bindtouw voor vlees

24-12-2009 12:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij maken 2de kerstdag hazerugfilet uit de oven met ontbijtspek omwikkeld. Mijn vraag (discussie met man)



Dient het omwikkelen ter voorkoming van uitdroging of voor smaak?



Maakt het nog uit welk bindtouw je gebruikt? Geven sommige touwen geen smaak af? Tips?



bedankt! Fijne dagen
Mijn moeder gebruikte gewone smalle "rafelig achtige" touw. Nooit iets van gemerkt of gesmaakt. Voldeed prima. Het omwikkelen diende voor haar "om de boel bij elkaar te houden" en dus ook de smaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rol keukentouw (voor gerechten dus!!) die er voor is. O.a. te koop bij de AH xl.

Kost niet zoveel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Spek: allebei. Het voorkomt uitdroging en geeft extra smaak.

Bindtouw haal je bij de slager of de kookwinkel, is vand at rood-witte touw.



Eet ze!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Hey wat fijn! Bedankt voor de snelle reacties...

Ga even op zoek naar dat touw,



eet smakelijk allemaal!
Alle reacties Link kopieren
ik haal wel eens een stukje touw bij de slager
Alle reacties Link kopieren
quote:HoiPippiLangkous schreef op 24 december 2009 @ 13:02:

Spek: allebei. Het voorkomt uitdroging en geeft extra smaak.

Bindtouw haal je bij de slager of de kookwinkel, is vand at rood-witte touw.



Eet ze!Tegenwoordig ook al in het wit te krijgen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 24 december 2009 @ 13:15:

[...]





Tegenwoordig ook al in het wit te krijgen.En van die herbruikbare kunststoffen koordjes.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo'n blauw touw gebruiken zoals Bridget Jones hè?

Alle reacties Link kopieren
oh jee, bij onze AH hebben ze het niet. Heb nu van dat bruine bindtouw meegenomen maar krijg rare visioenen van vreemde chemische stofjes die in de oven mijn haasje gaan binnendringen

Nog even verder kijken, wat een stress..
quote:choca schreef op 24 december 2009 @ 14:03:

Niet zo'n blauw touw gebruiken zoals Bridget Jones hè?





Hehehe daar zat ik ook aan te denken



Ik heb wel, uit nood want ik had niks anders, mijn vlees opgebonden met witte borduurzij werkte ook
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken rolade touw. kan grauw grijs van kleur zijn , of rood wit. te koop bij de groothandel. [makro] of verpakkings groothandel. of de slager wil je mss ook wel 'n paar mtr. verkopen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
als touw niet lukt kan je het ook met sateprikkers proberen. Wel dan het spek aan elkaar prikken (beetje horizontaal rijgen dus) en niet verticaal in het malse vlees prikken. Anders wordt die een stuk minder lekker.



Mijn man had laatst per ongeluk een blauw elastiekje mee gebakken. Dat elastiekje hield de kruiden uit elkaar en hij was vergeten het te verwijderen. Vlees stonk verschrikkelijk. Hij heeft het weg moeten gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:schuddebuikje schreef op 24 december 2009 @ 14:31:

oh jee, bij onze AH hebben ze het niet. Heb nu van dat bruine bindtouw meegenomen maar krijg rare visioenen van vreemde chemische stofjes die in de oven mijn haasje gaan binnendringen

Nog even verder kijken, wat een stress..



Mocht je vlak bij mij wonen mag je van mij wel keukentouw hebben hoor. Ik woon 10 min van adam af.



En de slager bij jou in de buurt, heeft die het niet?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zou niet zo snel ander touw durven te gebruiken, Je mag ook hier bij mij wat komen halen als t nodig is. Waar woon je?
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie lief



Maar het is gelukkig gelukt! De slager waarvan we de hazerugfilet krijgen komt het bezorgen. Ben blij want ik zag ook Bridget Jones taferelen voor me!



Ontzettend bedankt!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:schuddebuikje schreef op 24 december 2009 @ 14:31:

oh jee, bij onze AH hebben ze het niet. Heb nu van dat bruine bindtouw meegenomen maar krijg rare visioenen van vreemde chemische stofjes die in de oven mijn haasje gaan binnendringen

Nog even verder kijken, wat een stress.. Hahaha, wij hadden gisteren precies hetzelfde! Touw bij de slager was op, dus ook gewoon van de AH een bolletje van-alles-en-nog-wat-touw genomen. Ook wel getwijfeld of er niet iets chemisch op zou zitten en we allemaal de rest van de kerst boven de wc zouden beëindigen, maar alles is goed gegaan. Het eten was heerlijk en we leven allemaal nog dus je touw van de AH kan prima!
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 24 december 2009 @ 15:35:

[...]





Mocht je vlak bij mij wonen mag je van mij wel keukentouw hebben hoor. Ik woon 10 min van adam af.



En de slager bij jou in de buurt, heeft die het niet?

(ben opeens helemaal in de kerststemming ben ik bang)

MV: wat een superlief aanbod! (ja, ik weet dat het niet veel kost etc. etc. maar jij biedt dit soort dingen toch maar weer aan! )
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
En? Gelukt?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik wil binnenkort een gemarineerde rollade maken. Volgens het recept moet ik dan het rollade-netje van de rollade afhalen, dan marineren / kruiden erop, dan weer zelf de rollade binden en dan pas in de oven.

Ik heb al bij wat supermarkten gekeken naar keukentouw, maar nog niet gevonden. Lang leve het viva-forum, want hier lees ik direct dat het bij de AH XL te krijgen is. Komt vast goed met mijn rollade!
Bij de Hema ligt het ook bij de keukenspullen
Alle reacties Link kopieren
en anders dus de slager, succes en eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Teigera, ik heb laatst 2x echt zelf rollade gemaakt, dus niet kant en klaar gekocht. Ik heb keukentouw maar dat is niet echt het meest ideaal bij een rollade. Waar ik het vlees had besteld bij de Keurslager heb ik een netje gevraagd. Vonden ze geen probleem.



Ik heb sinds kort een braadtermometer en dat is toch wel super hoor, bij de slager vragen hoeveel graden het van binnen moet zijn dat het net nog een beetje rose is maar niet te.

Bij de Gevulde lamsrollade was het dacht ik uit mijn hoofd 84 graden. En de varkenshaasrollade 64 graden.



En vraag aan je slager, je kan het op 2 manieren garen. Snel of slowcooking in de oven.



Ik had tijd dus voor slowcooking gekozen omdat de smaken dan lekkerder zijn van de kruiden. Afhankelijk van het stuk vlees praat je dan over op 150 of 125 graden, zeker een uur maar voor mij goed te zien hoe lang nog met die braadthermometer.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Dat bruine touw van de AH is gewoon gemaakt van hennep dus 100% natuurlijk kan je er dus prima voor gebruiken. en ook nog voor andere dingen!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het bruine touw bij AH geen keukentouw hoor. Ik heb het zelf in december daar gekocht en toen was het nog wit, de echte keukentouw.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven