Werk & Studie alle pijlers

Hoe goed te zoeken naar een kamer?

27-08-2007 15:26 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke ik weet het ik ben een beetje laat, maar ik wil nu wel echt op kamers. Ik heb al veel gereageerd op kamernet.nl en die sites maar óf ik krijg niks terug, óf ik word afgewezen... waarom? Weet iemand hoe ik goed reageer en of heeft iemand nog tips? Morgen ga ik oproepjes op de uni neerhangen en verder weet ik het ook niet meer... dus tips zijn welkom :)
Nou je bent al goed bezig toch? Probeer je oproepje zo leuk en aantrekkelijk mogelijk te maken, en wat voor kamer zoek je? Wil je in een studentenhuis met andere meiden, of liever een hospita? Of is alles ok?

Vertel het soweiso aan iedereen die je tegenkomt. Ook lid worden van een vereniging kan helpen voor de gezelligheid, en voor contacten te leggen die je aan een kamer kunnen helpen. Tsjek ook de kamerbureaus voor studenten in de stad, kan je via je Uni wel achterhalen.
Alle reacties Link kopieren
Kamernet is vaak best wel moeilijk. Denk dat daar zoveel mensen op reageren dat je vaak afgewezen wordt of niks hoort.



Je zou ook nog briefjes op kunnen hangen in supermarkten in buurten met veel studenten (vrienden van mij halen vinden zo vaak nieuwe huisgenoten) of in de bieb etc.



In sommige steden heb je ook kamerbureaus. Ik weet dat je er in Utrecht ook 1 hebt, waar het niet uitmaakt hoelang je staat ingeschreven, maar dat gaat dan via loting.

Maar weet niet in welke stad je wilt gaan wonen?



Succes in elk geval! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Zorg inderdaad dat je oproep opvalt en loof een beloning uit voor degene die je aan de perfecte kamer helpt. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook eens op www.hyves.nl kunnen kijken. Als je bij advertenties kijkt staan er vaak veel kamers aangeboden!



Succes
Alle reacties Link kopieren
Als de stad waar je heen gaat een stichting studenten huisvesting heeft, zou ik me daar sowieso direct inschrijven!



Verder is er al veel genoemd hier:

-iedereen die je kent (vrienden, studiegenoten maar dus bijv. ook vrienden van je ouders/familie etc. ) melden dat je een kamer zoekt.

-briefjes ophangen op de uni/supermarkt in studentenwijken/sportcentrum

-reageren op dat soort briefjes

-ook in het 'plaatselijke suffertje' en de universiteitskrant staan soms advertenties

-kijk eens op het oproepenbord van je uni/school. Vaak staat er zo'n forum op intranet waar veel oproepjes staan

-kamernet. Als ik snel een onderhuurder nodig heb, nodig ik zelf ook maar 2/3 mensen uit via kamernet en kies er daar één van. Zorg dat je een beetje een leuk verhaal hebt. Als je echt snel weg wilt, kun je er ook voor kiezen tijdelijke kamers te accepteren. Dan zit je ten minste al in je studiestad en leer je veel sneller mensen (en kamers ;-) ) kennen.

-zoek eens op internet naar anti-kraak wonen in je nieuwe stad.



Tja, meer kan ik niet bedenken. Zelf heb ik altijd direct een kamer gevonden op deze manieren. Waar ga je eigenlijk heen?
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Leuk dat je op kamers gaat, alleen zo aan het begin van het nieuwe studiejaar is het gewoon extra lastig om een kamer te zoeken.. Het hangt daarnaast ook heel erg af van de plaats waar je wilt wonen en wat jou wensen zijn :)



Ik ben zelf nog hard op zoek naar een kamer in Wageningen.. dus als iemand wat weet :).. let me know!



Zelf heb ik goede ervaringen en minder goede ervaringen met kamernet. Het inmiddels al twee keer een kamer via kamernet gevonden. Het nadeel is wel dat je vaak moet komen hospiteren, gelijk met een aantal andere mensen. Als je met vier mensen tegelijk komt, maar je nu eenmaal meer kans dan wanneer je met 30 mensen komt. Verder, blijf gewoon jezelf. Je kunt je wel een bepaalde houding aanmeten, maar als je daar dan mocht komen wonen ben je gewoon jezelf en de beste manier om jezelf te presenteren blijft toch door gewoon jezelf te zijn :)



Daarnaast is ook de studentenhuisvestingsorganisatie wel een handige manier om aan een kamer te komen. Schrijf je in en reageeer actief!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Als je nu nog een kamer zoekt ben je eigenlijk te laten. (even aannemen dat je gaat studeren)



Hier in Rotterdam kun je via studentenhuisvesting een kamer huren, maar er zijn lange wachtlijsten. Vaak gaan buitenlandse studenten die hier in Nederland komen studeren ook nog eens voor.

Ik neem aan dat ze in andere grotere steden ook een studentenhuisvestiging hebben?



Je kunt ook particulier gaan huren, maar de verhalen die ik daar over gehoord heb zijn niet best (hoge huren. slechte huizen, vervelende huisbaas/hospita)



Ik wens je heel veel succes en neem geen genoegen met de eerste 'gangkast' die je voor 500 euro p. maand krijgt aangeboden! :cheer2:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben niet de vroegste nee met een kamer zoeken... maar ik heb nog meegeloot en dan weet je gewoon laat waar je aan toe bent... maar ik zoek nu een kamer in Nijmegen... dus als iemand wat weet (A) laat het horen :D En veel eisen heb ik niet hoor... max. 300 euro en minimaal 10 a 12 m2... nou dat is redelijk dacht ik zo. En als het een tijdelijke kamer is mag ie wel kleiner zijn... maandag begint het schooljaar al weer... weeeh :-|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven