kosten bij hypotheekofferte annuleren?

07-09-2007 20:47 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een snel vraagje (had em ook al in het hypotheek-topic gezet, maar daar zijn ze op dit moment met iets andere onderwerpen bezig):

Wie weet of de Rabobank annuleringskosten berekent (en hoeveel) als we een al getekende en opgestuurde hypotheekofferte (vorige week opgestuurd) alsnog willen annuleren.



Dit omdat het bedrag binnen 3 maanden opgenomen moet gaan worden en ik er vanmiddag achter gekomen ben dat de aannemer de bouwvergunning dan nog (lang) niet rond kan hebben. Beetje verkeerd voorgelicht door meneer de aannemer. En er dan dus ook nog niet gebouwd wordt. gelukkig gaat het niet om een huis. Maar ik wil de offerte nu graag annuleren en dan pas op het moment dat de aannemer de bouwvergunning binnen heeft de hypotheek gaan afsluiten.



De hypotheekafdeling van bank was telefonischijn in gesprek op vrijdagmiddag en kreeg ik dus niet meer te pakken. Iemand die weet hoe dit zit, voor ik maandag weer bij de bank aan de telefoon hang?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mini-lover,



heb er nauwelijks verstand van hoor, maar misschien dat je iets hebt aan ons verhaal. Er zat bij ons een lange tijd, tussen de koop en de overdracht. De offerte gold een maand of drie, maar tegen een relatief klein bedrag (500-1000), konden we deze offerte langer geldig maken, waardoor we nu een vele lagere rente hebben, dan als we na drie maanden weer een nieuwe hadden moeten aanvragen.



Dus denk dat er een verschil is of je de offerte echt wil opzeggen of dat je hem wilt "verlengen".



Hoop dat jullie iets goeds kunnen regelen!



Groetjes Djenjo
Je zegt dat het niet om een huis gaat...dan snap ik hem even niet. Het gaat toch om een hypotheek?
Alle reacties Link kopieren
Het is voor een opslagunit, zeg maar een uitvergrote garagabox. Het hypotheekbedrag is dus ook veel lager. (maar ja, net te veel om zo in 1 keer te betalen).

Maar ik ga maandag toch maar eens bij de bank informeren. Verlengen is misschien ook een optie, dat bedrag dat Djenjo noemt zal waarschijnlijk (hoop ik) afhankelijk zijn van de hoogte van de hypotheek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven