Andijvie -*Gewatteerde jas wassen*-

28-12-2009 18:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft na het buiten spelen haar jas in de hoek van de bijkeuken gesmeten. Nu net moest ze dat van me opruimen, maar helaas, het kwaad was al geschied, de kat heeft er lekker op gelegen, en nog op geplast ook!



Nu wil ik hem even snel uitwassen, maar het is zo'n gewatteerde jas. Vaag staat me nu iets bij van een tennisbal erbij in doen, zodat de voering op zn plek blijft, maar geld(t?) dit alleen als je hem in de droger stopt, of moet dit al in de wasmachien?
Alle reacties Link kopieren
Alleen in de droger is voldoende. Doe er maar twee of drie ballen in. Schud de jas weer lekker op.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Een gewatteerde jas MOET in de droger. Als je hem gewoon laat drogen gaat de vulling schimmelen. Wij verkopen ze ook en dat staat ook in het waslabel. Als je er tennisballen bij doet in de droger blijft de vulling mooier.

Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ajjjj...ik heb wel een gewatteerde jas maar geen droger...moet dat echt??
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
als je geen een hebt houd het op toch...

of wassen en niet in de droger

of jas weggooien
Naar de stomerij kan ook nog, maar echt niet wassen, want dan wordt de vulling 1 plakzooi.



Trouwens als je het alleen in de droger doet kan het zijn dat de geur nog ruikbaar blijft voor de kat en dan kan hij het weer doen als de jas op de grond ligt. Na de stomerij is de geur echt weg (ik heb die ervaring bij dekbedden).
Alle reacties Link kopieren
Als je geen droger hebt kun je je jas inderdaad zelf niet wassen... Wij vragen het altijd aan onze klanten, dan kunnen ze er nog voor kiezen om de jas niet te kopen.

Is heel erg lastig maar als je m wel zelf gaat wassen kun je hem waarschijnlijk weggooien.

De jas gaat dan stinken en er komen hele lelijke kringen en vlekken in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een droger, maar geen tennisballen



Stomerij gaat me teveel geld kosten, de jas zelf was maar 12,50 dus om hem dan te stomen vind ik eigenlijk zonde van het geld. Het is maar een simpele buitenspeeljas, maar eentje met kattepis vind ik nou iets minder fris zeg maar. Morgen maar een setje tennisballen kopen, altijd handig, ook voor de dekbedden dus
Alle reacties Link kopieren
Zonder tennisballen kan wel hoor, maar wordt de jas vaak wat dunner omdat de vulling niet meer zo luchtig wordt.

Anders inderdaad dat setje tennisballen kopen altijd makkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Met "alleen in de droger" bedoelde ik dus dat je de ballen er alleen in de droger bij moet/hoort te gooien zodat de vulling "opgeslagen" wordt.

Bedoelde dus niet dat je de jas alleen in de droger kan doen als de kat erop geplasd heeft............YAK
Alle reacties Link kopieren
Probleem is inmiddels opgelost!

Ipv een setje dure tennisballen heb ik gewoon voor een tientje een nieuwe jas gekocht, in de opruiming! Mooie warme jas, dikker dan de vorige, en stiekem nog leuker ook! (en dat ie zo lekker warm en dik is komt goed van pas met de weersvoorspellingen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven