Boek over gescheiden ouders voor peuter/kleuter

10-01-2010 13:24 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Toen mijn dochtertje 6 maanden oud was zijn haar vader en ik uit elkaar gegaan. Vrij snel daarna kregen wij allebei een nieuwe partner met wie we inmiddels allebei een nieuw gezin hebben.

Mijn dochtertje is nu bijna 4 jaar en ze heeft dus bij haar papa én bij haar mama inmiddels een broertje gekregen.

Ze gaat om het weekend naar haar vader en zijn vriendin+zoontje toe. Vandaag kwam ze weer naar huis, zoals altijd erg moe (omdat alles daar toch weer net anders gaat dan hier, ze daar minder slaapt, meer doet etc.) ze vroeg nu voor het eerst toen ik haar net voor een middagslaapje naar bed bracht:

'mama, gaan we een keer in een heel groot huis? met alle mensen die ik lief vind? met papa en Susan, mama en Peter en mijn broertjes?'

Ze gaat zich steeds bewuster worden van de situatie en ik probeer daar met haar ook over te praten.

Nu ben ik op zoek naar een voorleesboek over zo'n situatie.

In de bieb heb ik een hele poos gezocht, zat boeken over gescheiden ouders, maar allemaal over kindjes waarbij de papa weg gaat enzo. Dus steeds over ouders die gaan scheiden of over kindjes die verlangen naar hoe het was toen papa en mama nog samen waren.

Mijn dochtertje weet uiteraard niet hoe het toen was. Ik zoek dus een boek dat bij onze situatie past..

Wie weet bestaat dat wel, heeft iemand tips?



Bedankt! Groetjes Barbera
Alle reacties Link kopieren
Smolman heeft na de breuk voor zijn kinderen een boekje gekocht dat Van alles twee heet. Het was ook niet helemaal van toepassing op zijn situatie maar het voldeed.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
"Ik woon in twee huizen" van M. de Smet.

Laat zien dat een kindje van alles twee heeft, twee kapstokjes, twee tafelfs, twee stoelen waarin papa of mama voorleest.

Als je dit boek googled bij Bol zie je ook nog alternatieven staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven