Accidentally in love (op SV)

26-08-2007 15:42 39 berichten
hallo allemaal.

ik zit op mijn werk en word gek van mezelf. ik moet even me gevoelens van me af typen.

sinds een half jaar ben ik vrijgezel. en dat bevalt me zo ontzettend goed. ik roep al maanden dat ik hoop nog wel zeker 3 jaar vrijgezel te zijn.

ga lekker veel op stap, ben 25, maar lijk wel in 2e puberteit te zitten.

ook al een aantal keer met jongens gezoend. maar laatste tijd begon ik ook wel zin te krijgen in sex.

tijdje terug jongen leren kennen op stap en toen sex mee gehad. daarna is ie nog een paar keer langsgeweest. al vanaf moment 1 heb ik gezegd dat ik geen relatie wil. hij was het daar helemaal mee eens.

het klikte wel ontzettend goed. veel lol samen en voel me heerlijk op mijn gemak.

en nu... ontdek ik vlinder, 10000 vlinders. ik denk steeds aan hem. ik wil niet aan hem denken. want ik wil toch zo graag vrijgezel zijn. ik wil echt geen relatie. vind me leven prima zo.

en ja... wie zegt dat hij mij ook zo leuk vind?

dus weet nu niet wat ik moet doen.

a) gewoon doorgaan met scharrelen met hem, maar geen relatie en hem niks vertellen van me gevoelens. wat me wel moeilijk lijkt, maar dan kan ik hem tenminste wel gewoon blijven zien.

b) aan hem vertellen dat ik de gevoelens heb. het nadeel is dan wel dat als hij dat niet voelt, hij het contact denk ik wil vebreken. maar ook een nadeel is dat als hij hetzelfde voelt, ik een relatie heb, wat ik niet wil.

c)aan hem vertellen dat ik gevoelens heb en zelf het contact verbreken omdat ik nu eenmaal geen relatie wil.

ik wil het eigenlijk helemaal niet aan hem vertellen. maar word op deze manier ook gek. zit zo in de knoop!! hellup...
Alle reacties Link kopieren
doen we meeste stemmen gelden ?

eh......A ; je wil hem blijven zien ( voelen ) , geen relatie en hem niet wegjagen.......dan vallen die anderen allemaal af.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
optie d; je vertelt het , hij vindt jou ook meer dan leuk , wil ook niet mee naar jouw moeder op moederdag en jullie gaanop deze manier zo door. ( DIE WAS JE VERGETEN )
hihi
Optie D is wel een leuke moet ik zeggen!
Ik zou zo niet doorgaan, als je echt gevoelens voor hem koestert dan wordt het alleen maar lastiger als je hem blijft zien. Ik zou eerlijk zijn, hij heeft toch wel door wat je voor hem voelt, dat valt moeilijk te onderdrukken. Als hij niet hetzelfde voor je voelt kun je er beter nu achter komen. En wie weet misschien ziet hij een relatie wel zitten, en moeten julllie er gewoon voor gaan, stapje voor stapje en gun elkaar de ruimte.
Als je verliefd bent, waarom wil je dan geen relatie? Besluit je dat met je verstand?

Je kan het wel even volhouden 'ik ben wel verliefd op je maar wil geen relatie', op een gegeven moment heb je toch wel een relatie, ook al noem je het niet zo. je wil hem graag zien, en word jaloers als hij een ander zoent, en bent teleurgesteld als hij niks laat horen. Dat IS al een relatie..

Ik zou er gewoon van genieten, en zeggen, ik vind je leuk.
ja ik beslis idd met mijn verstand dat ik geen relatie wil. sinds een half jaar ben ik vrijgezel na 3 jaar in relaties gezeten te hebben, en ik werd daar ongelukkig van. op de een of andere manier kom ik dan in een sleur en vind ik me leven veel minder boeiend. nu weet ik dat dat ook aan die relaties ligt, maar ben bang dat het in een volgende relatie weer gebeurt.

sinds ik weer vrijgezel ben, ben ik nog nooit zo gelukkig geweest als nu. vind het echt heerlijk.

maar vana, je hebt wel gelijk dat ik op een gegeven moment dan toch jaloers enzo zou worden.

maar ik ben bang dat als ik opbiecht dat ik hem leuk vind, dat ie dan het contact verbreekt. en dan zie ik hem dus helemaal niet meer.

maarja, als ik het niet opbiecht, en hij gaat idd met andere zoenen enzo terwijl wij dus vrijblijvend aan het scharrelen zijn, dan word ik misschien ook ongelukkig ervan.

dat is mijn tweestrijd.

momenteel verander ik daarin elke 10 minuten mijn mening...

hij is de komende 2 weken niet in het land. dus ik denk dat ik gewoon die 2 weken afwacht, even rust en afstand, en dan kijken hoe het voelt, en misschien ook geen big deal van maken, maar gewoon simpel zeggen, hee ik vind jou eigenlijk wel best wel leuk...en dan maar kijken of het schip strand of niet....
Vana77 schreef op 27 augustus 2007 @ 11:28:

Als je verliefd bent, waarom wil je dan geen relatie? Besluit je dat met je verstand?

Je kan het wel even volhouden 'ik ben wel verliefd op je maar wil geen relatie', op een gegeven moment heb je toch wel een relatie, ook al noem je het niet zo. je wil hem graag zien, en word jaloers als hij een ander zoent, en bent teleurgesteld als hij niks laat horen. Dat IS al een relatie..

Ik zou er gewoon van genieten, en zeggen, ik vind je leuk.
Dat vind ik wel een erg eenzijdige relatie......... Dan had ik vroeger héél veel relaties zonder dat ik - en de ander- dat dan wist ....
blijfgewoonbianca schreef op 27 augustus 2007 @ 12:37:

[...]

Dat vind ik wel een erg eenzijdige relatie......... Dan had ik vroeger héél veel relaties zonder dat ik - en de ander- dat dan wist ....
ghehe, ja ok, maar TO en de beste man gaan al met elkaar om toch? Of lees ik het niet goed?
Ja ze scharrelen met elkaar. Dusss... als je dan verliefd wordt kan je wel besluiten dat je geen relatie wil, maar in de praktijk betekent dat wat knelpunten.

Zoals dat je jaloers wordt al ie met een ander meisje afspreekt, en dan zegt hij 'maar je wilde toch geen relatie'? Of als je een smsje stuurt waarop hij niet reageert, en jij dan gefrustreerd raakt, en dan zegt hij 'ja ho eens even, we hebben geen verkering ofzo'.

En een punt erachter zetten omdat je hem leuk vindt.. wie doet dat nou? Is toch zonde..
ja vana, ik weet dat er dan veel frustraties bij komen kijken als ik het niet opbiecht.

en je zegt, een punt erachter zetten als je hem leuk vind, wie doet dat nou... dat schiet dus wel door mijn hoofd en dat heeft te maken met mijn bindingsangst, en de angst om weer ongelukkig te worden als ik een relatie heb. dus dan `kan ik het contact maar beter verbreken om dan daarna weer lekker vrijgezel te wezen`... mja, dat is natuurlijk ook een rare keuze.

en het is ook zo dat er nog een andere jongen is die ik leuk vind en waar ik mee heb gezoend een tijd geleden, maar die ligt in een scheiding. dus daar hoef ik niks van te verwachten op relatie vlak want die is vooral met zichzelf bezig en merk dat dat juist lekker makkelijk en veilig is voor me. maar wil hem ook wel vaker zien omdat me dat leuk lijkt, en als ik een relatie heb kan dat niet meer... ja het is ernstig met me gesteld...
Ik herken het wel hoor. Kom ook uit een lange relatie, vind het vrijgezel zijn heerlijk en wil me verstandelijk gezien nog helemaal niet in een nieuwe relatie storten. Dus heb ik tot nu toe scharrels gezocht die ik mooi op afstand kon houden: ver weg wonend, net niet leuk genoeg om verliefd op te worden etc. Heb ook zojuist een scharrel gedumpt omdat ik het gevoel had dat ie meer van me wou. We zagen elkaar twee keer in de week, en ook al heb ik meteen gezegd ik wil geen relatie, op een gegeven moment ga je toch stiekem rekening met elkaar houden en daar had ik dus geen zin in. Nu is er een nieuwe man in mn leven, en die voldoet niet aan de 'op-afstand'-regels: hij woont in de buurt en is leuk genoeg om verliefd op te worden, denk ik. Heb hem pas twee keer gezien dus mijn angsten komen nu nog niet om de hoek kijken, maar ik kan me zo voorstellen dat ik straks in hetzelfde schuitje zit als jij! (Ja, en ergens op de achtergrond speelt nog een andere heel interessante man.... :D)
Wat wil je nou eigenlijk ?

Dat jullie alleen seks met elkaar hebben , niet met anderen daten ,geregeld bellen / mailen/ msn'en /sms'en , wel leuke dingen samen doen , maar niet naar elkaars moeder met moederdag ?
ja klaarhelder. herkenning alom... ben heel benieuwd hoe het met jou gaat lopen als je je nieuwe scharrel vaker gaat zien. want wat nu als blijkt dat jullie mekaar allebei evenveel erg leuk gaan vinden?? wat doe je dan??

momenteel denk ik dat ik het gewoon nog even aankijk. voel me al wat rustiger worden. ga het gewoon rustig aan doen en kijk wel of het schip strand. de 2 weken zonder hem zullen de vlinders in mijn buik ook wel tot rust brengen. hoef ook niet meteen vandaag `een beslissing` te nemen...

blijfgewoonbianca... ja ik weet dus niet precies wat ik wil, vandaar mijn vraag hier hihi. ik wil zoiezo sex met hem, en ook bellen enzo, misschien af en toe leuke dingen doen, niet naar elkaars moeder op moederdag... en over het met anderen daten... dat is nu juist het moeilijk punt. verstandelijk gezien zou ik wel mekaar gewoon vrij willen laten dat we geen verplichtingen hebben tegenover mekaar, maar gevoelsmatig gezien weet ik dus niet of ik dat kan, gezien de vlinders in mijn buik.

maar goed, we zien over 2 weken wel weer verder...ergens denk ik ook dat hij me wel leuk vind, maar geen relatie materiaal in me ziet. want anders zou ie me denk ik wel vaker bellen of smsen en meer moeite voor me doen...(het `he is just not that into you-principe`). maar dat zou ook nog kunnen groeien. ken hem pas 2 weken he... en hij is ook blij met zijn vrijgezelligheid.
Ooooooooooooooooooooooo, pas twee weken............................
Misschien moet je niet zoveel denken en gewoon de dingen eens laten gaan zoals ze gaan ..............
Pff,ja met die scharrel, dat zien we wel. Als ik hem echt leuk vind en hij mij ook, dan zien we wel waar het schip strand. Ik weet door welke dingen ik ongelukkig was in mijn relatie, dus daar zal ik (mocht het eventueel zover komen) wel voor waken, en bovendien is deze jongen een heel ander type dan mn ex. Maar vooralsnog is het gewoon een leuke scharrel.

Inderdaad, je moet er niet teveel bij nadenken, en twee weken is nog maar kort, ik zou het gewoon nog ff aanzien voordat je hem gaat vertellen dat je hem leuk vindt. Geniet er gewoon van!
het is trouwens 3 weken dat ik hem ken.... hihi.

ja ondertussen ben ik er helemaal uit. voel me nu echt heel relaxed eronder. heb me denk ik even laten meeslepen ofzo afgelopen weekend. als het iets wordt, wordt het iets, en dan zien we wel hoe het loopt. wordt het niks, dan wordt het niks, dat is ook niet het einde van de wereld.

en als ie mij niet wil, sja, dat is dan zijn verlies! en dan is het gewoon niet zo.

ik moet idd niet te veel denken. dat doe ik helaas altijd! go with the flow!! idd gewoon nog even aankijken klaarhelder. zo te horen ga jij er ook wel uitkomen tezijnertijd!

thanx iig voor al het meedenken!!
Laat je nog wel even weten hoe het is afgelopen? Ben ik wel benieuwd naar!

(ik heb morgen date nr 3 met potentieel interessante man... ben benieuwd :D)
klaarhelder schreef op 30 augustus 2007 @ 11:48:

Laat je nog wel even weten hoe het is afgelopen? Ben ik wel benieuwd naar!

(ik heb morgen date nr 3 met potentieel interessante man... ben benieuwd :D)

ja ik zal het laten weten!! maar dat zal dus pas wel over 1,5 a 2 weken zijn denk ik, omdat ie dan pas terug is....

spannend, date nummer 3... op date nummer 3 begonnen er bij mij behoorlijke vlinders te fladderen hihi...
Hoi,

Ik heb inmiddels een hele leuke relatie met mijn ex SV, maar daar zijn wel 'moeilijke' tijden aan vooraf gegaan. Gevoelens over en weer die niet overeenstemde,miscommunicatie, jaloerse aanvallen als hij inderdaad interesse begon te tonen voor anderen (terwijl mijn verstand echt wel wist dat dat de afspraak was, net zoals het jouwe zegt dat je geen relatie wil). Het is beter om het uit te spreken, maar ook gevolg te geven aan je beslissing. Anders doe je jezelf onnodig pijn ben ik bang.

Het is heel goed mogelijk dat hij het niet zeker weet op het moment dat jij hem confronteert met deze nieuwe situatie en jullie dus een tijdje afstand nodig hebben. Dan kan hij ook nagaan of hij je mist of niet (wat bij ons dus het geval is gebleken).

Je verstand is er om de beslissingen van je hart te begrijpen, andersom heeft tot nu toe bij mij nog nooit gewerkt.

Succes
Norae schreef op 30 augustus 2007 @ 21:36:

Hoi,

Ik heb inmiddels een hele leuke relatie met mijn ex SV, maar daar zijn wel 'moeilijke' tijden aan vooraf gegaan. Gevoelens over en weer die niet overeenstemde,miscommunicatie, jaloerse aanvallen als hij inderdaad interesse begon te tonen voor anderen (terwijl mijn verstand echt wel wist dat dat de afspraak was, net zoals het jouwe zegt dat je geen relatie wil). Het is beter om het uit te spreken, maar ook gevolg te geven aan je beslissing. Anders doe je jezelf onnodig pijn ben ik bang.

Het is heel goed mogelijk dat hij het niet zeker weet op het moment dat jij hem confronteert met deze nieuwe situatie en jullie dus een tijdje afstand nodig hebben. Dan kan hij ook nagaan of hij je mist of niet (wat bij ons dus het geval is gebleken).

Je verstand is er om de beslissingen van je hart te begrijpen, andersom heeft tot nu toe bij mij nog nooit gewerkt.

Succes

bedankt voor je reactie. ik weet dat je gelijk hebt.

ik ben ook niet van plan om ongelukkig te worden van deze situatie!! en het niet uitspreken van mijn gevoelens zal er uiteindelijk toe leiden dat ik er ongelukkig van word vanwege idd jaloezie etc.

maar ergens ben ik bang dat ik minder gevoelens heb voor hem dan ik daadwerkelijk heb. ik kan mezelf namelijk ook onbewust verliefdheid aanpraten.

ik ga nu dus kijken hoe ik me de volgende keren voel als ik hem zie. en voor nu heb ik ook besloten dat ik niet als een hondje achter hem aan ga lopen, dat wil zeggen dat wanneer hij weer terug is, ik hem niet meteen ga bellen om te vragen of ie ook op stap gaat enzo. ik zie wel hoe het loopt, het moet van 2 kanten uitkomen (wat tot nu toe ook wel was), en mijn uitgangspunt zal zijn dat ik iig happy erbij blijf. en als dat betekent dat ik me gevoel moet uitspreken dan doe ik dat. en als dat betekent dat dat einde verhaal is, dan is dat zo. dat overleef ik dan ook wel weer....
hallo, hier even een update.

vorige week zaterdag belde me SV op, gewoon zomaar voor de leuk, om even bij te kletsen!

dus ik was helemaal happy! ook gezegd dat ik het leuk vond dat ie belde, en dat vond hij ook.

nu is hij weer terug in de stad, dus ik smste gister (alhoewel ik weet dat ie ivm kapotte gsm waarschijnlijk niet kan smsen) of ie vandaag of morgen op stap ging.

ik kreeg geen reactie en een paar uur later belde ik met me dronken hoofd. ik begon wat te kletsen en vroeg of ie vandaag of morgen in de stad was. dat was ie dus niet. daarna zei hij dat ie in een diep gesprek zat dus dat ie moest ophangen.

nou toen was ik dus helemaaaaal onzeker. ik dacht, zie je wel. hij is "just not that into me".

dus ben de hele dag alweer onzeker en in de war.

een vriendin van me zei, kijk, hij heeft WEL opgenomen, zelfs terwijl hij in een diep gesprek zit. en ja, je hebt gewoon gebeld, en de timing was gewoon niet goed. dat zegt helemaal niks.

tuurlijk, rationeel gezien weet ik dat ik me voor niks op zit te vreten, maar pff ik word hier wel gek van hoor, die onzekerheid of ie me wel of niet leuk vind, en ga dan op elke slak zout leggen...

maar goed, ik ga hem waarschijnlijk nu 2 weken niet zien, want ik ben zelf binnekort op vakantie. dus dan ga ik hem dadelijk in totaal een maand niet zien.

bah...
Rary schreef op 28 augustus 2007 @ 14:48:

momenteel denk ik dat ik het gewoon nog even aankijk. voel me al wat rustiger worden. ga het gewoon rustig aan doen en kijk wel of het schip strand. de 2 weken zonder hem zullen de vlinders in mijn buik ook wel tot rust brengen. hoef ook niet meteen vandaag `een beslissing` te nemen...

blijfgewoonbianca... ja ik weet dus niet precies wat ik wil, vandaar mijn vraag hier hihi. ik wil zoiezo sex met hem, en ook bellen enzo, misschien af en toe leuke dingen doen, niet naar elkaars moeder op moederdag... en over het met anderen daten... dat is nu juist het moeilijk punt. verstandelijk gezien zou ik wel mekaar gewoon vrij willen laten dat we geen verplichtingen hebben tegenover mekaar, maar gevoelsmatig gezien weet ik dus niet of ik dat kan, gezien de vlinders in mijn buik.

maar goed, we zien over 2 weken wel weer verder...ergens denk ik ook dat hij me wel leuk vind, maar geen relatie materiaal in me ziet. want anders zou ie me denk ik wel vaker bellen of smsen en meer moeite voor me doen...(het `he is just not that into you-principe`). maar dat zou ook nog kunnen groeien. ken hem pas 2 weken he... en hij is ook blij met zijn vrijgezelligheid.

tuurlijk, rationeel gezien weet ik dat ik me voor niks op zit te vreten, maar pff ik word hier wel gek van hoor, die onzekerheid of ie me wel of niet leuk vind, en ga dan op elke slak zout leggen...

Zo herkenbaar dit. Veel van je verhaal is precies zoals met mijn inmiddels ex- scharrel, waarmee het al met al behoorlijk lang heeft geduurd. Kort geleden ben ik met hem gekapt. We hadden het leuk, de sex was altijd heerlijk, we zagen elkaar heel graag. We wilden niks serieus, geen familiebezoekjes. Gewoon genieten en elkaar voor de rest een beetje vrij laten.

Als het werkt is dat heel leuk. Maar op een gegeven moment merkte ik dat ik steeds degene was die hem belde om iets af te spreken, hij belde mij amper. Dat maakte me dan wel onzeker en ik werd steeds op nieuw bang dat ik niet echt belangrijk voor hem was. Maar als we elkaar weer zagen was het eigenlijk altijd weer leuk met hem. En ik wist nog steeds zeker dat ik geen echt serieuze relatie met hem wou, dus eigenlijk was het gewoon prima wat wij hadden. Maar ondertussen werd ik wel gek van de twijfels als hij dan weer niks van zich liet horen, als het steeds onduidelijk was wanneer ik hem weer zou zien, dat ik niet zeker was of hij wel echt zin had om me te zien, e.d. Heb er vaak met hem over gepraat en dat loste wel veel twijfels op, maar in de praktijk veranderde er niet veel.

Om een lang verhaal kort te maken, na eindeloos getwijfel heb ik de knoop doorgehakt en ben met hem gekapt. Aan de ene kant weet ik dat het zo beter is, maar natuurlijk mis ik hem en ik kan er moeilijk aan wennen dat we elkaar niet meer zien...

Maarja Rary, het beste is om te doen wat goed is voor jezelf. Het is leuk om een tijdje zo met hem door te gaan, maar kijk uit dat je er zelf niet aan onderdoor gaat. Als je je niet meer kan concentreren doordat je steeds met hem bezig bent, als je gek wordt van onzekerheid, dan kun je je afvragen of het wel de moeite waard is zo... probeer in elk geval met hem te praten hierover, veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven