Eten
alle pijlers
Lekkere champagne voor oud en nieuw? (max 10 euro per fles)
woensdag 23 december 2009 om 12:30
Champagne voor tien euro: niet doen. Da's echt te goedkoop, dus je krijgt voor dat geld hooguit zure rommel.
Is het voor oud&nieuw? Dan kun je het beste een beetje zoete mousserende wijn kopen, zoals een Moscato d'Asti of een Bracchetto. Dat smaakt ook lekker als je al wat oliebollen, huzarenslaatjes, vlammetjes en weet ik wat allemaal hebt gegeten, echte droge (dus niet zoete) mousserende wijn smaakt dan helemaal niet lekker.
En als je toch droge mousserende wijn wilt voor minder dan een tientje, ga dan even naar de Hema en haal die cava die ze daar hebben, Omfietswijn volgens Nicolaas Klei en helemaal niet verkeerd volgens mij.
Is het voor oud&nieuw? Dan kun je het beste een beetje zoete mousserende wijn kopen, zoals een Moscato d'Asti of een Bracchetto. Dat smaakt ook lekker als je al wat oliebollen, huzarenslaatjes, vlammetjes en weet ik wat allemaal hebt gegeten, echte droge (dus niet zoete) mousserende wijn smaakt dan helemaal niet lekker.
En als je toch droge mousserende wijn wilt voor minder dan een tientje, ga dan even naar de Hema en haal die cava die ze daar hebben, Omfietswijn volgens Nicolaas Klei en helemaal niet verkeerd volgens mij.
woensdag 23 december 2009 om 12:38
Lindemans van AH, ook in de aanbieding (geloof ik); zowel blanke als rose bubbels, is iets van 8 euro. Die vind ik zelf lekkerder/droger dan de prosecco, maar ja, 2 prosecco voor de prijs van 1 andere fles.
Ik krijg vaak ook Moet en Piper maar vind Lindemans en de andere van AH (naam even kwijt) eigenlijk zeker net zo lekker.
Daarbij, de prosecco (ook wit en rose) nu idd maar 3,75 per fles.
Ik krijg vaak ook Moet en Piper maar vind Lindemans en de andere van AH (naam even kwijt) eigenlijk zeker net zo lekker.
Daarbij, de prosecco (ook wit en rose) nu idd maar 3,75 per fles.
woensdag 23 december 2009 om 13:02
Echte goede champagne onder de tien euro per fles is best haalbaar, maar dan moet je wel een tripje naar Reims maken en daar ter plekke bij de minder bekende huizen proeven en dan een paar dozen van de lekkerste meenemen.
Hier hebben we ook al de prosecco van 3,75 in huis, geen idee of het smaakt. Asti moet je van houden, ik vind het veel te zoet bijvoorbeeld. Maar bij AH heb je ook een Lindemans rosé met bubbels, die vind ik heel lekker.
Hier hebben we ook al de prosecco van 3,75 in huis, geen idee of het smaakt. Asti moet je van houden, ik vind het veel te zoet bijvoorbeeld. Maar bij AH heb je ook een Lindemans rosé met bubbels, die vind ik heel lekker.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
woensdag 23 december 2009 om 13:08
quote:Appelsientje schreef op 23 december 2009 @ 12:30:
Champagne voor tien euro: niet doen. Da's echt te goedkoop, dus je krijgt voor dat geld hooguit zure rommel.
Wat een onzin zeg, demi-sec champagne past niet bij bepaalde gerechten. Dat is een kwestie van smaak.
80% van de demi-sec champagnes/cava/prosecco's zijn echt NIET te drinken.
Als je niet van zoet houdt raad ik je eerder aan om een scheutje Creme de Cassis bij te schenken.
Wat een onzin zeg, demi-sec champagne past niet bij bepaalde gerechten. Dat is een kwestie van smaak.
80% van de demi-sec champagnes/cava/prosecco's zijn echt NIET te drinken.
Als je niet van zoet houdt raad ik je eerder aan om een scheutje Creme de Cassis bij te schenken.
woensdag 23 december 2009 om 13:26
Test Champagne verleden jaar (wijndeskundige voor Kassa):
En dan de top drie: de derde plek is voor de Heidsieck Champagne van Super de Boer. Goedkoper maar volgens het testpanel NOG lekkerder is de Champagne van de Lidl, maar de absolute nummer één en ook nog eens de goedkoopste uit de test: de Crémant de Bourgogne van de C1000.
Fles Winkel Prijs
1. Cremant de Bourgogne, Marsigny Blanc de Noirs Brut C1000 € 9,99
2. Bisinger & Co Grand Prestige Champagne Premium Cuvée Brut Lidl € 18,99
3. Piper Heidsieck Champagne Brut Super de boer € 28,99
(Probleem is alleen: welke is dit jaar goed)
Maar t ken dus wel!
En dan de top drie: de derde plek is voor de Heidsieck Champagne van Super de Boer. Goedkoper maar volgens het testpanel NOG lekkerder is de Champagne van de Lidl, maar de absolute nummer één en ook nog eens de goedkoopste uit de test: de Crémant de Bourgogne van de C1000.
Fles Winkel Prijs
1. Cremant de Bourgogne, Marsigny Blanc de Noirs Brut C1000 € 9,99
2. Bisinger & Co Grand Prestige Champagne Premium Cuvée Brut Lidl € 18,99
3. Piper Heidsieck Champagne Brut Super de boer € 28,99
(Probleem is alleen: welke is dit jaar goed)
Maar t ken dus wel!