HELP! Wordbestand -> blokjes

29-08-2007 12:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



sorry voor de hoofdletters, maar ik zit echt even vast nu. Ik was gewoon in een Worddocument aan het typen toen er kennelijk (ik weet nog steeds niet heo en wat) ineens een fout ontstond en mijn Worddocument voor een groot deel in blokjes en onleesbare tekens veranderde. Van ca. 7 pagina's is het nu ineens 197 pagina's lang. Is nu echt de enige oplossing dat ik de hele boel weer opnieuw ga typen (en daar zeer kostbare scriptie-tijd aan kwijtraak)?



Heb al geprobeerd de boel te kopieren naar een Notepadbestand, maar dat weigert-ie na lang nadenken gewoon. Er staan nog wel letters van mijn tekst in , maar ik kan niet zien of het compleet is want ik kan niet scrollen. Iets als ctr end werkt niet. Zal dus wel beschadigd zijn, maar ik weet niet heo het is gekomen (heb het een aantal maanden bij mijn stage-adres ook een keer gehad, maar toen had ik de gegevens ook op papier, dus kon ik het makkelijker weer opnieuw typen, maar toen was het ook zo out of the blue).



Heeft iemand advies? :'-(
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik ben er inmiddels wel zo'n beetje achter dat dat bestand dusdanig beschadigd is dat er niet meer mee te werken is. Ik sla regelmatig bestanden op op andere plekken (in Gmail bijvoorbeeld), maar kennelijk heb ik hier nog te veel steken bij laten vallen. Ik ga de hele boel maar weer opnieuw typen en vragen of dit topic gesloten mag worden.
Adviesje Laura: Maak om de 5 minuten een backup van het bestand...gewoon op de lokale schijf, desnoods op een stick. Deze backup interval kan je instellen in Word dat het geheel automatisch gaat.
ik weet niet met welke word versie je werkt, maar alle versies boven office 97 hebben een lokatie voor het autoherstel bestand, tenzij die optie uit ztaat natuurlijk. je zou daar nog even kunnen kijken of je daar nog het een en ander terug kan vinden.

Ik geef toe, het werkt maar zelden, maar heel soms dan staat er toch opeens je document.

Als je bij extra - opties kijkt en dan op het tebblad bestandslocaties, moet je daar terug kunnen vinden waar de auto herstel bestanden worden op geslagen....



Veel succes met je scriptie!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor julle reacties alsnog!



@Xander: kan dat back-uppen met die instelling ook onder Windows98, Word97? Ik weet het: :-$ Het is echter tijdelijk. Hoe maak ik zo'n backup?



@Bloem666 (kan je naam niet teruglezen, maar zoiets): via de zoekfunctie heb ik het autoherstelbestand wel gevonden, maar dat zag er net zo dramatisch uit.



Heb het gisteren na twee uur typen weer op papier gekregen. Goh.. ik hou het topic misschien toch nog maar even open als dat kan, es even kijken...
Alle reacties Link kopieren
OOOhhh herkenbaar. O_o



Mijn scriptie werd ook met de minuut langer en de computer sloeg geheel op tilt....2 dagen voor ik hem moest inleveren. :'-( Ik heb echt op de knietjes voor die kast gezeten en gesmeekt of hij mijn bestand wilde teruggeven. X-D



Bij mij eindigde hij met 1300 pagina's met daartussen -gelukkig- nog wel de normale tekst. Dus veel knippen en plakken later had ik de stukjes die ik op dat moment aan het aanpassen was weer terug. Verder dus vanaf nu idd iedere paar minuten ctrl-S en hem iedere avond naar Gmail sturen! :-]
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Kijk bij Word97 trouwens eens onder extra-->opties-->opslaan of 'elke x min. auto-herstelinfo opslaan' en 'reservekopie maken' staan aangevinkt.
Dat zeg ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven