wel of niet naar bruiloft diner

08-06-2007 14:58 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer gaat 29 juni a.s trouwen. Hiep hoi hiep hoi hiep hoi. Nu heb ik pas in januari mijn relatie verbroken, met deze jongen woonde ik 1,5 jaar samen. Op het moment van verbreken was alles voor broers bruiloft al geregeld(ja ze waren erg vlot). Ik en mijn ex zouden beiden uitgenodigd worden voor de hele dag, dus trouwen eten feesten.

Mijn broer heeft de plek van mijn ex tijdens het diner opengelaten voor het geval dat.



Nu heb ik sinds februari een nieuwe relatie. Het gaat erg goed tussen ons en het klikt ontzettend met wederzijdse familie, was in mn vorige relatie niet zo trouwens.



Nu belde mijn broer mij 3 weken geleden op met de mededeling dat mijn vriend wel naar de trouwplechtigheid mocht en naar het feest maar niet mee kon met het dinder. Een duidelijke reden hiervoor heb ik gevraagd maar tot op de dag vandaag niet gekregen.

Het zusje van aanstaande bruid(mijn fijne schoonzus:P) heeft sinds afgelopen maart een nieuw vriendje, deze mag wel mee met het eten.



Ik ben hier ontzettend boos omgeworden en zo eigenwijs als ik ben(geloof me ik kan heeeeel eigenwijs zijn), heb ik dus besloten om wel naar de trouwplechtigheid(zonder vriend die gaat nu gewoon werken) te gaan en ook naar het feest(met vriend) maar niet naar het diner.

Ik vind als mijn vriend dan niet welkom is, voel ik mij ook niet welkom.



Nu is het zo dat mijn broer en ik dankzij mijn schoonzusje en haar familie niet die broer-zus band hebben die ik bij andere wel zie, deze band hebben wij voordat schoonzusje in het zicht kwam zeer zeker wel gehad. Broer en ik zien elkaar ook alleen maar op verjaardagen.



Nu vinden zijn schoonfamilie en mijn ouders dat ik mij anatsel en dat ik verplicht ben te komen de gehele dag omdat hij mijn broer is.



Maar ja zoals ik al zei, ik ben zeer eigenwijs. Als mijn vriend niet mag mee eten, eet ik ook niet mee!



Mijn broer trouwd bij mij 10 minuten vandaan, ze willen mij verplichten eerst hele maal naar de woonplaats van mijn broer te late komen(zonder vriend) 20 km verderop dan weer naar mijn eigen woonplaats om daar te kunnen trouwen. Tussen mijn huis en de trouwplechtigheid is ene afstand van 10 minuten voor mij!



Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Alle reacties Link kopieren
En ik vind je broer ook echt een slapjanus, geen ruggengraat niets..ik kan het weten, heb namelijk ook zo'n broer. Inmiddels heb ik hem al bijna 10 jaar niet meer gezien.

Maar ik heb het losgelaten omdat hij nu eenmaal met zijn partner verder moet en niet met zijn zus. Ik blijf het ook raar vinden dat jouw ouders hun eigen kleinkind niet zien door de aanstaande vrouw van je broer, maakt echt geen sense...laten jullie je gewoon niet een beetje teveel bekoeieneren door aanstaand schoonzusje? In dat geval ben jij ook een slapjanus en je ouders trouwens ook.



Wat betreft de bruiloft, als je vriend gewoon mee gaat naar het feest dan is er niets aan de hand...jij blijft drammen, drammen en nog eens drammen en dat voor een broer die je 4x per jaar ziet.



Je hebt toch zelf wel een leven?
Alle reacties Link kopieren
Tja...

Je ziet je broer een paar keer per jaar, je hebt helemaal geen goede band met zijn verloofde, maar je verwacht wel dat hij jou nog even gauw op komt halen op zijn eigen bruiloft en dat jouw nieuwe vriendje overal mee naartoe mag.



Ik snap dat je je achtergesteld voelt omdat hij niet mee mag eten, maar dat is hun bruiloft en hun keuze. En als je broer "echt" zo graag gewild had dat jouw vriend mee zou gaan dan had hij dat heus wel kunnen regelen.



Ik denk dat je je er helaas bij moet neerleggen. En vergeet niet dat hij voor altijd je broer blijft en dat je nieuwe vriendje op een dag wel weer passé kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje trouwt volgend jaar juni , zusje en ik hebben er zelfs al over gehad hoe t zal zijn mocht ik tzt een vriend hebben.

Mijn zusje en ik waren het er super over eens dat als ik een vriend heb (6mnd of langer) dat hij zeer welkom is op de bruiloft ook de hele dag mee was geen probleem. Samen op de foto ook geen probleem maar we maken ook een foto zonder hem erbij. .(logisch denk ik dan !!!) Mocht ik een vriend hebben korter dan 6 mnd dan mag hij alleen sávonds komen op t feest. (dit zelfde geld trouwens ook voor t broertje van mijn a.s zwager, die ook single is)

Ik maak er absoluut geen probleem van , heb ook tegen zusje gezegd joh tis jouw dag en als jij zegt ik wil die vent er helemaal niet bij hebben , PRIMA

Ik kom wel op t feestje .. zusje trouwt (neem ik tenminste aan) maar 1x in haar leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven