Vettige luxaflex schoonmaken! Hoe?

01-01-2010 11:07 29 berichten
Ik ben aan de poets en heb luxaflex in de keuken hangen. Deze zijn vettig en ik vraag me af wie de gouden tip heeft om deze makkelijk en snel schoon te krijgen.....
Ik vettig ?
Alle reacties Link kopieren
Open draaien en dan met een washandje (sopje) de lamellen 1 voor 1 schoonmaken, dus de lamel tussen duim en wijsvinger doen zeg maar.



Of dicht draaien en dan de boel in 1 geheel schoonmaken, maar dan mis je de overlappende randjes. Daarna de andere kant opdraaien en hetzelfde doen (en mis je nog steeds de randjes )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn vriend heeft het eergisteren gedaan. Er af halen, in bad leggen met heet water en een sopje. Of spiritus of ammoniak. Laten weken en dan met een sponsje er over heen.

Het enige nadeel aan deze tip is dat je een bad moet hebben.... Anders onder de douche of met een emmer kloten.



Die van ons hing in de badkamer en die was echt ontzettend smerig!



Het is wel een klotekarwei. Ik heb het ook eens met de hand gedaan, geen succes. Ik ben niet zo geduldig.
Alle reacties Link kopieren
Wij halen onze luxaflex af en leggen hem in bad in een sopje, daarna met een spons 1 voor 1 de lamellen schoonmaken. Heb je wel een bad nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luxaflex schreef op 01 januari 2010 @ 11:08:

Ik vettig ?







Ik koop overigens gewoon nieuwe
Alle reacties Link kopieren
Snel zal het zeker niet lukken vrees ik.



Waar je voor op moet passen is dat de koordjes zwart worden.Vettig en een beetje stoffig, kan gore koordjes geven, weet ik uit ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik hang ze in de douche, spuit ze in met een ontvetter.

FF laten intrekken en naspeoelen met warm water :-)



Daarna zeem ik ze af (dicht gedraaid) en hang ze weer op.

En klaar.
Niet snel? Wat een illusie....;-)



Wij hebben wel een bad, maar die is geen 1.80m lang. Dus helaas. Een voordeel is weer wel dat onze luxaflex zwart zijn, dus met zwarte koortjes hoef ik geen rekening te houden...

Nou, daar gaat mijn goede voornemen. Ik laat de luxaflex vandaag maar even voor wat ze zijn.
Alle reacties Link kopieren
Moet zeggen, door jou, toffifee, ga ik zo toch mijn luxaflex schoonmaken
Dasty natuurlijk.

Dichtdoen, inspuiten en na een half uur afnemen.
Alle reacties Link kopieren
Muscle. Alleen niet te lang laten intrekken
Pilous, dat vind ik heeeeel goed van je. Ik ben moed aan het verzamelen... Ik neem ook noooooit meer luxaflex in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden voor rolgordijnen gaan, maar de goedkope zijn niet mooi en degene die we mooi vinden zijn v.a. 250 euro per stuk. En we moeten er 4. Dus, ik ga ze een sopje geven en dan weer fijn terug hangen en nog even sparen



Oh, dan kan ik naar het Vrekkentopic omdat te vertellen dat ik luxaflex ga schoonmaken ipv vervangen
Alle reacties Link kopieren
Ik leg de luxaflex altijd in bad in de Biotex. Draana afspoelen met heet water, drogen is dan niet meer nodig. Ik heb echter wel lichte luxaflexs dus evtuele druppeltje zie je niet, zwarte luxaflex zijn daar gevoeliger voor.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt best kans dat ie wel gewoon scheef in je bad past hoor..... ik zou het nog even nameten. Flinke hoeveelheid amminia in je bad met heet water doen, raam open en een uurtje of langer laten weken.



Inspuiten, in laten werken en dat afdouchen gaat ook goed. Evt drogen met haardroger.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Nieuwe kopen. Bij de kwantum. Doe ik vier keer per jaar, als ik ergens de pest aan heb is het luxaflex schoonmaken, wat een klotewerk
ow...en weet dat als je er toch aan begint...dan moet je het afmaken anders word het zo goor!!
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 01 januari 2010 @ 13:49:

Nieuwe kopen. Bij de kwantum. Doe ik vier keer per jaar, als ik ergens de pest aan heb is het luxaflex schoonmaken, wat een klotewerk4 keer per jaar???????????????????????????????????
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Met schoonmaakazijn! dat helpt bij mij goed



groetjes
Alle reacties Link kopieren
.
quote:singalala schreef op 01 januari 2010 @ 13:52:

[...]





4 keer per jaar???????????????????????????????????ja. Kost me iedere keer 29 euro voor 1 deur en 1 raam. Heb nu overigens shutters gekocht, deze zijn 5 cm breed ( de strookjes zeg maar) en deze zijn veel makkelijker schoon te maken dus deze ga ik niet vervangen ( waren ook een tikkie duurder)
Alle reacties Link kopieren
met muscle keuken, werkt als een tierelier. Royaal opspuiten, ff wachten... en dan met een sponsje in een sopje met allesreiniger afnemen. Ik persoonlijk zou gewoon nieuwe kopen en het dan per direct wekelijks bijhouden met allesreiniger.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geen luxaflex kopen. Dé gouden tip.
Alle reacties Link kopieren
quote:absoluteEinstein schreef op 01 januari 2010 @ 11:45:

Dasty natuurlijk.

Dichtdoen, inspuiten en na een half uur afnemen.Jaaaa dat werkt geweldig en kost amper wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven