Entertainment alle pijlers

Zomergasten (zondagavond, Vpro)

23-07-2007 15:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
ZOMERGASTEN is weer begonnen. Eerste aflevering was met Bettine Vriesekoop, presentator is Joris Luyendijk. Ik vond het een leuke uitzending. BV is een interessante vrouw, en op een niet alledaagse manier mooi! Joris doet het ook erg leuk als presentator. bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Ja, mooie uitzending inderdaad. Alleen versprak Joris zich nogal (toch?) toen hij zei "hij vaarde uit tegen iemand":o
Alle reacties Link kopieren
Ja, mooie uitzending inderdaad. Alleen versprak Joris zich nogal (toch?) toen hij zei "hij vaarde uit tegen iemand":o
Volgens mij klopt dat gewoon. Hij voer uit tegen iemand? Klinkt me raar in de oren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de hele uitzending gekeken, vond het wel de moeite. Ik wist al dat Bettine Vriesekoop geen doorsnee mens was en dat werd bevestigd. Zij heeft een bijzondere weg afgelegd tot nu toe, geen makkelijke denk ik. Wat ik mooi vond was dat ze niet zo'n gladde prater is en heel natuurlijk overkomt.



Joris Luyendijk voelde niet altijd helemaal aan wat zij nu precies bedoelde te zeggen, had ik het idee, maar hij zat wel goed in z'n rol als presentator.
Alle reacties Link kopieren




quote: Mirjam762 reageerde



Ja, mooie uitzending inderdaad. Alleen versprak Joris zich nogal (toch?) toen hij zei "hij vaarde uit tegen iemand":o Volgens mij klopt dat gewoon. Hij voer uit tegen iemand? Klinkt me raar in de oren.
Nee, het klopt niet. Het moet wel degelijk "hij voer uit" zijn (net nagekeken in de Van Dale). Maar goed, mooie uitzending verder hoor;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook een leuke uitzending. Knappe man trouwens die Joris.
Alle reacties Link kopieren
Viel er halverwege in en ben blijven hangen tot het einde van Breaking

the Waves...Was onder de indruk van de welbespraaktheid en

(filosofische) kennis van Bettine. Het was weer een leuk programma!
Alle reacties Link kopieren
Had me wel verheugd op de aflevering van vanavond.. Maar weer ( net als vorige week) vind ik JL (nog) niet echt in vorm... Krijg steeds het idee dat ie aarzelt, niet precies weet hoe te reageren en ik vind hem te afwachtend, te meegaand. Ik had iets meer weerword verwacht. Maar goed, hij heeft ook wel een behoorlijk "welbespraakt" iemand tegenover zich... Misschien moet hij gewoon journalist voor de Schrijvende Pers blijven. Inderdaad wel echt een knappe vent zeg! Ik probeer het volgende week gewoon weer. :)
Alle reacties Link kopieren
JL presenteerde het programma vorig jaar ook al, dus wat dat betreft kun je zijn eventuele aarzelingen niet afschuiven op de nieuwigheid als presentator. Ik vind hem soms ook wat onzeker overkomen, een bepaalde onderdanigheid en dat vind ik jammer. Daar zou ik ook wel wat meer weerstand willen zien Aan de andere kant, vaak reageert hij ook wel op een mooie manier ingetogen. Hij weet zijn eigen ego goed opzij te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist dat hij wel op een mooie manier de ruimte laat aan zijn gast om zijn/ haar verhaal te vertellen. En af en toe komt hij met iets eigens, een gedachtegang, een voorzichtige mening. Dat hij af en toe aarzelt, siert hem juist wel. Dat hij niet al een vast ingenomem standpunt heeft en blijft verdedigen, maar meer 'zoekt' naar het verhaal, naar de ingang. Ik hou wel van dat ingetogene.
Charmante man, Joris...



Ik vind dat hij soms iets te onderdanig naar de geïnterviewde is. Te aarzelend, te voorzichtig. Dat heeft op zich een bepaalde charme, zoals eerder gezegd, maar ik vind het soms storend.

Verder vind ik zijn hand-/armbewegingen storend. Zodra je een mediatraining krijgt, leer je dat je niet als een dooie aan tafel moet zitten maar ook niet te druk moet bewegen. Daarmee gaat de kijker op de handen letten, op alle bewegingen in beeld, en let niet meer op hetgeen wordt gezegd.

Maar ik blijf benieuwd naar de volgende uitzendingen van Zomergasten!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist dat hij wel op een mooie manier de ruimte laat aan zijn gast om zijn/ haar verhaal te vertellen. En af en toe komt hij met iets eigens, een gedachtegang, een voorzichtige mening. Dat hij af en toe aarzelt, siert hem juist wel. Dat hij niet al een vast ingenomem standpunt heeft en blijft verdedigen, maar meer 'zoekt' naar het verhaal, naar de ingang. Ik hou wel van dat ingetogene.
Helemaal mee eens. Zomergasten is niet het programma om kritisch in te zijn maar meer om een bepaald persoon te leren kennen, althans zo ervaar ik het. Ik vond trouwens wel dat Moszkowicz, niet altijd even welwillend was. 'Dat weet jij niet he' en dan Joris: 'Maar nu wel want je hebt het net verteld'. Misschien kwam daar de voorzichtigheid van Joris ook wel vandaan.
Alle reacties Link kopieren
En Bram zei wel 100 x..."als ik het zo mag noemen..:D

Viel me steeds op:D

 

Maar ik vond wel dat de presentator te veel stiltes liet vallen..  vooral toen ze het over de oorlog hadden, en ik vond ook dat hij wel erg lang doorging over de vader van Bram, en dan ook nog op een manier alsof hij al dood was!:o Dat stoorde me wel,   en het leek erop dat hij  Moscowitsz aan het huilen wou maken (wat natuurlijk nooit gaat lukken)
Alle reacties Link kopieren
Gisterenavond was Linda de Mol. Was leuk, maar niet spetterend. Jammer dat ze niet wat meer over zichzelf durfde te laten zien... Wat vonden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat jij zegt; het was leuk, maar niet meer dan dat. Ik heb bij haar altijd het idee dat ze een "rol" speelt en dat zei ze min of meer zelf ook. Ze doet haar stukje en dat doet ze best goed, maar écht boeiend? Nee!
Alle reacties Link kopieren
Petrokia schreef op 27 augustus 2007 @ 19:48:

Gisterenavond was Linda de Mol. Was leuk, maar niet spetterend. Jammer dat ze niet wat meer over zichzelf durfde te laten zien... Wat vonden jullie?
Ik heb niet echt een idee dat ze een rol speelt,ze vertelt gewoon niet alles,maar dat had ik ook niet gedaan,als ik een bn-er was.Verder vind ik wel dat ze best veel vertelt,normaal in interviews.Die presentator,vond ik drie keer niets.Hij suggeert dingen,waardoor je een antwoord krijgt gepresenteerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zondag ook gezien en mij viel op dat Linda de Mol door de wol geverfd is als tv-persoonlijkheid en entertainmentvakvrouw. Ze is bovendien een perfectioniste en kan uitstekend de controle bewaken in een gesprek.

Enerzijds jammer, want ze laat, op deze manier, echt niet zien wie ze is.

Aan de andere kant begrijp ik haar wel: ze moet een imago èn het 'produkt' Linda beschermen en ze heeft dan ook goed de touwtjes in handen als het om blootgeven van informatie gaat. In die zin speelt ze weldegelijk een 'rol': die van Linda de Mol, zoals 'wij' die graag zien.



Aan Joris de taak om toch tot haar door te dringen en dat ging hem moeilijk af. Linda had ontegenzeggelijk de regie tijdens het hele programma en je merkte dat Joris daar af en toe ook wat gefrustreerd op reageerde.



Wat het programma zelf betreft: wel aardig en vermakelijk, maar niets opzienbarends of indrukwekkends. Beetje gezapig eigenlijk.

Linda had trouwens wèl een prima docu uitgezocht voor na afloop: Pretpark Nederland!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven