Lekkere champagne voor oud en nieuw? (max 10 euro per fles)

23-12-2009 12:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,



wie heeft er ervaring met champagne?

(ik niet daarom dit topic natuurlijk)

ik moet veel flessen kopen, daarom max 10 euro per fles.
Volgende week zijn ze overal in de aanbieding.
Denk dat je voor 10 euro geen champagne mag willen, wel prosecco of cava. AH heeft wel een goede prosecco voor 5 euro of net iets meer. En anders zal de Gall en gall voldoende prosecco's of cava's hebben. Proost
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zelf erg lekker vind aan mousserende wijn is Asti. Vind het echte spul vaak veel te zuur en deze is lekker zoet. Asti kost ongeveer 6 euro per fles
quote:_barbie_ schreef op 23 december 2009 @ 12:20:

AH heeft wel een goede prosecco voor 5 euro of net iets meer. Hij is in de aanbieding en kost nog geen 4 euro op dit moment. Heb gisteren nog 'n paar flessen ingeslagen.
Alle reacties Link kopieren
10 euro en champagne.... ik zeg: SUCCES !!
Aliquando et insanire lucundum est
De prosecco is bj de ap in de aanbieding: nu maar 3, 75 per fles!



(en heel eerlijk: ik vind em lekkerder dan champagne )
Alle reacties Link kopieren
de Cava van de Vomar staat bekend als ""omfietswijn".
Alle reacties Link kopieren
Champagne voor tien euro: niet doen. Da's echt te goedkoop, dus je krijgt voor dat geld hooguit zure rommel.



Is het voor oud&nieuw? Dan kun je het beste een beetje zoete mousserende wijn kopen, zoals een Moscato d'Asti of een Bracchetto. Dat smaakt ook lekker als je al wat oliebollen, huzarenslaatjes, vlammetjes en weet ik wat allemaal hebt gegeten, echte droge (dus niet zoete) mousserende wijn smaakt dan helemaal niet lekker.



En als je toch droge mousserende wijn wilt voor minder dan een tientje, ga dan even naar de Hema en haal die cava die ze daar hebben, Omfietswijn volgens Nicolaas Klei en helemaal niet verkeerd volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Geen echte champagne (voor 10 euro per fles ga je dat echt niet redden), maar waarom geen Freixenet? Die is niet duur, en ik vind hem best lekker.
Alle reacties Link kopieren
Lindemans van AH, ook in de aanbieding (geloof ik); zowel blanke als rose bubbels, is iets van 8 euro. Die vind ik zelf lekkerder/droger dan de prosecco, maar ja, 2 prosecco voor de prijs van 1 andere fles.

Ik krijg vaak ook Moet en Piper maar vind Lindemans en de andere van AH (naam even kwijt) eigenlijk zeker net zo lekker.

Daarbij, de prosecco (ook wit en rose) nu idd maar 3,75 per fles.
Alle reacties Link kopieren
Echte goede champagne onder de tien euro per fles is best haalbaar, maar dan moet je wel een tripje naar Reims maken en daar ter plekke bij de minder bekende huizen proeven en dan een paar dozen van de lekkerste meenemen.



Hier hebben we ook al de prosecco van 3,75 in huis, geen idee of het smaakt. Asti moet je van houden, ik vind het veel te zoet bijvoorbeeld. Maar bij AH heb je ook een Lindemans rosé met bubbels, die vind ik heel lekker.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:RemboEnRembo schreef op 23 december 2009 @ 12:27:

10 euro en champagne.... ik zeg: SUCCES !!en ik zeg....doe ons ook dat adresje van een goede Champagne voor 10 euro
quote:Appelsientje schreef op 23 december 2009 @ 12:30:

Champagne voor tien euro: niet doen. Da's echt te goedkoop, dus je krijgt voor dat geld hooguit zure rommel.



Is het voor oud&nieuw? Dan kun je het beste een beetje zoete mousserende wijn kopen, zoals een Moscato d'Asti of een Bracchetto. Dat smaakt ook lekker als je al wat oliebollen, huzarenslaatjes, vlammetjes en weet ik wat allemaal hebt gegeten, echte droge (dus niet zoete) mousserende wijn smaakt dan helemaal niet lekker.



En als je toch droge mousserende wijn wilt voor minder dan een tientje, ga dan even naar de Hema en haal die cava die ze daar hebben, Omfietswijn volgens Nicolaas Klei en helemaal niet verkeerd volgens mij.



Wat een onzin zeg, demi-sec champagne past niet bij bepaalde gerechten. Dat is een kwestie van smaak.

80% van de demi-sec champagnes/cava/prosecco's zijn echt NIET te drinken.

Als je niet van zoet houdt raad ik je eerder aan om een scheutje Creme de Cassis bij te schenken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook altijd freixenet,niks mis mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Test Champagne verleden jaar (wijndeskundige voor Kassa):

En dan de top drie: de derde plek is voor de Heidsieck Champagne van Super de Boer. Goedkoper maar volgens het testpanel NOG lekkerder is de Champagne van de Lidl, maar de absolute nummer één en ook nog eens de goedkoopste uit de test: de Crémant de Bourgogne van de C1000.



Fles Winkel Prijs

1. Cremant de Bourgogne, Marsigny Blanc de Noirs Brut C1000 € 9,99

2. Bisinger & Co Grand Prestige Champagne Premium Cuvée Brut Lidl € 18,99

3. Piper Heidsieck Champagne Brut Super de boer € 28,99



(Probleem is alleen: welke is dit jaar goed)



Maar t ken dus wel!
Wee iemand toevallig hoe die prosecco van de Bas smaakt (die magnumfles voor 9 euro)?
Alle reacties Link kopieren
wat een tips suuuuuper bedankt zegt!!
Alle reacties Link kopieren
Veuve Amiot brut voor 9,95 vind ik erg lekker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven