vraag over cake

29-08-2007 09:16 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister heb ik een cake gebakken nou wou ik weten of je die kan invriezen, weet iemand of dit kan?
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma heeft dat 1 keer gedaan, was niet best ;-)
Alle reacties Link kopieren
Goh, goeie vraag. Wist het ook niet. Dus....



www.google.nl



typ "cake invriezen"



En kijk eens wat er dan gebeurt.... :ass: Wel 300 keer antwoord op je vraag!!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder maakt elke week cake en bewaard het in de vriezer. Ze snijdt het ervoor al in plakjes en verpakt het per 2. Dus uit de vriezer doet ze het even in de magnetron. Best lekker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hallo! Hier een tip van een ex-brood/banketbakker ;-) :



Cake is prima in te vriezen, bij minimaal -18 graden. Dus je vriezer moet wel enige capiciteit hebben. Bij een vriezer die maximaal -12 haalt kan het ook wel, maar dan wordt er eerder vocht aan de cake onttrokken, wat resulteert in een wat droge cake bij het ontdooien. Hou er wel rekening mee dat de smaak minder wordt als je cake invriest.



Bewaaradvies: maximaal 8 weken bij een temperatuur van -18 graden, bij -12 graden zou ik het op een weekje of 5 houden.
ambrosia9 schreef op 29 augustus 2007 @ 09:19:

Mijn oma heeft dat 1 keer gedaan, was niet best ;-)
Had ze haar cake ingevroren in een vriesvakje die ingebouwd is in een koelkast? ( Oma's kennende...die nog zo'n jaren 70 koelkastje hebben staan....;-) ) Zo ja, deze vriesvakjes zijn ongeschikt....leuk voor ijsblokjes...meer niet.
anoniem_64553996c5176 wijzigde dit bericht op 29-08-2007 10:44
Reden: Jaren 70 koelkast....:-)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Xander68 schreef op 29 augustus 2007 @ 10:38:

[...]





Had ze haar cake ingevroren in een vriesvakje die ingebouwd is in een koelkast? ( Oma's kennende...die nog zo'n jaren 70 koelkastje hebben staan....;-) ) Zo ja, deze vriesvakjes zijn ongeschikt....leuk voor ijsblokjes...meer niet.
Ja idd, ze heeft hem tussen de ijsblokjes en aardappelschijfjes in haar mini-vriesvakje gepropt. Was dus kapot, kurkdroog en echt niet te eten ;-) , en wij maar zeggen: lekker hoor oma, mmmm
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wat veel reacties heb de cake in stukken gesneden en in vriezer gedaan, volgende week of zo haal ik er een stuk uit en dan zie ik wel hoe het smaakt. En dan kom ik het hier wel even vertellen : )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven