gescheurd niet gesneden)

- plakjes tomaat (Tasty tom of die kwaliteit met heel veel smaak)

- paar draaien van de pepermolen

- andere helft brood ruim besmeerd met zelfgemaakte* pesto



Eet smakelijk! :-P



* pesto:

- een half knoflookteentje in de vijzel fijnstampen met zout

- 3 handen verse basilicumblaadjes erbij, ook fijnstampen

- 1 handje pijnboompitjes erbij stampen, deze aangezet in koekenpan nb niet te bruin!



Knof/basilicum/pijnboomprut uit de vijzel halen, in een schaaltje doen en een lekkere hand geraspte parmezaan erbij roeren. Giet daarna olijfolie (extra vierge!) erbij en werk dit door de massa totdat deze de gewenste vloeibaarheid heeft. Proef even om te chekcen of er nog wat peper en zout doorheen moet (naar smaak)



De pesto is natuurlijk ook heerlijk door wat versgekookte pasta of salades etc. en is nog een dag of 2 a 3 in de koelkast houdbaar. Tip: haal hem een uurtje voor gebruik uit de koelkast dat komt de smaak ten goede.

Eenmaal zelf gemaakt haal je nooit meer pesto uit een potje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven