Hoe kom ik los van mijn stoeipoes imago

07-01-2010 13:56 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Word door mannen enkel en alleen gezien om mee te stoeien...

Snap ook niet waar het aan ligt...

Niet dat ik bij de 1e date al in bed beland. Maar vaak bij de eerste ontmoeting hebben zij al zo een beeld bij mij gevormd.

Nog meer dames die hier last van hebben....

Zo bouw ik nooit iets serieus op, omdat ik alleen maar voor de fun ben.
Ik denk dat je wijzer zal worden om mensen die je daadwerkelijk kennen te vragen hoe zij dat nou zien (vriendinnen, familie, evt ex-dates) en wat er anders kan. Vanaf hier kunnen we wel zeggen: je bent te blond, knippert teveel met je ogen, draagt te strakke kleren, het is je conversatiekunst enz enz.... maar dat blijft gissen als we jou niet kennen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Cate schreef op 07 januari 2010 @ 15:41:

Stja simpel eigenlijk. Deze mannen geven veel aandacht en benadrukken hoe mooi je bent ed. Ligt er in het begin erg dik bovenop. Ben hier vatbaar voor, voor deze bevestiging/ aandacht. Maar zodra de buit binnen is komt de ware aard naar boven.

Terwijl ik denk: wat een overdreven typjes zeg. Die zijn ook maar op een ding uit.

Dus ik kap die mannen al af omdat ik ze niet al relatiemateriaal zie. En zoek naar een leuker exemplaar.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Maar vaak daarna vinden ze wel het meisje voor thuis. Meestal iets rustiger, onschuldiger. Misschien idd maar anders opstellen. Maar goed dit soort mannen blijven vaak buiten de deur toch gebruik maken van stoeipoesen. ;)

Dus schiet ook niet op!

Moet maar weer gewoon mijzelf worden en niet altijd aardig en leuk gevonden te worden. Vaak bij het uitgaan ben ik drukker, de dag erna tijdens de date zijn ze dan ook verbaasd dat ik geinteresseerd ben in hun bezigheden en op zoek ben naar iets serieus.....en dan haken ze af. Ook speelt de factor mee dat als ik iemand erg leuk vind ik onzeker word en het dan maar weer over de andere boeg gooi. Of dichtklap en alleen maar onzin ga uitkramen waardoor mannen denken dat ik dom ben....
Je bent eigenlijk nog steeds onzeker. Daar moet je wat aan doen. Je krijgt toch geen eigenwaarde van de complimentjes van andere mensen?

Ga eens heel bewust een andere rol spelen, zodat je ziet hoe anders daarop gereageerd wordt. dat moet niet moeilijk zijn, want je bent je nu ook heel bewust van je eigen gedrag, je kunt het immers heel goed benoemen. Kijk hoe mannen dan op je reageren.

En ga werken aan je eigenwaarde en zelfvertrouwen. Jij hebt het toch niet nodig dat de eerste de beste geilbok tegen je zegt dat je lekker bent?
Ze hebben misschien een heel andere indruk van je waardoor je niet krijgt wat je nodig hebt, bv. Je straalt sexualiteit vrouwelijkheid kracht uit door je verschijning maar je bent van binnen nog niet echt die vrouw maar een meisje. Mannen weten niet wat ze dan precies met je willen, omdat jijzelf je niet bewust bent van jezelf en je uitstraling.

Je moet gewoon aantrekken wat je wilt en genieten van je uitstraling, dat anderen je een stoeipoes vinden, nou en. Als je voor jezelf duidelijk krijgt wie je bent en wat je wilt ga je ook de contacten met mannen echt wel duidelijker krijgen. Zulke dingen leer je toch ook vallen opstaan spelen...

Jouw vraag wat je er aan moet doen om niet als een stoeipoes over te komen daar zit veel meer achter, gezien willen worden misschien en ook door je zelf, jezelf serieus nemen en dat kanheel goed met decolete + hakken .
Viooltje klopt, zit heel erg met mijzelf in de knoop. Al tig forums geplaatst.... Sinds kort ADD bij mij geconstateerd, vandaar dat ik erg wisselende stemmingen heb. Dingen niet kan afmaken, dus van baan naar baan hob. Dan vrolijk, dan somber ben. Ben mij daarom té bewust van mijzelf. Krijg ook vaak te horen dat mensen mij fladderig, onverantwoordelijk en dom vinden. Maar dit komt allemaal hiervandaan. Erg lastig, en niet zo handig om mij op het datingvlak te bevinden. Wil erg graag van deze onzekerheid af maar val steeds in diezelfde valkuil....:(

Mannen weten volgens mij idd niet wat zij met mij aan moeten. Kreeg gister nog te horen van potentiele date dat ik geen duidelijke signalen gaf. Komen zoveel leuke mannen op mijn pad, maar lijkt maar niet te lukken. Het ligt dus echt aan mij en hoe ik in mijn vel zit....
Het feit dat je over jezelf kan zeggen dat je allerlei mannen je mooi vinden zelfs in een vuilniszak vind ik al erg arragant. Dus dat zul je ook wel uitstralen.

En misschien moet je geen mannen zoeken voor date materiaal tijdens het uitgaan maar ergens anders. Ik denk dat veel mannen tijdens het uitgaan juist op het uiterlijk afgaan namelijk.
Arragant tiepfautje?

Maar niet in de zin van knap zijn, maar meer dat je je niet als een hoer hoeft te kleden om sexy te zijn....
niet als een hoer kleden om sexy te zijn?? wat een BS.

sexy zijn kan heel goed zonder je als een hoer te kleden hoor. daar hoef je geen vuilniszak als voorbeeld voor te geven.

heel veel vrouwen zijn je voorgegaan. ook vrouwen die er niet zo mooi of knap uitzien in een vuilniszak.

sexy zijn straal je uit door meer dan kleding hoor. sexy zit in jezelf, en door goed te kunnen kiezen wanneer je dat laat zien. kan je dat niet dan ben je gewoon ordi.
Ah simpel dus, jij zoekt (misschien) onbewust aandacht van mannen, simpelste manier om dat te krijgen is via seks. Knipper met je ogen, draai met je kont en de mannen lopen voor je. Op korte termijn. In tweede instantie komen ze erachter dat het te maken heeft met je onzekerheid, en een onzekere vrouw vindt men over het algemeen allesbehalve aantrekkelijk. Werk aan jezelf
I know Meds...vind het ook zo frustrerend dat ik zo loop te miepen. Maar nog best knap lastig om je zelfvertrouwen op de juiste manier op te boosten. Maar beginnen met mij niet aan te trekken wat andere mensen van mij denken. Pas mij altijd aan, hoe je mij wilt hebben zo krijg je me, voor korte duur val uiteindelijk uit mijn rol. Doe nooit wat ik nou zelf echt wil.

Oja en van die vuilniszak was maar een voorbeeld, maar bedoel ermee dat het niet alleen aan je kleding ligt, maar dat je onbewust door je gedrag dit kan uitstralen. En dit is lastig om om te buigen, dat is niet enkel door een Gaastra jas aan te trekken.... of vuilniszak, het is maar wat je zelf leuk vindt. ;p
Maar denk je zelf ook niet dat het teveel gevraagd is om de juiste relatie te vinden als je cliché maar goed nog zo ontzettend je eigen draai moet vinden? Zou je het dan beter niet nemen van de date hier en daar, vriendschap plus of wat dan ook en de aandacht aan jezelf geven?? Laat dan maar vallen die zorgen over hoe je overkomt, voordeel is is dat je er dus leuk uitziet .. Verder ... Je zal toch echt achter je eigen behoeften moeten komen wil je een relatie laten slagen, aanpassen is geen relatie aangaan en iemand op bestelling geven wat uw van je wil ook niet, daar ga je je niet gelukkg van voelen en wat mij betreft ( genoeg butsen en bulten rijker) ga ik echt niet meer voor minder dan een relatie die positief op mijn leven werkt ( en dan bedoel ik niet elke dag maar doorgaans)

vragen hoe je moet veranderen van stoeipoes in interessanter daging materiaal solliciteren naar standaard tips als draag dit of dat niet en knipper wat minder met je ogen maar als ik jou zo lees dan zou ik zeggen dat er heus wel een tijd aanbreekt dat het anders wordt en dat het vooral nodig is dat niet de buitenwereld bepaald en de richtgever is maar jij! Je bent toch meer als een stoeipoes, je zoekt toch meer? Dan kont het goed hoor.....
Bedoelde " dating materiaal" hier boven.. iPhone touchscreen.. :(
quote:Cate schreef op 07 januari 2010 @ 19:23:

I know Meds...vind het ook zo frustrerend dat ik zo loop te miepen. Maar nog best knap lastig om je zelfvertrouwen op de juiste manier op te boosten. Maar beginnen met mij niet aan te trekken wat andere mensen van mij denken. Pas mij altijd aan, hoe je mij wilt hebben zo krijg je me, voor korte duur val uiteindelijk uit mijn rol. Doe nooit wat ik nou zelf echt wil.

Oja en van die vuilniszak was maar een voorbeeld, maar bedoel ermee dat het niet alleen aan je kleding ligt, maar dat je onbewust door je gedrag dit kan uitstralen. En dit is lastig om om te buigen, dat is niet enkel door een Gaastra jas aan te trekken.... of vuilniszak, het is maar wat je zelf leuk vindt. ;pJe schrijft zelf al dat je vindt dat je een ondeugende blik hebt, hetgeen ik normaal gesproken overigens alleen associeer met kleuters maar dat terzijde, dat je druk doet en geneigd bent te gaan ratelen. Dan kun je toch niet meer spreken van "onbewust"?
quote:Cate schreef op 07 januari 2010 @ 15:41:

Stja simpel eigenlijk. Deze mannen geven veel aandacht en benadrukken hoe mooi je bent ed. Ligt er in het begin erg dik bovenop. Ben hier vatbaar voor, voor deze bevestiging/ aandacht. Maar zodra de buit binnen is komt de ware aard naar boven.Jij voelt waarschijnlijk ook haarfijn aan welke mannen complimenteus zullen zijn, waardoor je een bepaald 'type' man aantrekt. Zo houden jullie elkaar in stand. Probeer daar ook eens op te letten.
quote:dorinke schreef op 07 januari 2010 @ 21:28:

[...]

Jij voelt waarschijnlijk ook haarfijn aan welke mannen complimenteus zullen zijn, waardoor je een bepaald 'type' man aantrekt. Zo houden jullie elkaar in stand. Probeer daar ook eens op te letten.

Idd...

Tis bepaald geen rocked science hoe zoiets werkt...
Hoe weet je van jezelf dat je ondeugend kijkt vraag ik me af.

Ik zou namelijk niet weten hoe ik kijk, want dat zie ik zelf namelijk niet.

Dus daar ben ik wel benieuwd naar. Ik denk inderdaad dat het bewust gebeurt die blik e.d. Niet negatief bedoelt maar volgens mij is het een soort patroon geworden om bevestiging te krijgen.
Ben ook wel een keertje een rebound geweest. En dat was dus in mijn zwakste periode. Anderen hebben het door wanneer je van binnen zwakker bent (kan ook tijdelijk zijn) en meer behoefte hebt aan aandacht en bevestiging.

Na die ervaring had ik het op een gegeven moment door: ik was gewoon veel te aardig tegen die slijmerige types. Ik had toen ook vaak het 'grootse' idee dat elke man/ vrouw wel iets moois had en dat iedereen het verdient om aardig tegen te zijn. In de loop van de tijd ben ik daar nuchterder in geworden. En meer suspecious: als een man alleen tegen je zegt hoe mooi bent, neem ik die minder serieus... Hoe oprecht hij het ook meent.
Only dead fish go with the flow
even in de vriendjesstop, als je die aandacht even niet hebt kan je beter onderzoeken waarom je het eigenlijk nodig hebt.
eens met Meds, dat werkt het beste.

Overigens de aandacht krijgen van verkeerde mannen kan ook met positieve karaktertrekken te maken hebben die verkeerd geintrepeteerd worden.

De vuilniszak opmerking was niet arrogant, ze bedoelde uit te leggen dat het niet uitmakt wat je aantrekt , het zijn je eigen signalen die je in situaties brengt.

Kleding kan daarbij helpen, maar hoeft niet.

mensen hebben voelsprieten moet je vanuit gaan en hoe je die verpakt maakt soms niks uit.

Wuiles, je opmerking dat je het niet onbewust kan noemen wbt beginnen te ratelen is niet helemaal correct, ze zei net dat ze add heeft. dan heb je kenmerken van adhd, druk,

kun je heel ongemerkt van gaan ratelen.
Verder denk ik dat je jezelf eerst door en door moet gaan leren kennen, je weet al dat je een diagnostisering hebt en daar moet je mee aan de slag, deal with it en handel ernaar.

das even een hele investering die je uiteindelijk heus wel een lieve vriend oplevert die voor je gaat.
Thanx ladies...vind het zo fijn dit forum. Altijd constructieve raad! Zo kom ik steeds meer erachter hoe ik in mekaar steek, aardige gebruiksaanwijzing :p
wat lief Cate.

Maar dat ligt ook aan jezelf, je staat er voor open en je wilt.
Zeker...en fijn om te horen dat je niet gek bent. Het is zo lastig om plots een deurtje te openen die al die tijd gesloten was...al 29 jaar.
Die valkuil is ook niet zo gek Cate. Het is eentje die heel wat doet met je ego en je moet sterk in je schoenen staan om dat te weerstaan. Dus alleen maar respect als je het ziet en er iets aan doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven