Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Atkins

22-01-2010 10:07 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Ik ben van plan om te gaan afvallen met het Atkins dieet. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen daarmee zijn en of er misschien mensen zijn die mee willen doen..



Alle reacties Link kopieren
quote:Danyella schreef op 22 januari 2010 @ 17:31:

(Sow Meds... jij weet waar je het over hebt............... )





TO:Noten en peulvruchten bevatten veel koolhydraten, dus wat jij dacht wat koolhydraatarm was, was zeker niet zo.



Met een low carb dieet heb je echt nooit honger, en als je een goed dieet volgt, krijg je veel vezels en vitaminen/mineralen binnen.

Low carb staat garant voor een tekort aan vitamine B en C en voedingsvezel



Afwisseling en gezond eten is wel heel erg belangrijk.

Zo maar wat gevulde eieren, kaas, spek etc gaan eten is echt heel erg slecht voor je gezondheid.

Maar bijvoorbeeld een lekkere salade met veel groenten en wat gegrilde kip, is heerlijk, voedzaam en gezond.

Waar is je vitamine B?



Zelf ben ik al veel afgevallen door lowcarb te eten.

Ook is er geen gram aangekomen, omdat ik dat domweg goed in de gaten hou.

Ik weet nu precies wat ik wel en beter niet of niet te veel kan eten.

Ik weet niet hoelang het geleden is maar op lange termijn houden low carb afvallers geen stand (1 tot 3 jaar na het dieet weegt men weer meer dan voorheen)



Proteine en vet zijn niet schadelijk, hoe kom je daar nou bij?

TE VEEL is schadelijk, maar dat is met alles natuurlijk zo.

Minder koolhydraten eten is meer proteine en meer vet eten. Als jij 's ochtens geen boterhammen meer mag, dan ga je aan de yogurt of eieren. Datzelfde geldt voor je lunch en je diner.

Nederlanders krijgen al snel teveel proteïne binnen uitgaande van een normaal dieet (dus met koolhydraten) zitten de meeste mensen al aan hun eiwittaks. Teveel proteïne kan nier en leverschade veroorzaken. Teveel vet, hart en vaatklachten.



Wanneer je geen koolhydraten en suiker binnenkrijgt, gaat je lichaam in ketose ( niet te verwarren met ketoacidosis) wat betekent dat je lichaam uiteindelijke je vet gaat verbranden om energie te krijgen inplaats van koolhydraten en suiker hiervoor te gebruiken.

Google het maar eens.

Als je in ketose bent stink je als de hel, dat is een bijverschijnsel van teveel proteïne en eiwitverbranding. Als je minder voedingsstoffen binnenkrijgt en je beweegt meer dan verbrandt je ook vet en dat is de bedoeling neem ik aan.

succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe al 6 jaar Atkins. Niet alleen ben ik 40 kilo kwijt en tevens ben ik van mijn darmklachten ik ging elke 3 weken. Je wilt niet weten wat voor pijn ik had,mijn arts zei dat het normaal was. Maar nu ga ik elk dag. Boosdoener brood. Ook geen medicatie meer nodig voor mij astma.



Het is de bedoeling dat je de eerste tijd MINDER kh eet,daarna ga je je kh opbouwen. Leert weer gezonde kh te eten zoals volkoren brood,volkoren pasta,zilver vlies rijst etc etc

Ook allerlei soorten fruit en groente waar je het bestaan van af wist.

Aardperen of schozeneer. Van de week een soort cactus vrucht gegeten,echt lekker.

. Mijn cholesterol is nog steeds goed. Ik ga elke jaar voor een check. En alles is in orde. Ken mensen die het al 20 a 30 jaar doen. En er ook geen lichamelijk klachten van hebben.

Ook vitaminetekort heb ik niet. Ben laatst een healthcheck gehad en ik ben een voorbeeld voor vele andere. Geen vitamine tekorten etc.



Neem eens een kijkje op het Atkins Forum

www.atkinsforum.nl of www.hetatkinsforum.nl



Iedereen denk dat Atkins vet is. Maar dat valt wel mee.

Koolhydraten haal je uit groente. Je eet vis en vlees.

ga eens naar youtube en google eens op atkins en bbc.

Helaas wel in het Engels.



Ik zou geen andere eetwijze meer willen hebben. Atkins bevalt mij goed. En je kan er lekker blijven eten. Gerechten zijn heerlijk.



Succes met je keuze



oja nog een leuk topic



http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=78550



oja kijk hier eens even



surf.to/atkinsdieet



Daar vind je het boek



Succes met je keuze.
Alle reacties Link kopieren
Hey Izalinia,



Fijn dat er ook eens iemand positief is. Ik ben vandaag begonnen.. Ik vind het alleen een beetje moeilijk nog wat ik nou wel en niet kan eten en hoeveel...



Ik zal een even op de sites kijken die je me gestuurd hebt...



Thanx..
Alle reacties Link kopieren
Het moeilijkste vond ik fase 1 maar die duurt maar 2 weken. Vooral ontbijt vond ik moeilijk en lunch naar mijn werk. Maar je wordt creatief en handig in de keuken.



s'ochtends maakte ik vaak mozarella pannekoekjes met kaas.

1 mozarella bolletje met 2 eitjes en 2 eetlepels slagroom.

Dit meng ik en maak ik een glad mengsel van. Dan doe ik wat roomboter in de pan geen margarine vwg de transvetten.

tot de boter is gesmolten doe ik het mengsel erin. En zet ik op een langzaam vuurtje.

Je mag trouwens maar 100 gram kaas vwg het zout en 100ml slagroom in fase 1. Dus pas daarmee op.

s'middags maakte ik meestal een spinaziequiche of andere quiche of een salade.

quiche maakte ik van spinazie met eieren wat gorgonzolakaas en deed ik er 2 eieren in.

Ook een beetje ui en wat kruiden zoals verse rozemarijn.

Of een spinazie/brocolli gekookt en dan wat geraspte kaas erdoor en wat kipfilet

Dit zette ik 40 minuten in de oven op 210 graden en ik had een heerlijke quiche. die ik mee kon nemen naar mijn werk.



De 1ste 2 weken is het de bedoeling om af te kicken van de suiker dus geen suiker en zetmeel. En ook geen fruit. Omdat mensen die gevoelig zijn voor suiker dat ook vaak zijn vooor fruitsuiker.Na 2 weken kan je het proberen.

Maar stap eerst over op kwark bijvoorbeeld metl lijnzaad en kokosrasp.

Van kokosrasp kun je na 2 weken ook lekkere broodjes/koekjes maken.

30 gram kokosrasp met wat zoetstof en eitje

hussel je door elkaar en doe dit 20 minuten in de over op 200 graden En je hebt een soort kokoskoek.

Eentje en je zit vol

Ik gebruik tegenwoordig stevia dat is een zoetstof die gemaakt is van een plant.

Ik gebruik de witte stevia extract die smaakt het lekkerst.

De donkere smaakt naar drop wel lekker in de thee,maar niet in de koffie.



Het dieet bestaat uit 4 fases



1ste fase is het strengst en mag je dus geen zetmeel en suiker ,melkproducten en fruit en duurt 2 weken.

2 fase ga je elke dag 5 gram per kh toevoegen

Dus elke week ga je 5 gram kh omhoog.

De 1ste week zit je 25 kh de 2de 30kh de de 3de 35kh. Kom je aan dan blijf je even in de hoeveelheid hangen.

Je kunt dan eens kwark eten of rode bosvruchten zoals frambozen,bramen,rode bessen. Ook noten mag je toevoegen. Doe het wel stapje voor stapje en kijk wat het met je gewicht doet. Kom je aan stop daarmee en probeer iets anders met maximaal 5 gram kh.

Fase 3 Als je 2 a 3 kilo van je streefgewicht af zit ga je kh toevoegen. Elke week voeg je 10 a 15 gram kh toe. zoals peulvruchten,fruit ook hier kijk je wat het met je gewicht doet. Kom je aan of val je niet meer af dan ga je een stapje terug.

Ook volkoren pasta,zilvervliesrijst,volkoren brood mag je weer proberen te eten. Je valt ongeveer maximaal 50 a 100 gram af per week. Het kan dus best duren voordat je op je steefgewicht zit.

Je ontdekt hier wat je maximaal kan eten. Sport je veel dan kan je vaak ook meer koolhyraten eten. Bij de ene kan dat maximaal 40 gram kh per dag zijn bij de ander kan het 120 gram kh per dag zijn.

fase 4 Is de levenlange fase. Dit doe je als je op je streefgewicht zit.

Je eet dan weer allerlei soorten fruit. Ook peulvruchten,knollen zoals aardapeer of schozeneer of zoet aardappelen. Ook weet je hoeveel kh je kan eten om op gewicht te blijven. Atkins is eigenlijk een levenswijze. Suiker is uit ten boze. En zetmeel kun je eten,maar dat ligt eraan hoeveel je aan kh je lijf aankan zonder aan te komen
Alle reacties Link kopieren
Hmmz. Wil een weekje even weinig koolhydraten tot me nemen. En daarna heel langzaam opbouwen.

Maar vind gebakken eieren met spek als ontbijt erg raar en niet lekker. Wat kan ik nog meer eten behalve eieren, groenten en yoghurt en kaas op zo'n dag?



Ben een beetje inspiratie en recept loos en weet ook niet zo goed wat waar in zit.



Wat is een goede broodvervanger?
Alle reacties Link kopieren
Als je een paar kilo wil afvallen en daarna weer meer kh toevoegen.

Neem dan iets van kwark met lijnzaad of gewoon met pecannoten of walnoten.

Ook kokosbroodjes kun je nemen gemaakt van kokosrasp zonder zetmeel met een eitje met zoetstof mengen en 20 minuten in de oven op 210 graden.

Lijnzaadcrackers. Neem 2 eetlepels lijnzaad doe daar wat water in en laat het even opzwellen. Doe een bakpapier in de oven en maak van het hoopje en maak dit plat. Daarna even in de oven. Ben vergeten hoelang,maar een paar minuten en je hebt een lijnzaadkoekje/cracker.



of kijk op lowcarbrecepten.nl voor inspiratie





kijk even op

www.lowcarbrecepten.nl

Er staat vast iets tussen wat je lekker vindt.
Alle reacties Link kopieren
oja nog een leuke discussie voor de geinteresseerde



http://www.foodlog.nl/caf ... or_meijer_over_5_actuele/
Alle reacties Link kopieren
Maar ik bedoel eigenlijk iets zonder te lang te bakken koken.

Noten ja! Das een goede tip.



Yoghurt, noten, kaas, eieren en groenten. En dat verdelen op een dag?
quote:mensenkind schreef op 22 januari 2010 @ 10:07:

Hoi



Ik ben van plan om te gaan afvallen met het Atkins dieet. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen daarmee zijn en of er misschien mensen zijn die mee willen doen..



www.hetatkinsforum.nl
Alle reacties Link kopieren
womanwbmed.com



Weight Loss: High Protein, Low Carbohydrate Diets



High-protein, low-carbohydrate diets have been widely promoted in recent years as an effective approach to losing weight. These diets generally recommend dieters receive 30% to 50% of their total calories from protein. By comparison, the American Heart Association, the National Cholesterol Education Program, and the American Cancer Society all recommend a diet in which a smaller percentage of calories are derived from protein (nutrients essential to the building, maintenance, and repair of tissues in the body).



The Atkins diet is an example of a high protein, low carbohydrate diet.



Pros and Cons of High-Protein Diets



WebMD Medical Reference



High-protein diets are a close cousin of their world-famous predecessor -- the low-carb diet. While diets like the well-known Atkins focus on an intense restriction of carbohydrates, high-protein diets are centered on lots of protein-packed foods that leave you satisfied and satiated.



High-protein diets, which in many cases are low-carb diets in disguise, have their own set of pros and cons -- not unlike any other diet out there. But are they the next big thing in the world of weight loss? Experts give WebMD their insights on protein-packed diet plans.



Read more about pros and cons of high-protein diets

Related to low-carb diets



Atkins diet, low carb diet, high protein diet, protein sources, weight loss, ketosis, insulin, metabolism, South Beach diet

© 2008 WebMD, LLC. All rights reserved.

How Do These Diets Work?



By restricting carbohydrates drastically to a mere fraction of that found in the typical American diet, the body goes into a different metabolic state called ketosis, whereby it burns its own fat for fuel. Normally the body burns carbohydrates for fuel -- this is the main source of fuel for your brain, heart and many other organs. A person in ketosis is getting energy from ketones, little carbon fragments that are the fuel created by the breakdown of fat stores. When the body is in ketosis, you tend to feel less hungry, and thus you're likely to eat less than you might otherwise. However, ketosis can also cause health problems, such as kidney failure (see below).



As a result, your body changes from a carbohydrate-burning engine into a fat-burning engine. So instead of relying on the carbohydrate-rich items you might typically consume for energy, and leaving your fat stores just where they were before (alas, the hips, belly, and thighs), your fat stores become a primary energy source. The purported result is weight loss.

What Are the Health Risks Associated With High Protein, Low Carb Diets?



High protein diets can cause a number of health problems, including:



* Kidney failure. Consuming too much protein puts a strain on the kidneys, which can make a person susceptible to kidney disease.

* High cholesterol. It is well known that high protein diets (consisting of red meat, whole dairy products, and other high fat foods) are linked to high cholesterol. Studies have linked high cholesterol levels to an increased risk of developing heart disease, stroke and cancer.

* Osteoporosis and kidney stones. High protein diets have also been shown to cause people to excrete more calcium than normal through their urine. Over a prolonged period of time, this can increase a person's risk of osteoporosis and kidney stones.

* Cancer. One of the reasons high protein diets increase the risks of certain health problems is because of the avoidance of carbohydrate-containing foods and the vitamins, minerals, fiber and anti-oxidants they contain. It is therefore important to obtain your protein from a diet rich in whole grains, fruits and vegetables. Not only are your needs for protein being met, but you are also helping to reduce your risk of developing cancer.

* Unhealthy metabolic state (ketosis). Low carb diets can cause your body to go into a dangerous metabolic state called ketosis since your body burns fat instead of glucose for energy. During ketosis, the body forms substances known as ketones, which can cause organs to fail and result in gout, kidney stones, or kidney failure. Ketones can also dull a person's appetite, cause nausea and bad breath. Ketosis can be prevented by eating at least 100 grams of carbohydrates a day.
Alle reacties Link kopieren
Oeps. Betrapt.

Okee ik doe het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Jij laat je snel overtuigen sterretjee. Weet dat er een hoop onderzoeken zijn die betaald worden door bepaalde voedingsmiddelen industrie. Een tijd was Atkins hot in Engeland. Daar gingen een hoop pastafabrieken en broodwinkels failliet.

De overheid was daar niet blij mee.

Ook sterke veganisten zijn niet blij met Atkins. Deze zijn echt extreem en laten allerlei onderzoeken doen in hun voordeel.



Maar goed aangezien je een week low carb wil doen. Elk dieet moet een levenwijze worden anders kom je gewoon weer aan. Of dat een low carb is of andere.

Kijk ook deze eens een reportage over het Atkinsdieet.



http://www.overstream.net/view.php?oid=lvtdudidesl4
Alle reacties Link kopieren
Er zijn genoeg onafhankelijke studies te vinden, kijk maar eens op de website van mayo clinic bijv en de studies die zij hebben gedaan. Alle pro verwijzingen die ik in dit topic zie staan zijn gerelateerd aan Atkins. Vergeet niet dat er in de dieetindustrie enorm veel geld omgaat. Waar ook de voedingsmiddelenindustrie veel baat bij heeft. Zo is low carb koek en brood drie keer duurder dan gewoon brood, en het produceren kost amper mee dan reguliere producten.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook ooit 15 kilo afgevallen met Atkins, ik werk in de catering en stilde mijn trek met plakjes kaas en vleeswaren, salades....meid ik at er schaaaaalen vol van, met allerlei lekkere dingen erin. Het forum is ook leuk om te lezen, maar je leest er heel veel mnsen over een plateau, je zult gerust veel afvallen, maar op gegeven moment stopt dat, en dan is het een kwestie van toch maar de slagroom uit de kwark laten...Overigens zijn de kiloos ook weer allemaal terug, met een beetje meer.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:Danyella schreef op 22 januari 2010 @ 11:05:

Atkins is een stuk ongezonder inderdaaddan South beacht of een ander "lowcarb" dieet.

Ik zelf ben bezig met een zo genaamd low carb dieet, en het werkt fantastisch, al 8 kilo minder.



Straks als ik op of bij mijn streefgewicht kom, dan moet je heel langzaam de koolhydraten weer terug opbouwen, anders kom je daarna ineens weer aan, en dat zou zonde zijn.



Ik heb ook gebruik gemaakt van eiwitshakes soms, als ik wienig tijd had op het werk om te eten van be in shape. Bij BIS vond ik een fijn en motiverend forum, wat in de moeilijke momenten goed helpt. Maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk, sommigen hebben daar niets mee.



Atkins is een stuk slechter voor je cholesterol etc. Bij dit dieet eet ik veel groente en vis/ei/vlees. Heel goed vol te houden.

Brood mis ik wel eens, maar dan neem ik lowcarb crackers of brood van atkins. Want sommige producten van atkins kun je wel goed gebruiken bij een lowcarbdieet.



dus kortom: positief dieet, pas op voor de valkuil aan het einde en probeer niet alleen atkins maar een gezonder lowcarb dieet is mijn mening.



Ben het hier helemaal mee eens!

IK ben ook begonnen met Atkins, maar werd daar na een tijd niet heel veel gelukkiger van...

Dus ben toen begonnen met een soortgelijk alternatief en eet nu low-carb.....1 x in de week eet ik "normaal" mee met aardappelen, brood (Dus niet extra) en de rest van de week vermijd ik het....Met de feestdagen ben ik toen op deze manier ook niks meer aangekomen...



Dus mocht je willen afvallen...inderdaad: low-carb
Alle reacties Link kopieren
Misschien nog een leuke tip: in bibliotheken zijn veel kookboeken te vinden met low carb recepten. Ik heb er zelf toen ik begon met low carb een aantal geleend en heb er goede ideeeen in gevonden.



Verder ben ik het boek Good Calories, Bad Calories aan het lezen. Het is een vrij moeilijk Engelstalig boek over de wetenschappelijke studies naar koolhydraten in relatie tot eten.



In 1860 werd voor het eerst ontdekt dat geraffineerde suikers en zetmeelproducten kunnen bijdragen aan overgewicht en het ontstaan van diabetes. Tot aan 1970 is dat idee in zwang gebleven, mede door allerlei wetenschappelijke studies die deze theorie ondersteunen.



De grondgedachte is dat mensen met overgewicht baat hebben bij het verminderen van de hoeveelheid suiker en zetmeel in hun voeding. Vanuit die optiek bezien zijn alle low carb dieten ontstaan.



De zienswijze dat je alleen maar kan afvallen door minder vet te eten en meer te bewegen wordt breed gedragen door instanties en voedingscentra maar er zijn geen inzichten in hoe dit dan precies zou werken in het lichaam.



Het grootste probleem daarbij is enerzijds dat het lichaam in de spaarstand gaat, dat er spiermassa wordt verbrand in plaats van vet en dat de honger die je per definitie krijgt bij zo'n caloriebeperkt dieet, het nagenoeg onmogelijk maakt om het levenslang vol te houden. Honger is namelijk een van de sterkste driijfveren.



Sorry voor mijn uitwijding maar ik word altijd een beetje boos om mensen die roepen dat low carb onzin is en dat je gewoon gezond moet eten en meer bewegen. Daar zitten evengoed haken en ogen aan zoals ik al noemde. Als ik mijn boek uit heb kan ik er meer over vertellen :-:
Alle reacties Link kopieren
Owja TO zet hem op, de eerste week is heel moeilijk (hoofdpijn, koude handen en voeten) maar daarna wordt het wat makkelijker. Je zal je verbazen hoe snel je behoefte aan suikerrijke producten en brood afneemt.

Je kan via internet crackers en van alles bestellen wat past in een low carb lifestyle.
Alle reacties Link kopieren
Ach niet boos worden Schorpioentje. Ik laat mensen maar tegenwoordig die NIET in deze eetwijze geloven. Bij een lowcarb kom je er gauwer achter waar je intolerant voor bent. Bij een low fat dieet niet. Dan had ik nooit geweten waar ik wel en niet tegen kon.



En het kan wel dat je het een hele leven vol houdt. Ik ken er meer mensen die het jaren doen. En zich goed voelen. Alleen moet je niet je hele leven in fase 1 en 2 houden.

Bij een low carb dieet ga je wel degelijk koolhydraten toevoegen alleen niet 60% maar 20 a 30%



En mensen die South Beach doen en Atkins een slecht dieet vinden,weten niet dat de fase 2 en 3 de Atkins fase 3 en 4 die je je hele leven gaat volgen.

Agatston die de naam South Beach Dieet heeft aangenomen heeft de fase 3 en 4 gekopieerd van Atkins. Alleen met onverzadigde vetten. Die moet je trouwens ook beperken als je meer koolhydraten gaat eten bij Atkins
Alle reacties Link kopieren
Atkins en South Beach.. Allebei groooooote jojo-effecten.. Beter gewoon minder eten, je maag laten wenneen aan kleinere porties en bewegen bewegen bewegen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pele14 schreef op 25 januari 2010 @ 16:32:

Atkins en South Beach.. Allebei groooooote jojo-effecten.. Beter gewoon minder eten, je maag laten wenneen aan kleinere porties en bewegen bewegen bewegen...





Dat is bij elke dieet als je gaat stoppen. Je moet er je levenswijze van maken.

Zowel Atkins als South Beach hebben een levenslange wijze die je kunt volgen. Eventueel je eigen draai er aan geven.

Zolang je maar oplet wat je voedingswaarde is

En voor de ene is dat low carb bij de ander is dat voor George Clooney in je bikini dieet.

Zolang je je lichaam de juiste voedingstoffen geeft.

wat je als je levenswijze gaat gelden.
Alle reacties Link kopieren
Dus schorpioen, suiker en wit zetmeel (koek en cake en taart) dragen bij aan overgewicht? Ik val van mijn stoel van verbazing....
Alle reacties Link kopieren
alle diëten waarbij een voedingsgroep verboden is zijn gedoemd te mislukken. Het gaat erom dat je de juiste keuzes maakt en de juiste hoeveelheden eet. Pasta met een groentesaus, of rijst met kip of aardappelen uit de schil zijn helemaal niet slecht. Dat kan je rustig eten. Maar koek, snoep, chips, kroketten wat je voor de tv wegwerkt, daar word je dik van. Tenminste als je deze hoeveelheden niet verbrandt tijdens het sporten.

Dik worden is een kwestie van teveel eten en te weinig verbranden.

Afvallen is een kwestie van minder eten en meer bewegen.



Taart en koek zijn dikmakers omdat het lege calorieën zijn, een taartje levert veel calorieën maar geen enkele waarde voor behoud en opbouw van je lijf, geen vitamines, geen vezels, geen bouwstoffen. Alle voeding zonder deze drie criteria is potentieel dikmakerd, je kan ze best af en toe eten maar wees heel heel erg matig.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Meds want ben jij negatief zeg over dieten die niet in je eigen straatje passen. Ik snap ook niet zo goed waarom je in een topic over Atkins zo blijft hameren op je eigen idee van het beste dieet. Een keer vermelden lijkt me genoeg. Low carb-aanhangers worden het niet met jou eens al zeg je het 100 keer en jij wordt het klaarblijkelijk niet eens met mensen die anders erover denken dan jij.



Lees anders eens het boek Good Calories Bad Calories. Zoals eerder genoemd een studie naar zo'n beetje alle wetenschappelijke onderzoeken naar de relatie tussen eten en overgewicht.



Keer op keer is gebleken dat om duurzaam af te vallen een caloriebeperkt dieet niet werkt op de lange termijn. Dit omdat de proefpersonen elke keer weer last kregen van een vertraagde ruststofwisseling (die niet meer sneller werd ondanks sporten) en nog veel meer problemen en ze na het einde van hun dieet vervielen in een patroon van overeten waardoor ze de verloren kilo's meteen weer bij kregen.

Dat zijn dubbelblinde wetenschappelijke onderzoeken aan universiteiten op een lange termijn.



Obesitas in de westerse wereld (en in arme landen waar pas sinds kort coca-cola en mcdonalds is) is opgekomen sinds de massale toename van het aantal ingenomen koolhydraten per dag en dan natuurlijk geen volkoren pasta maar suiker, witbrood en andere geraffineerde suiker- en meelproducten.



Meningen verschillen. Jouw mening is dat de enige manier om af te vallen gezond eten en meer bewegen is. Mijn idee is dat je moet afvallen door gezond te eten met beperkte koolhydraatinname en daarnaast natuurlijk bewegen.



Dat betekent niet dat ik alleen vlees en slagroom eet maar wel dat mijn diners bestaan uit vlees/vis/gevogelte zonder suikerhoudende sausjes met groene groente. Mijn vezels komen uit speciale fibre crackers en als tussendoortje een handje nootjes.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal met je eens Schorpioentje. En zoveel verschilt de levenslangefase met Meds haar dieet niet. Ook Atkins,South Beach in de levenslange fase eten af en toe zilvervlies rijst en aardappel in schil of volkorenpasta. Alleen het enigste verschil is dat mensen die Atkins doen het niet elke dag eten, maar 2 a 3 keer per week. Vitamine B haal je uit je eieren,vlees en fruit en eieren.

Voor aardappelen wordt meer aangeraden om zoete aardappelen te eten of bijvoorbeeld aardperen vwg de hoge inuline gehalte

En ook dat je hoort te kiezen voor volkoren pasta,volkoren brood of zilvervliesrijst.

Ja ook dat mag in de levenlange fase van Atkins (fase 3 en 4)

De 1ste 2 fases van Atkins zijn bedoelt om af te vallen. En het is TIJDELIJK. Zodra je op gewicht bent,mag je weer langzaamaan koolhydraten in je eten toevoegen.

VOLGENS MIJ VERGEET MEDS DAT !!

VOLGENS MIJ denkt ze dat we de hele dag vet eten en eiwit.

Bij een low fat waar ik elke dag brood,pasta,rijst etc eet,krijg ik gewoon honger.Zeker omdat daar nooit bij werd verteld welk soort ik moest eten. Met deze levenswijze niet.

En hier wordt verteld welke soorten pasta,rijst en brood ik zou mogen eten.

Ook heb ik geleerd welke voedselsoorten de honger uitlokken



Mijn vezels komen uit lijnzaad en kokosvezels/rasp. Ook in noten zit de vitamine B en diverse mineralen erin.



Mijn menu is vaak



kwark met lijnzaad,kokosrasp of rood fruit

of

amandelbrood met kaas of iets anders.



tussendoor een peertje of appel

manderijntje



s'middags

Salade met vis of vlees

of pannekoek van amandelmeel

of eiwitshake

of Amandelbrood



tussendoor een stukje kaas of een ei



s'avonds

Stukje vlees of vis

gisteren 150 gram biefstuk gegeten met sinasappelsap,knoflook en 3 dadels daarbij met 150 gram zoete aardappel.

En een griekse salade.



Vanavond ga ik schozeneer eten met kaassausje en pittige kip



toetjes vaak fruit zoals peer met peccannoten of andere noten.
Alle reacties Link kopieren
Mensenkind, sorry voor alle onderbreking.Hier nog een tip. Als je een keertje trek krijgt in patatjes. Maak die dan van knolselderij. Schil de schil eraf. Pak een kaasschaaf en snij dunne plakjes

Doe wat olijfolie of kokosolie zonder kokossmaak in de pan en bak ze tot ze bruin zijn en lekker knapperig. Doe er wat rozemarijn en wat zout bij. Ze zijn lekker zonder en met mayo

Dit is een van mijn vriend zijn lievelingsgerecht. Salade erbij en stukje vlees of vis. En je hebt een heerlijk maaltijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven