Tuin opknappen

28-08-2007 15:21 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Een tijd geleden hebben we een opknapper gekocht met een leuke tuin (20 m. diep). Het huis is inmiddels ver klaar, maar de tuin is veranderd in een oerwoud.



Inhoud: 1 grote treurwilg die maar blijft groeien en al het onderliggende gras heeft verwoest, 1 conifeer van meters hoog, 1 grote es(??) en andere beide kanten minstens 2 meter dik struiken.



Ik weet niet waar ik moet beginnen. Eigenlijk wil ik gewoon alles eruit hebben en helemaal opnieuw beginnen, maar mag ik die bomen zomaar kappen? En wanneer kan ik het beste alles eruit halen? En ik wil hulp inhuren, maar op wat voor kosten moet ik rekenen?



Genoeg vragen in ieder geval. Ik heb namelijk helemaal geen verstand van tuinieren! En dan moet mijn voortuin ook nog :-(



Als iemand advies voor mij heeft of misschien leuke ideeen heeft voor de indeling: dankjewel!!



Misschien durf ik dan binnenkort weer eens mijn tuin in te kijken...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het zit met het omzagen van bomen en vergunningen. Wij hebben in onze tuin een aantal bomen omgezaagd zonder navraag te doen bij de gemeente en het hout hebben we laten ophalen door particulieren die dit voor de openhaard gebruiken. Zij blij en wij blij omdat we van die bomen af waren. :jump:

Wil je het zekere voor het onzekere nemen dan zou ik even contact opnemen met de gemeente wat betreft die bomen.



Wij hebben een hele diepe en grote tuin die eigenlijk bestaat uit een enorm grasveld. Maar nergens liep het grasveld gelijk dus wij hebben alles omgeschopt en recht geharkt met als resultaat dat er nu een redelijk strak grasveld ligt.



Mijn advies is om een advertentie op marktplaats of op klusbuster te zetten. In beiden gevallen kunnen mensen reageren en bieden op je klus. Vaak zijn dit mensen die dit zwart naast hun gewone werk doen of die dit een hobby vinden :-p