Wanneer begint er wat af te gaan?

29-08-2007 14:37 8 berichten
Hallo, ik ben sinds 1.5 week bezig mijn lijn, alleen 3 maaltijden geen zoetigheid/chips etc. Wel af en toe een gezonder tussendoortje. Qua calorien zal ik echt niet teveel binnenkrijgen. Daarbij sport ik 2 keer per week en fiets ik enkele keren per week naar mijn werk en drink veel water. Dit alles kost mij weinig moeite, wat op zich heel fijn is.

Maar nu ben ik na deze 1.5 week welgeteld een pond kwijt. En egenlijk valt me dat een beetje tegen. Of is dat normaal? Ik ben inmiddels 32 en merk dat afvallen niet zo makkelijk gaat als een jaar of 5 tot 10 geleden. Voor de duidelijkheid, ik wil maar een kilo of 4 a 5 kwijt. Zou het ook door het sporten komen, dat je vetweefsel omgezet wordt in spieren?

Wie kan me even motiveren? Ben ik te ongeduldig?
Alle reacties Link kopieren
Dat is normaal..

ongeveer een kilo per maand is een goed tempo.. sneller dan ben je op een crash dieet en dan krijg je het jojo effect. ( even kort door de bocht he! )



gewoon volhouden.



even een misverstand uit de wereld helpen:

verweefsel kan niet omgezet worden in spieren. Vet kan alleen verband/verbruikt worden door minder energie via je voeding binnen te krijgen dan je nodig hebt..

spierweefsel bouw je op door je spieren te belasten en door de juiste voeding te eten. 2 verschillende processen dus.

En als het sporten je te weinig moeite kost dan doe je niet goed genoeg je best, maar dat terzijde..



succes!
Bedankt Kitty! Ik bedoelde ook eigenlijk dat het niet snoepen/minder eten me weinig moeite kostte! Het sporten wel, vooral de motivatie om te gaan, maar gelukkig sport ik nu met iemand samen en dat scheelt enorm.

Dat van die spieren/vet wist ik niet, weer wat geleerd.

Een kilo per maand zal best lukken, dan ben ik wel op de goede weg.

Nogmaals dank voor je reactie.
Door de sport zal je figuur verbeteren, maar je hoeft daardoor niet per-sé af te vallen. En het is juist goed om die snacks te laten staan. je kan beter langzaam afvallen en je figuur in conditie krijgen dan dat je in een maand 5 kilo afvalt. Geduld! En val gewoon af tot wat je mooi vindt staan. Misschien heb je na 3 maanden sporten wel zoiets van 'wow, mooi' maar ben je nog geen 2 kilo kwijt. Dan zou ik niet verder gaan met lijnen.
Alle reacties Link kopieren
Als je weinig overgewicht hebt val je meestal ook langzaam af.Je bent op de goeie weg en zult als je consequent door gaat met sporten zien dat je lichaam strakker wordt!
Alle reacties Link kopieren
Opzich is een pond in anderhalve week niet slecht hoor. Je wilt niet zoveel afvallen dus ik ga er voor het gemak vanuit dat je niet echt overgewicht hebt?! 'Normaal' is een pond per week. Dan ga je niet te snel en krijg je niet dat je lichaam op spaarstand gaat. Probeer wel regelmatig te eten (dus 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag zodat je blijft verbranden).
Alle reacties Link kopieren
Het is ook belangrijk dat je genoeg drinkt, minstens 2 liter water/kruidenthee per dag. Misschien gaat het dan iets sneller.

En proberen na 8 uur 's avonds niets meer te eten.
Bedankt voor jullie reacties! Ik voelde me er wel weer gemotiveerd door raken. Ik heb geen overgewicht, althans niet volgens alle BMI's etc. Het is meer voor mijn eigen gevoel dat ik wat strakker en minder bobbeltjes wil hebben. Het meeste doe ik al, veel drinken, na 8 uur sowieso niks meer eten, alleen gisteren een appel genomen om 9 uur. Maar ik kan er weer mee verder. Thanks!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven