Ikea keuken,goede kwaliteit????

15-03-2007 23:31 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb een ander huis gekocht.Aangezien we niet zo'n groot budget hebben overwegen we een ikea keuken aan te schaffen.Hebben hier mensen ervaringen met de kwaliteit? Ik heb in mijn huidige huis een best wel dure keuken staan.Nu ben ik vandaag bij de Ikea geweest en tsja,het prijsverschil is te zien.Maar goed...de vraag is dus of de kwaliteit wel oke is.

Groetjes,Iry
Alle reacties Link kopieren


Ik heb ook van die stoppers in de kastjes, zodat ze niet zo hard dichtklappen. Die kosten geen drol en geven het net wat meer luxe, zeg maar.



Heb je die stoppers ook van Ikea?
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb sinds anderhalf jaar een Ikea keuken en ben ook super tevreden. De prijs-kwaliteitverhouding is prima. Alleen ik zou wel kiezen voor montagehulp. Wij hebben het wel gedaan (we doen het samen), alle leidingen hebben we zelf aangelegd, maar de keuken hebben we laten monteren en plaatsen. Het scheelt een hoop ergenis en een heleboel tijd. Binnen 2 dagen zat de keuken erin. Ik had m'n blad te kort besteld en die werklui hebben ervoor gezorgd dat ik gewoon een nieuw blad kreeg zonder bij te betalen. Het kostte ons maar 800 euro meer. Nou dat had ik er graag voor over. Eén minpuntje, ik heb een rvs 5 pits gas kookplaat, maar de branders krijg ik niet goed schoon en zijn ook heel snel weer bruin. Ik schuur me iedere week een ongeluk.
Alle reacties Link kopieren




quote: sneez reageerde



Ik heb ook van die stoppers in de kastjes, zodat ze niet zo hard dichtklappen. Die kosten geen drol en geven het net wat meer luxe, zeg maar.



Heb je die stoppers ook van Ikea?







Yep, kosten geloof ik € 12 per 8 (ofzo) en écht de moeite waard. Je kan ze boven of onder in het kastje monteren. Je ziet er bijna niks van en het geeft zo'n mooi zacht demper-geluid ipv een harde BENG! als je het kastje dichtgooit. Je kunt ze trouwens ook voor niet-Ikea kastjes (inde badkamer bijv) gebruiken. Overigens is mijn badkamer ook van de Ikea, maar dat terzijde.



Nog een tip; het kan lonen om lid te worden van de Ikea-family (die term is zum kotzen, ik weet het!). Het scheelde mij destijds € 70,- op mijn oven - toch weer meegenomen. Maar het ligt er aan wat ze voor aanbiedingen hebben, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
ff up voor meer tips!
Alle reacties Link kopieren
Ook wij hebben een Ikea keuken, geplaatst door de vorige bewoners, en wij zijn er erg blij mee.

De kwaliteit van de inbouwapparatuur is echt goed en ook de koelkast bevalt goed. Hij is alleen een beetje ondiep dus er kunnen geen flessen drank in, die moeten overdwars of schuin.

Ik vind dat je op RVS wel veel moet poetsen (geen schuursponsjes gebruiken!) maar dat geldt voor alle RVS keukens en bij Ikea zit je echt niet aan een RVS keukenblad gebonden.

Je kunt het blad zelf uitkiezen als ik me goed herinner.

Ook bij ons is er een gat in de achterwand gezaagd.

Baby-olie werkt ook trouwens. :D
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben trouwens geen vaatwasser van Whirlpool, geen idee dus van de kwaliteit daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga met een gerust hart een ikea keuken kopen!

Alleen baal ik wel een beetje dat het apparatuur voornamelijk in rvs is uitgevoerd.Tsja,gewoon vaker poetsen dus(bah!).

Maar goed ,de prijzen zijn super! ik blij,portomonnee ook blij.

Groetjes iry.
Alle reacties Link kopieren
Up voor Noa!
Alle reacties Link kopieren
Thanks Jufandrea.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
ook wij hebben een ikea keuken sinds 15 maanden, vind het top! hebben 'doe het samen' genomen, ideaal! we hebben een kunststofblad van 4 meter (was niet zo leuk om te slepen naar 10 hoog :-) met een leuk randje aan de zijkant van het blad. erg fijn dat dat vuurvast is en heerlijk schoon te houden. er zat een spoelbak in, zonder zo'n opstaand randje, hij valt er zeg maar in. de apparatuur hebben we gekocht bij de keukenloods in zaandam (koelkast/vriezer/combi-oven en gas op glaskookplaat), echt fantastisch! meer keuze en scheelt in de prijs. Heb wel de vaatwasser/afzuiger van ikea, zijn prima. Ook de ladedempers zijn fijn. ben zeer tevreden, zeker gezien de prijs.
Alle reacties Link kopieren
up!!
Alle reacties Link kopieren
Thanks Iry !!!!

Nu ben ik helemaal overtuigd, aangezien ikea hier eigenlijk om de hoek is ;) ga ik lekker alvast kijken wat ik mooi vind.

Deze week een afspraak met fin.adviseur over overwaarde en dan sla ik met heeeeel veel plezier de oude keuken naar zijn grootje.

(Heb zelfs een onderkastje zonder bodem, gewoon vochtig beton)

En dan wil ik ook nwe pannen, ander servies, leuke gordijntjes, ander bestek, enne etc etc etc:P

Groetjes Danielle
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan.

Veel succes met het uitzoeken van je nieuwe keuken!

Ik ben ook nog druk bezig.

Tip: in de meimaand krijg je bij ikea een gratis inbouw espresso apparaat bij aanschaf van een keuken boven 3000 euro

Ben benieuwd wat het wordt bij je.

Groetjes,Iry
Alle reacties Link kopieren


Graag gedaan.

Veel succes met het uitzoeken van je nieuwe keuken!

Ik ben ook nog druk bezig.

Tip: in de meimaand krijg je bij ikea een gratis inbouw espresso apparaat bij aanschaf van een keuken boven 3000 euro

Ben benieuwd wat het wordt bij je.

Groetjes,Iry
Sorry voor de verkeerde info.Het is boven de 3500 en tot 26 mei.



Ben vandaag ff geweest (strak plan op hemelvaart!!) om nog even te kijken.

Heb wel besloten een deel van het inbouwapparatuur elders te kopen.Ik ben toch niet zo te porren voor rvs. Ik wil echt alluminium,dat heb ik nu ook en dat is echt ideaal! zie je niets op. Gaat mij ongeveer 1200 euro meer kosten.Maar dat past  binnen mijn budget.

Ik twijfel ook nog over het aanrechtblad.



En nog een vraag voor diegene die een ikea vaatwasser hebben.

Het ziet er een beetje klein uit van binnen.Ik heb een gezin van 5 en moet altijd veel verschillende gerechten koken( vega en gewoon)

Past zo'n flinke vaat er wel in?



Groetjes

Iry
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een Whirlpool vaatwasser van Ikea. De keuken is prima behalve deze vaatwasser die was echt waardeloos. Een vreemde constructie waarbij het bovenste deel steeds naar beneden zakte als deze vol zat (niet overmatig) en hij waste slecht. Wij zijn daarom overgestapt op een Siemens, deze werkt perfect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven