Dillema.. Mijn viend wil weten hoe een andere vrouw 'voelt'

27-08-2007 15:26 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi..

Ik zit met een dilemma.. en weet niet meer wat ik moet doen :S Zou graag jullie mening willen horen..

Mijn vriend(24) en ik(20) zijn nu alweer bijna 4 jaar bij elkaar. Onze relatie gaat goed en is vrij stabiel. Af en toe ruzie over kleine dingen maar daar blijft het ook bij.

Helaas heb ik de relatie wel een flinke deuk late oplopen door ontrouw te zijn geweest een jaar geleden. Doordat ik hier zo'n groot schuldgevoel over had wilde ik het uitmaken. Maar mijn vriend was de gene die zei dat hij me niet kwijt wilde. Ik ben ook in therapie gegaan om meer zelfvertrouwen te krijgen (het is absoluut geen excuus, maar dat ik ontrouw ben geweest kwam o.a. doordat ik de aandacht van een andere jongens nodig had om te kunnen zien dat ik wel '' iets' voorstelde. Mjn vriend prijsde me er ook om dat ik in therapie ben gegaan.

Na de ontrouw van mijn kant ging onze relatie toch weer de goede kant op. Af en toe had mijn vriend het er moeilijk mee en zocht hij ruzie om zijn verwijten nogmaals te kunnen uitten. Dit heb ik steeds geaccepteerd. Hij had hier naar mijn idee het volste recht op.

Twee weken geleden kreeg ik toch de schrik van mijn leven. Mijn vriend vertelde (op vakantie) dat hij niet zeker wist of hij het allemaal nog wel zag zitten. En toen kwam er een aap uit de mouw: Voordat we een relatie begonnen had ik al een ''sexverleden' achter de rug. Ik ws geen maagd meer. Hij daarintegen wel. Ik ben nog zijn enige 'sexpartner' geweest. Hij gaf aan dat hij wel me verder wilde. Maar dat hij wel wilde weten hoe het was met een andere vrouw. Daar was hij heel nieuwsgierig naar.

En nu... nu zit ik in een ontiegelijke ROT situatie! Mijn vriend wil met een andere vrouw 'ne*ken'! En als ik zeg dat ik het niet wil zegt hij: Jaaaa, dat is oneerlijk! Jij bent vreemd gegaan!

En aan de ene kant kan ik de nieuwsgierigheid begrijpen.. Maar als het zou gebeuren!!! Jeeee, dat ik op de bank zit en weet dat mijn vriend op dat moment in bed ligt met een andere meid! Dat doet me echt te veel pijn (mja.. ik heb hem die pijn ook aangedaan!) :-(

We hebben het er verder ook niet over gehad hoe hij het zou willen aanpakken.. Ik smste gister: als je het echt gaat doen wil ik dat je het binnen een korte tijd doet zodat we het hebben gehad en achter ons kunnen laten. Ik wil er niet steeds tegen aan hikken! Maar toen smste hij terug: Ik doe het wanneer ik het wil. Zal het niet achter je rug om doen, zo ben ik niet. Maar je kan me niet dwingen het binnen een korte tijd te doen.

Jeeee wat moet ik???

Ik wil echt benadrukken dat onze relatie verder echt goed is.. :S al klinkt dat nu ook zo stom! :-(
Je gaat toch niet als 20-jarig meisje in relatietherapie?

@Lalein: hahahaha...die zal ik onthouden als ik eens ben vreemdgegaan..."Nu moet je ophouden schat, want ik heb al genoeg geleden onder mijn eigen acties".
Edmund Burke schreef op 27 augustus 2007 @ 18:16:

Je gaat toch niet als 20-jarig meisje in relatietherapie?

@Lalein: hahahaha...die zal ik onthouden als ik eens ben vreemdgegaan..."Nu moet je ophouden schat, want ik heb al genoeg geleden onder mijn eigen acties".

Moet zeggen dat ik het met Edmund eens ben. :-O

Als 20jarigen ga je toch niet in relatietherapie?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nou, dat weet ik niet hoor...als je al 4 jaar bij elkaar bent...mensen van 20 kunnen al aardig serieus zijn hoor....uitzonderingen bevestigen de regel. Misschien is het ook niks die therapie, misschien is gewoon goed met elkaar praten over hoe en wat beter....ben geen expert dus....

enneh edmund....jou reactie geeft wel weer blijk van jou eigen denkwijze...dus als ik mijn vriend pijn doe heeft hij het "recht" dat terug te doen? komop zeg, we zitten niet meer op de kleuterschool...
Ben het eens met de reacties dat dit op chantage lijkt....

Jij zegt dat je het niet wilt, en je vriend smst ''ik doe het wanneer ik het wil''.

Heeft hij dan ondanks jouw bezwaar, toch al besloten dat hij het gaat doen?

Gaat het effect van die therapie niet compleet verloren als je ermee instemt? Je ging in therapie om je zelfvertrouwen op te vijzelen. Is dat zelfvertrouwen niet compleet weg als je hem zijn gang laat gaan?

Is dat het waard?

Ik kan me jouw schuldgevoel goed voorstellen, en dat hij kwaad was over jouw vreemdgaan ook! Maar na die therapie + een jaar verwijten aanhoren, en dan ineens met een andere vrouw het bed in willen duiken, klinkt een beetje als een wraakactie.

Als hij jou na een jaar nog niet kan vergeven, wie garandeerd dan dat hij je het ineens wel kan vergeven nadat hij het met een andere vrouw heeft gedaan?
Lalein schreef op 27 augustus 2007 @ 18:43:

Nou, dat weet ik niet hoor...als je al 4 jaar bij elkaar bent...mensen van 20 kunnen al aardig serieus zijn hoor....uitzonderingen bevestigen de regel. Misschien is het ook niks die therapie, misschien is gewoon goed met elkaar praten over hoe en wat beter....ben geen expert dus....

enneh edmund....jou reactie geeft wel weer blijk van jou eigen denkwijze...dus als ik mijn vriend pijn doe heeft hij het "recht" dat terug te doen? komop zeg, we zitten niet meer op de kleuterschool...
Nee WIJ niet Lein. Maar Eddepet wel
TO, vraagje: Denk je serieus dat een vrouw genoeg voor hem is? Want dat je het met de linkerbuurvrouw hebt gedaan, betekent nog niet dat je weet hoe het met de rechterbuurvrouw is. En de kwaliteiten van de rechterbuurvrouw zeggen natuurlijk weer niks over de buurvrouw die even verderop op het pleintje woont... Als je begrijpt wat ik bedoel. :)

Bij het lezen van je verhaal had ik-net als anderen hier-meteen het idee dat hij gewoon niet klaar is voor een vaste relatie voor eeuwig-altijd-en-daarna... Misschien handig om dat eerst uit te zoeken. Je kan veel beter liefdesverdriet hebben omdat het uitgaat, dan dat je liefdesverdriet hebt omdat je vriend met een ander in bed is gedoken en met weer een ander in bed is gedoken en het nu uit is omdat je het toch niet helemaal trekt dat hij het allemaal toch wel erg leuk vindt. Succes!
Volgens mij is de oplossing hier nog steeds: pratenpratenpraten.

Vivalaviev, ik kan me voorstellen dat je je behoorlijk ellendig voelt. Maar probeer daar nou eens over te praten met je vriend. Geef aan hoe jij je voelt bij zijn opmerkingen. En geef aan dat je dondersgoed weet dat je hem pijn hebt gedaan door vreemd te gaan. En vergeet er vooral niet bij te zeggen dat hij jou ook heel veel pijn gaat doen als hij vreemd gaat.

Vreemdgaan is iets wat je helemaaaaal niet wanneer je vantevoren aankondigt dat je het gaat doen!!! In mijn ogen heeft jouw vriend totaal geen respect voor je.

Als je met hem kan praten over de hele situatie en hij blijft bij zijn standpunt, tsja... Dan moet jij gaan bedenken of je wel verder wil met iemand die bewust vreemd gaat. Voor mijn gevoel zelfs om jou terug te pakken voor wat jij een jaar geleden gedaan hebt.
HIJ heeft destijds "geaccepteerd" dat jij bent vreemdgegaan, JIJ wilde het uitmaken om die reden, HIJ wilde dat je bij hem bleef en gaf de relatie een 2e kans. Dan is HIJ degene die jou dan ook moet vergeven en niet elke keer het vreemdgaan erbij halen. Ik snap wel dat je relatie een deuk oploopt als 1 van de 2 vreemdgaat. Maar maak dan de keuze om niet verder te gaan en blijf degene die vreemd is gegaan geen verwijten naar zijn/haar hoofd gooien.

Ik vind dat hij dit niet kan maken en dat jij dit niet moet accepteren. Als je hierin meegaat is het eind zoekl, loopt de relatie toch nog op zijn eind en heb je elkaar achteraf onnodig pijn gedaan.
Ik denk dat het enige wat hier helpt idd veel praten is tot je op 1 lijn zit en als dat niet lukt lijkt dat me het einde van het verhaal, hoe sneu ook. Mijn vriend en ik zijn ook nog jong maar ik heb op mijn 18e toch onvoorwaardelijk voor hem gekozen en hij voor mij. Jij hebt enorm spijt dat je bent vreemdgegaan, je bent in therapie geweest, je hebt er voor geboet en hij heeft je vergeven. Dat lijkt me dan dus een gesloten boek. Ik vind niet dat dat een reden is voor hem om nu ook vreemd te gaan, het is bijzonder kinderachtig zelfs. En je relatie zal er niet beter op worden.

Ik kan begrijpen dat hij nieuwsgierig is naar hoe het is met een andere vrouw. Dat is denk ik logisch maar het is aan hem hoe dat aanpakt. Je kan nog dingen overwegen als een trio met een vrouw erbij bijvoorbeeld. Misschien dat hij dat dat een optie is voor jullie allebei. Als dat niet bespreekbaar is dan moet hij een keuze maken. Voor jou of een wip met een ander. Maar jij moet ook een keuze maken, waar ligt voor jou de grens. Ik hoop dat je eruit komt!
[quote]Onderdezon schreef op 27 augustus 2007 @ 15:41:

Och arm kind, wat een verschrikkelijke situatie! Aan de ene kant kan ik het me goed voorstellen van je vriend, dat hij wel eens wil weten hoe het is met een andere vrouw. Jullie zijn nog jong, maar hebben al vrij lang wat, en stel dat jullie de rest van jullie leven bij elkaar blijven, kan ik me voorstellen dat hij zou willen weten hoe het is met een ander.

MAAR ik vind ook dat je deze gevoelens binnen een relatie nooit zou moeten uiten. Ze uitspreken, en erger nog, ze uitvoeren, levert onherroepelijk schade op aan je relatie.

OF juist ipv de heilige maagd Maria uithangen een goed gesprek waarin duidelijk wordt dat mensen met langdurige relaties dit soort gevoelens nu eenmaal wel eens kunnen hebben en dus gesproken/afgesproken kan worden over hoe daar mee om te gaan.........

Van mij krijgt vriend van TO een dikke, vette pluim dat hij dit openlijk durft aan te geven (ik haal tenimste nergens uit het verhaal dat hij dit alleen maar wil omdat TO een keer is vreemd geweest)
@ Benedicte - we gaan een beetje off-topic nu, maar ik vind persoonlijk dat als je gevoelens hebt voor een ander, binnen een monogame relatie, en je desondanks besluit die monogame relatie voort te zetten, je je smoel dient dicht te houden. Wat je verdere acties ook zijn.

Waarom zou je je partner opzadelen met al dat verdriet en die zorgen? Moet je om je eigen schuldgevoel te verlichten ook je partner maar ongelukkig maken? Moet je omwille van Eerlijkheid Voor Alles zijn of haar gemoedsrust maar vergallen? Ik vind dat het geluk van een ander in dit soort situaties zwaarder weegt dan zogenaamde eerlijkheid of je eigen geweten.
Vind ze wel heel erg jong voor relatie therapie

Misschien zijn ze te jong zelfs voor deze relatie en is dat de oorzaak van de problemen ?
Onderdezon.... vriend gaf aan twijfels te hebben over de relatie............ juist omdat hij die gevoelens heeft.

Als zij gezegd had ; oké , dan houden we er mee op waren ze weer single en had hij kunnen daten tot hij eelt had op een plekkie waar je niet met de eeltrasp wil komen.

Maar .... zij zal hem kennelijk niet kwijt willen en daardoor is misschien die brainwave onstaan ......of ben ik nu aan het gissen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ambrosia9 schreef op 28 augustus 2007 @ 11:15:

Jij hebt enorm spijt dat je bent vreemdgegaan, je bent in therapie geweest, je hebt er voor geboet en hij heeft je vergeven. Dat lijkt me dan dus een gesloten boek.

Volgens mij is het niet realistisch om te verwachten dat je partner je vreemdgaan al na één jaar vergeven kan hebben. Bij de meeste mensen die ervoor kiezen om na vreemdgaan verder te gaan, duurt het jaren voor het vergeven wordt, en dan nog meestal zelfs niet voor honderd procent. Soms wordt de relatie pas na tien jaar na het vreemdgaan definitief verbroken, omdat de bedrogene er niet in slaagt om de vreemdgegane partner te vergeven.

Ik kan begrijpen dat hij nieuwsgierig is naar hoe het is met een andere vrouw.

Ja, maar misschien is hij niet eens zo nieuwsgierig en wil hij TO gewoon laten voelen hoe je je voelt als je partner vreemdgaat. Dat is kinderachtig en zeker niet constructief, ok, maar als iemand diep gekwetst wordt doet hij/zij soms rare dingen. Het lijkt me inderdaad pure wraak van zijn kant. Hij was niet in staat om de relatie met TO na haar vreemdgaan te verbreken (omdat hij te veel van haar hield) maar anderzijds is hij nu niet in staat om het gebeurde te vergeten, hij is vreselijk gekwetst en probeert haar op die manier in te laten zien hoe het voelt als je partner je bedriegt. Hij zou het ook als een soort middel kunnen zien om uit zijn 'underdog-positie' te geraken. Hij is nu de underdog omdat zij is vreemdgegaan, er is een verbroken evenwicht, zij heeft door dat vreemdgaan een soort 'machtsmisbruik' gepleegd op de relatie. Door nu op zijn beurt te dreigen met vreemdgaan, probeert hij het 'machtsevenwicht' te herstellen. Dat is mijn interpretatie van zijn gedrag. Ik denk dat hij zich gewoon geen raad weet.

Het lijkt me een hele moeilijke situatie voor allebei.

!
@ Blijfgewoonbianca - Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik krijg alleen zo'n jeuk als mensen altijd alles maar tot bloedens toe bespreekbaar willen maken in een relatie.

In dit geval zou dat misschien wel het beste zijn, dat ze ermee kapt en hem laat daten tot hij eelt heeft op een plekkie waar je niet met een eeltrasp wil komen (rofl!!). Zou voor alle partijen misschien wel een opluchting zijn, geen schuldgevoel meer, geen verwijten meer...
plompiedom schreef op 28 augustus 2007 @ 14:10:

Vind ze wel heel erg jong voor relatie therapie

Misschien zijn ze te jong zelfs voor deze relatie en is dat de oorzaak van de problemen ?

Ik sluit me hier bij aan.

Om op je 20ste al in therapie te gaan, schei toch uit.

Soms werkt een relatie gewoon niet en houdt het op.

Heel simpel en heel hard maar het is niet anders.
@reiger100

Met je eens, dat is idd heel realistisch. Ik ben het met je eens dat je vreemdgaan niet zo maar even vergeeft, ik dacht dat ik dat had gelezen maar het staat er niet in. Er staat alleen in dat hij haar niet kwijt wil. Ik denk trouwens wel dat dit een onhoudbare situatie is. Zij zit nu te wachten tot hij met de boodschap komt dat hij een ander heeft gevonden waar hij dan even lekker mee het bed in duikt, als ze pech heeft verteld hij ook nog de tijd en datum, kan zij lekker op de bank gaan zitten wachten. Als ik er zo naar kijk denk ik dat deze relatie weinig kans van slagen heeft...
Onderdezon schreef op 28 augustus 2007 @ 14:05:

@ Benedicte - we gaan een beetje off-topic nu, maar ik vind persoonlijk dat als je gevoelens hebt voor een ander, binnen een monogame relatie, en je desondanks besluit die monogame relatie voort te zetten, je je smoel dient dicht te houden. Wat je verdere acties ook zijn.

Waarom zou je je partner opzadelen met al dat verdriet en die zorgen? Moet je om je eigen schuldgevoel te verlichten ook je partner maar ongelukkig maken? Moet je omwille van Eerlijkheid Voor Alles zijn of haar gemoedsrust maar vergallen? Ik vind dat het geluk van een ander in dit soort situaties zwaarder weegt dan zogenaamde eerlijkheid of je eigen geweten.
Hier verschil ik toch wel ernstig met je van mening over.

Ik zou nooit behandeld willen worden als een broos poppetje dat voor alle barre feiten des levens gespaard moet worden. Verder zou ik de verantwoordlijkheid voor mn geluk of gemoedsrust echt niet bij mn partner willen leggen. Omgekeerd wil ik ook niet de verantwoordlijkheid hebben voor zijn geluk en gemoedsrust (ik wil er wel aan meewerken) Gelukkig is hij ook niet zo'n broos poppetje .

Beetje offtopic inderdaad.

Ontopic; ik vind het in de vriend te prijzen dat hij open is en iets wat kennelijk belangrijk voor hem is, met zn vriendin deelt. De manier waarop het gaat is minder sjiek. Ik hoop dan ook dat ze in gesprek blijven
Karan schreef op 28 augustus 2007 @ 11:01:

Dan moet jij gaan bedenken of je wel verder wil met iemand die bewust vreemd gaat. .
Kun je ook ONbewust vreemdgaan?
vreemdgaan vergeven ? Dat kan , Reiger, als je je zelf een aantal dingen voor kunt stellen , als je je in kunt leven , als je een hele sterke band met elkaar hebt doordat je dalen en pieken hebt meegemaakt , als je stevig in je schoenen staat., als je weet wat je verder aan elkaar hebt ( en hebt gehad ) , als je weet wat vergeving inhoudt, etc. etc .... niet als je denkt ; " de t*ring zeg , dat wou ik eigenlijk ook " ...

Sommig stellen breken een poosje met elkaar , leven zich nog een tijdje uit en komen dan alsnog bij elkaar terug....al dan niet in het bezit van een of meerdere soa's.
Hoi,

Mijn vriend heeft juist die gedachte over mij. Hij is bang dat ik ooit later zal zeggen: ik heb het alleen nog met jou gedaan, nu wil ik wel eens een ander. Kan hem wat dat betreft geruststellen, ik moet er niet aan denken om hem pijn te doen door met een ander het bed in te duiken! Mocht ik later wel die behoefte hebben (je weet maar nooit) dan zal onze relatie dan niet zo goed zitten, dus dan zal ik er eerder voor kiezen om de relatie te verbreken voordat ik met een ander wat begin.

In jouw geval zou ik er superonzeker van worden en niet bepaald een compliment voor jullie sexleven.... :-| .

Het is hier al eerder genoemd: hij lijkt je er nu wel mee te chanteren en dat is fout. Alles moet duidelijk worden in een gesprek samen, en vooral niet iets toelaten wat je zelf helemaal niet wil!

Sterkte!
Minameut, even ter informatie .ik heb een méér dan geweldig seksleven en ik hou gruwelijk veel van mijn wederhelft......en toch is sex met anderen een optie.

Zo, heb ik het toch maar even gezegd.

Maar wat voor jou geldt, hoeft voor mij niet te gelden.......maar het is dus niet zo dat als je dit, dat je dan ook automatisch dat, enzo.
@Mabel - Ik zal me wat genuanceerder uitdrukken. Ik vind niet dat je je geluk of gemoedsrust in de handen van je partner moet leggen (getsie). Ik vind ook niet dat je partner je zou moeten sparen voor de barre feiten des levens (dat delen is de lol van een relatie toch?).

Ik vind wel dat je gevoelens voor een ander, wanneer dat geen enkel gevolg heeft voor je relatie en je partner alleen maar een rotgevoel bezorgd, fijn voor je moet houden. Ik vind dat je op zo'n moment wel de verantwoordelijkheid draagt voor het geluk van een ander, daar hebben broze poppetjes niets mee te maken. Ik denk dat het beter is om sommige, niet-relevante dingen te verzwijgen. Net zoals je tegen je beste vriendin niet zegt dat je haar nieuwe coupe afschuwelijk vindt, tegen je schoonzus niet zegt dat je haar nieuwe vriend een saaie sukkel vindt en tegen je moeder niet zegt dat haar nieuwe baan je het toppunt van geestdodendheid lijkt.
Ja oke, maar dan spreek je dus meer van een open relatie en die heb ik persoonlijk niet. Ieder zijn behoefte, niks mis mee! :-p

En ik wil ook niet perse zeggen wat er precies volgt op wat, maar als ik naar mijn eigen relatie kijk dan zie ik dat dus zo.

En ja iedereen is anders, gelukkig maar! O.o
mabel007 schreef op 28 augustus 2007 @ 14:51:

[...]

Kun je ook ONbewust vreemdgaan?

Ik hoop het niet... ;-)

Ik bedoelde meer bewust in de zin van 'gepland'. Dat ie van tevoren bedenkt dat ie het wil gaan doen en het vervolgens al doet. Het lijkt me dat niet veel mensen eerst bedenken dat ze vreemd willen gaan, en het vervolgens doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven