Wat staat er altijd in jou voorraadkast?

20-08-2007 20:28 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen die in mijn keuken komen verbazen zich wel eens over mijn voorraad. Je kan hier met z'n 15en onverwacht binnenvallen en ik kan zo uit de kast en vriezer een prima maaltijd voorzetten.

Dendert de Kitty-bende met z'n allen naar binnen dan heb ik altijd wel een ijsje, ontbijtkoek, pakjes drinken in 3 soorten en ook broodjes knakworst is nooit een probleem.

Plots mooi weer? Uit mijn vriezer komt een complete BBQ voor 6 personen.

Alleen brood en zacht fruit, dat is kopen en opeten. Afbakbrood heb ik wel in de vriezer, appels uit de polder in een mand, in het donker in de schuur, groene kruiden in bakken buiten. Roep het of het is in huis. Zo niet, dan gebruik ik het waarschijnlijk nooit.



Ik kook veel en graag, ook regelmatig bij vrienden thuis. En dan ben ik altijd zo verbaasd dat ze niet eens een bouillonblokje in huis hebben. Bloem? Was da? Knoflook, euhhh.. poeder?

Op een of andere manier kopen die precies afgepast de ingredienten voor de maaltijd van die avond en hebben zelden iets op voorraad. Kan er wel jaloers op zijn, ze gebruiken nog geen kwart van de ruimte die ik nodig heb.



Wat staat er altijd in jou voorraadkast? Wat mag er niet op zijn?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Wat ik o.a. altijd op voorraad heb: bloem, zelfrijzend bakmeel, eieren, afbakstokbrood en - chiabata, verschillende soorten olie, rozijnen, blik soep, blikjes tonijn en zalm, paar blikjes groente, basis voor pastasaus, verschillende soorten rijst, pasta en couscous, uien, cruesli en muesli, twee pakken houdbare melk, crackers, pijnboompitten, wijn, kokosmelk, pakje basis voor curry (koelkast), woksaus/ketjap/veel soorten kruiden etc.etc. , sap, icetea, koffie en een extra pakje koffiefilters(!)



Ik probeer gewoon altijd iets in huis te hebben voor de (vele :-$ )keren dat ik vergeet dat een mens ook nog moet eten. Vaak heb ik dan nog wel groente in de koelkast en hiermee kan ik eigenlijk altijd een normale maaltijd in elkaar flansen of (als ik sla heb) een lekkere salade. Hetzelfde geldt voor het ontbijt: al heb ik geen brood, ontbijt heb ik altijd.

Ik heb het trouwens ook niet van een vreemde. Mijn moeder zou - mocht het ooit nodig zijn - met gemak de hele straat een week lekker eten kunnen voorschotelen 8-. . Daar valt mijn (studenten-) voorraadje bij in het niet :rolling:
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen voorraadkast, dus heb twee korfladen in mijn keuken, die ik als voorraad gebruik.

In die laden zit altijd de spullen waarmee ik in ieder geval, pasta, lasagna en curry's kan maken. Ook staan er standaard 2 pakken knorr wereld gerechten in. en een zak afbakbroodjes.

In mijn kruidenkast staan altijd: ketjap, olijfolie, kokos, vissaus, chilisaus, sambal, atjar, alle mogelijke soorten kruiden en gedroogde varianten van koriander, oregano, munt en knolfook, voor als de verse op is. In de vriezer ligt altijd 1 pak gehakt, 1 pak kipfilet, brood, bevroren kruiden als peterselie en basilicum, bapaobroodjes, kipsatezak van mora, vriesgroente van de c1000( dat is dan een zak champignons, een zak paprikamix en een zak gesneden uitjes) en een zak sperzieboontjes en een pak broccoli.

Ik kom daar pas aan, als ik geen zin heb om naar de supermarkt te gaan of als ik meer nodig heb dan gedacht.



Onder die 2 korflades zit de belangrijkste la, snaaila, en daar ligt eigenlijk altijd snaai in, daar ben ik wat consequenter in met bijvullen ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven