Vrouw in de cel voor sex met minderjarige

31-12-2009 10:15 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik goed gezocht heb maar zag er nog geen topic over.



Ik las net een artikel dat een vrouw in Amerika voor 20 jaar is veroordeeld voor het geregeld sex hebben met een jongen van 13. Zij was zijn lerares.



Op zich al erg genoeg, maar waar ik heel erg verbaasd over was zijn de reactie onder het artikel. Er zijn velen reacties dat ze 20 jaar belachelijk vinden. De jongen stemde toch ook zelf toe. Waarom wordt die jongen eigenlijk niet gestraft, die wist ook dondersgoed wat hij deed. Hier in Nederland krijg je niet eens zo straf voor een dubbele moord of je moet er een heel gezin voor uit moorden.



Huh? Waarom zoveel medelijden met die vrouw? Een aantal reacties gaven terecht aan dat wanneer het andersom is, dus man met een 13 jarig meisje, dat we dan direct pedofiel schreeuwen, maar voor deze vrouw wordt begrip opgebracht.



Ik vind de straf terecht. Een jongen van 13 is een kind, net zo goed een meisje van 13 dit is. Daar heeft ze met haar poten vanaf te blijven.



Wat vinden jullie?



Het artikel
Alle reacties Link kopieren
quote:robbie75 schreef op 31 december 2009 @ 14:15:

Heel veel volwassen mannen zeggen als het mij was overkomen toen ik 13 was, was ik dolgelukkig geweest.Ook als het een ma Flodder achtig type was met haren onder de oksel en een uienstank uit haar mond die dreigt met van alles als zij niet met haar vlezige, harige handen in je broekje mag om aan je pielemans te trekken en nog beter, haar hoofd tussen je benen propt om eraan te zuigen terwijl jij uitzicht hebt op haar ongewassen vette haren?? Niet alle verleidende leraressen zijn topmodellen!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
quote:robbie75 schreef op 31 december 2009 @ 13:57:

Lees nergens dat het hier om seksueel misbruik gaat. Maar op het punt dat iedereen tegen seksueel misbruik beschermd moet worden, ben ik het natuurlijk met je eens.



De definitie van 'volwassen' voor de wet is in geen land hetzelfde, en voor uiteenlopende activiteiten ook nog eens volkomen verschillend. Alleen al dit gegeven duidt er op dat het volkomen arbitrair is.



Tegelijk beseft bijna iedereen wel dat kinderen beschermd dienen te worden tegen intieme contacten met volwassenen, omdat ze kwetsbaar zijn.



Of we het nou over Polanski hebben, of deze lerares: Beiden hebben zij zich ingelaten met een minderjarige. En beiden worden in hun verzet tegen een veroordeling gesteund door het 'slachtoffer'. Dat maakt het allemaal knap ingewikkeld, maar het onderstreept slechts dat de objectieve normen die door juristen worden bedacht omdat ze anders geen vat kunnen krijgen op de wereld, niet per definitie ook leiden tot een rechtvaardig besluit.
Alle reacties Link kopieren
quote:xantippe schreef op 31 december 2009 @ 14:24:

[...]





Ook als het een ma Flodder achtig type was met haren onder de oksel en een uienstank uit haar mond die dreigt met van alles als zij niet met haar vlezige, harige handen in je broekje mag om aan je pielemans te trekken en nog beter, haar hoofd tussen je benen propt om eraan te zuigen terwijl jij uitzicht hebt op haar ongewassen vette haren?? Niet alle verleidende leraressen zijn topmodellen!Dan zou het dus om onvrijwillige seks ofwel misbruik gaan. En dat moet natuurlijk gewoon bestraft worden.
Nogmaals, een kind van 13 is niet in staat om een volwassen beslissing te nemen en is het in mijn ogen daarom nooit vrijwillig. Een keuze neem je op basis van ratio, en een kind van 13 heeft daar de skills simpelweg niet voor in huis. Ongeacht wat de volwassen man daar van vind. Ik walg van al die mannen die nu zo hard roepen dat ze dit zo graag ook hadden gewild. Het hele gebeuren word hierdoor in mijn ogen gebagatelliseerd tot een kleinigheidje, en dat vind ik echt stuitend.
quote:tangerine schreef op 31 december 2009 @ 11:09:

20 jaar is de langste 'tijdelijke' gevangenisstraf die wij uitdelen in NlNee, 30 jaar.
Ah, dank Celeone, ik zei toch dat mijn strafrecht lang geleden & roestig is .
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 31 december 2009 @ 15:24:

Nogmaals, een kind van 13 is niet in staat om een volwassen beslissing te nemen en is het in mijn ogen daarom nooit vrijwillig. Een keuze neem je op basis van ratio, en een kind van 13 heeft daar de skills simpelweg niet voor in huis. Ongeacht wat de volwassen man daar van vind. Ik walg van al die mannen die nu zo hard roepen dat ze dit zo graag ook hadden gewild. Het hele gebeuren word hierdoor in mijn ogen gebagatelliseerd tot een kleinigheidje, en dat vind ik echt stuitend.

Tja, ik denk dat 13 ook wel de ondergrens is hoor.



Op je 13e zit je in ieder geval al op de middelbare school en dan horen die dingen er al een beetje bij. De een is er wat eerder bij dan de ander en de een zal wat verder gaan dan de ander, maar ik denk dat als twee 13 jarigen vrijwillig seks hebben er verder weinig aan de hand is. Zou niet blij zijn als het mijn kind was en het verdient geen schoonheidsprijs maar dat is weer wat anders.



Persoonlijk denk ik dan dat het vanuit de optiek van een 13 jarige jongen niet veel uitmaakt of hij vrijwillige seks met een 13 jarige of een 37 jarige vrouw heeft. (hoorde laatst volgens mij een kraker van Rob de Nijs die over zoiets ging)
Alle reacties Link kopieren
quote:RemboEnRembo schreef op 31 december 2009 @ 10:17:

Helemaal gelijk in !! En ja, in de VS liggen de straffen nu eenmaal hoger.....Over het algemeen zijn de straffen in Nederland zwaarder dan in de VS (geloof het of niet ).
Alle reacties Link kopieren
Die mag van mij de pijp uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sim69 schreef op 31 december 2009 @ 10:33:

Ik vind 20 jaar belachelijk in verhouding tot het vergrijp. Het ziet er naar uit dat ze weer eventjes iemand zwaar de lul laten zijn om een voorbeeld te stellen.





Misschien dat als het jouw kind was geweest dat je het nog te magertjes had gevonden.



deze straffen lijken zwaar in vergelijking met Nederlandse straffen, maar die vind ik nu weer geregeld om te rillen zo laag.



daar raakt men schijnbaar aan gewend en vind nu 20 jaar voor een ernstig vergrijp maar overdreven.

Is mijn mening .



De reacties onder het artikel zal wel weer te maken hebben met het geven van verloedering.

Van een kind blijf je gewoon met je tengels vanaf, man of vrouw, maakt niet uit.



jongetjes kunnen net zo goed geestelijk beschadigd wordne door voorvallen als deze.



en daar kan een ander onschuldige jongen of meisje weer slachtoffer van worden, daarom vind ik de straf in het geheel niet te zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de straf zeeeeeeeeer overdreven. Ik kan me niet helemaal verplaatsen in 13-jarige jongens, maar ik kan me niet voorstellen dat het leed van zo'n jongen als gevolg van geslachtsgemeenschap met een oudere vrouw 20 jaar celstraf rechtvaardigt. Ik vind ook niet dat hierdoor de rechtsorde enorm is geschokt of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:robbie75 schreef op 31 december 2009 @ 13:32:

Bij mij valt of staat het met vrijwilligheid. En je hebt gelijk dat weet ik in dit geval natuurlijk niet zeker. Maar bij een 13 jarige jongen lijkt me dit zeker niet onwaarschijnlijk.

Maar de kans dat een meisje van 13 gaat voor alléén vrijblijvende seks met een man van 37 lijkt me ongeveer uitgesloten. Hier zal vrijwel zeker meer achter zitten en daarmee is de kans op ongelijkwaardigheid veel groter.



Gevoelsmatig ben ik het met het punt van Robbie eens. Het is natuurlijk nooit helemaal zwart-wit, en natuurlijk zit de lerares in kwestie hier volledig fout. Maar toch vind ik de situatie '13-jarige jongen met 20-jarige lerares' gevoelsmatig een stuk minder ernstig dan ' 13-jarige leerlinge met 20-jarige leraar'. Mannen zitten nou eenmaal gemiddeld genomen wat makkelijker in elkaar en ondervinden volgens mij niet zo snel hele negatieve gevolgen hiervan.



Je kunt 100 keer roepen dat mannen en vrouwen helemaal gelijk zijn, maar juist in dit soort situaties is er volgens mij een wereld van verschil.
Alle reacties Link kopieren
Je bent gewoon heel erg dom als je als lerares met een kind naar bed gaat. 20 Jaar is fors, maar ik vraag mij af wat zo'n vrouw überhaupt zou kunnen bijdragen aan de maatschappij met dergelijk zwakzinnig gedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:milaatje schreef op 01 januari 2010 @ 22:10:

Je bent gewoon heel erg dom als je als lerares met een kind naar bed gaat. 20 Jaar is fors, maar ik vraag mij af wat zo'n vrouw überhaupt zou kunnen bijdragen aan de maatschappij met dergelijk zwakzinnig gedrag.



Iemand die een keer de fout in gaat kan heus nog wel wat bijdragen aan de maatschappij, hoor.



Maar dat lukt natuurlijk niet met een gevangenisstraf van 20 jaar. Nu moet de Amerikaanse samenleving haar 20 jaar lang onderdak en eten geven. En de kans dat ze daarna zich weer snel nuttig kan maken voor de samenleving is niet zo heel groot meer denk ik.
Alle reacties Link kopieren
sorrie
anoniem_57678 wijzigde dit bericht op 19-08-2010 22:39
Reden: loepje gaf te veel info
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Scwaan,



er zijn ook kinderen die met 14 nog echt kind zijn en bij de gedachte van een zoen al helemaal niet goed worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet kunnen, een kind blijft een kind ook al gedraagt hij zich ouder voor zijn of haar leeftijd, of ziet hij of zij er ouder uit.



20 Jaar is lang, maar dan weet men wel wat ze te wachten staat als je dit doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven