(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)
zondag 24 januari 2010 om 20:19
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
dinsdag 26 januari 2010 om 21:30
dinsdag 26 januari 2010 om 22:30
Kiekie, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Leuk zo’n luxe parfumerie in de buurt.
Teint de Neige deed het bij mij ook niet goed, ik werd er een beetje misselijk van. Dus echt op je eigen huid proberen hoor!
LadyPhoxy ik heb één SL geur die ik wel echt heel erg lekker vind, de Un Bois Vanille. Ken je die al (of houdt je niet van vanillegeuren)?
Tijgermeisje, on-topic is toch ook prima, lekker schrijven waar je jezelf prettig bij voelt hoor.
Oeps, komt weer die Ex Vinis nr. 2 langs, jullie hebben me overtuigd, die moet ik nu toch echt eens gaan ruiken.
Vandaag heb ik mij gehuld in Robert Piquet – Visa.
Teint de Neige deed het bij mij ook niet goed, ik werd er een beetje misselijk van. Dus echt op je eigen huid proberen hoor!
LadyPhoxy ik heb één SL geur die ik wel echt heel erg lekker vind, de Un Bois Vanille. Ken je die al (of houdt je niet van vanillegeuren)?
Tijgermeisje, on-topic is toch ook prima, lekker schrijven waar je jezelf prettig bij voelt hoor.
Oeps, komt weer die Ex Vinis nr. 2 langs, jullie hebben me overtuigd, die moet ik nu toch echt eens gaan ruiken.
Vandaag heb ik mij gehuld in Robert Piquet – Visa.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
dinsdag 26 januari 2010 om 22:41
hmmm Thera, Visa is ook zo heerlijk...die ga ik morgen opdoen!
Weet je wat ook errug lekker is (vooral als je van honing houdt)...de l'Occitane Miel et Citron (Honey Lemon), en dan de huidolie. De Eau de Toilette is ook wel lekker (lijkt op Lolita L) maar de olie is goddelijk...
Weet je wat ook errug lekker is (vooral als je van honing houdt)...de l'Occitane Miel et Citron (Honey Lemon), en dan de huidolie. De Eau de Toilette is ook wel lekker (lijkt op Lolita L) maar de olie is goddelijk...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
dinsdag 26 januari 2010 om 23:04
dinsdag 26 januari 2010 om 23:36
Kiekie, wat leuk dat je zo in de ban bent geraakt. Ook niet erg professioneel van die parfumerie om geuren af te kraken die ze zelf niet verkopen, klinkt als afgunst, beetje doorzichtig.
teintde N vind ik heeeeeerlijk, ben er echt gek op.
Macy o ik hoop zo dat je dan ook weer komt, al is het maar voor de sfeer en gewoon lekker snuffelen samen met ons.
Ik duik bed nu in, helemaal op ben ik.
Trusten allen.
teintde N vind ik heeeeeerlijk, ben er echt gek op.
Macy o ik hoop zo dat je dan ook weer komt, al is het maar voor de sfeer en gewoon lekker snuffelen samen met ons.
Ik duik bed nu in, helemaal op ben ik.
Trusten allen.
woensdag 27 januari 2010 om 07:42
Smelly, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van.
Thera, ik vind Un Bois Vanille en Clair de Musc de enige 2 geuren die ik tot nu heb geroken van SL die ik wel lekker vind. Maar allebei nog niet lekker genoeg om aan te schaffen.
Maar misschien komt het nog goed met Serge en mij, en anders nog genoeg ander lekkers.
Thera, ik vind Un Bois Vanille en Clair de Musc de enige 2 geuren die ik tot nu heb geroken van SL die ik wel lekker vind. Maar allebei nog niet lekker genoeg om aan te schaffen.
Maar misschien komt het nog goed met Serge en mij, en anders nog genoeg ander lekkers.
woensdag 27 januari 2010 om 09:21
quote:Natas67 schreef op 26 januari 2010 @ 20:13:
Hey Ladies,
Lekker he Yoie. die Ex Vinis nr. 2. Ik was ook helemaal om na een proefje van Marnie. Hij staat nu ook na mijn bezoekje aan Düsseldorf tussen mijn verzameling. Heerlijk zoet he?
Ik hoop dat ik ook binnenkort weer naar Dusseldorf ga, er zijn wat (minder leuke) dingen tussengekomen, maar die Ex Vinis nr 2 maakt me supernieuwsgierig!. Wat heb je er voor betaald als ik zo brutaal mag zijn? dan weet ik hoelang ik nog moet sparen
Hey Ladies,
Lekker he Yoie. die Ex Vinis nr. 2. Ik was ook helemaal om na een proefje van Marnie. Hij staat nu ook na mijn bezoekje aan Düsseldorf tussen mijn verzameling. Heerlijk zoet he?
Ik hoop dat ik ook binnenkort weer naar Dusseldorf ga, er zijn wat (minder leuke) dingen tussengekomen, maar die Ex Vinis nr 2 maakt me supernieuwsgierig!. Wat heb je er voor betaald als ik zo brutaal mag zijn? dan weet ik hoelang ik nog moet sparen
woensdag 27 januari 2010 om 09:28
woensdag 27 januari 2010 om 09:29
Un bois vanille staat ondertussen heel hoog op mijn verlanglijst. Ik denk dat die er wel snel zal komen. Clair de Musc vind ik ook lekker, net als Louve en Ambre Sultan. Feminité du Bois kan me niet bekoren. Five o'clock vond ik eerst een vreemde geur, maar bij de tweede keer begon ik te wennen en na de derde proefdag was ik om, deze wil ik ook, net als Rousse, zo bijzonder die kaneellucht.
Mijn man begint langzaam te wennen aan Arabie. Eerst moest hij er niks van weten, maar bij het tweede proefje kwam hij heel enthousiast naar beneden. Chergui vind ik ook heel mooi.
Mijn man begint langzaam te wennen aan Arabie. Eerst moest hij er niks van weten, maar bij het tweede proefje kwam hij heel enthousiast naar beneden. Chergui vind ik ook heel mooi.
woensdag 27 januari 2010 om 09:33
woensdag 27 januari 2010 om 09:39
DutchS thanxxx voor del euke kaart zeg!!!! Ja de Serges dat zijn veroveraars maar de meest complexe en vreemde van Serge die het meest moeten wennen die zijn me nu het meest heilig , heel raar. Ze raken me echt en geven me een gevoel van geborgenheid.
Santal Blanc doe ik vaak in de avond op om in weg te kruipen en soort veiligheid net als Chene en bijna elke geur heeft mij nu inmiddels veroverd. Ze roepen bij mij een herinnering op vaak uit mijn geurenbibliotheek in mijn hoofd. Dingen die je vroeger als kind zijnde rook en dat knalt bij mij dan opeens naar boven. Serge maakt inderdaad niet zomaar een geurtje zodat d emassa het lekker zal vinden. Nuit de Cellophane is een veilige geur maar die bekoort me dus het minst . Jammer maar nog maar eens opdoen. En anders maar niet.
Tijgermeisje, Ambre Sultan die jij gister ophad vind ik zo mooi. Heerlijk warm en gekruid.
Santal Blanc doe ik vaak in de avond op om in weg te kruipen en soort veiligheid net als Chene en bijna elke geur heeft mij nu inmiddels veroverd. Ze roepen bij mij een herinnering op vaak uit mijn geurenbibliotheek in mijn hoofd. Dingen die je vroeger als kind zijnde rook en dat knalt bij mij dan opeens naar boven. Serge maakt inderdaad niet zomaar een geurtje zodat d emassa het lekker zal vinden. Nuit de Cellophane is een veilige geur maar die bekoort me dus het minst . Jammer maar nog maar eens opdoen. En anders maar niet.
Tijgermeisje, Ambre Sultan die jij gister ophad vind ik zo mooi. Heerlijk warm en gekruid.
woensdag 27 januari 2010 om 09:51
Haha Suzanne, heeft de Ex Vinis no.2 jou ook bereikt...heb je 'm al geprobeerd of zal ik je ook een proefje sturen..(hihi, Eucalypta lach)
Smelly: Van Nez a Nez ken (heb) ik de Bouche Baie en Marron Chic. De andere geuren heb ik wel eens geroken, maar ik heb op die dag zoveel geroken dat ik het niet meer zo goed weet...volgens mij vond ik Figues et Garcons wel interessant voor de zomer, ik weet nog dat ik dat echt een frisse vijgengeur vond, maar dat een Amerikaanse mede sniffa 'm naar asperges? vond ruiken. Dat verbaasde mij toen erg...
Smelly: Van Nez a Nez ken (heb) ik de Bouche Baie en Marron Chic. De andere geuren heb ik wel eens geroken, maar ik heb op die dag zoveel geroken dat ik het niet meer zo goed weet...volgens mij vond ik Figues et Garcons wel interessant voor de zomer, ik weet nog dat ik dat echt een frisse vijgengeur vond, maar dat een Amerikaanse mede sniffa 'm naar asperges? vond ruiken. Dat verbaasde mij toen erg...
woensdag 27 januari 2010 om 13:39
Serge Lutens fans: nieuws dat alom gevreesd wordt.....ze stoppen met de productie van volgende geuren:
Clair de Musc
Chypre Rouge
Douce Amere
Miel de Bois
dus: als je een van deze geuren op je lijstje had staan is het misschien verstandig niet te lang te wachten!
bron: http://perfumeshrine.blogspot.com/
Clair de Musc
Chypre Rouge
Douce Amere
Miel de Bois
dus: als je een van deze geuren op je lijstje had staan is het misschien verstandig niet te lang te wachten!
bron: http://perfumeshrine.blogspot.com/
woensdag 27 januari 2010 om 14:10
Hallo allemaal... ik voelde me al niet zo lekker en nu ik dit lees al helemaal niet.... Bedankt voor het waarschuwen Marnie, ik zal achter een Douce Amere aan, die vind ik nog steeds erg lekker.
En Marnie, ken jij de Cuir Beluga ook van Guerlain? Hoe istie? Er gaat binnenkort een delegatie naar Wevelgem en ik lees nu op fragrantica. Deze lijkt me wel wat maar kan natuurlijk tegenvallen.
En Marnie, ken jij de Cuir Beluga ook van Guerlain? Hoe istie? Er gaat binnenkort een delegatie naar Wevelgem en ik lees nu op fragrantica. Deze lijkt me wel wat maar kan natuurlijk tegenvallen.
woensdag 27 januari 2010 om 15:11
Marcelle, ik ben er ook even niet goed van van dit bericht over de Serges, wat erg zeg. En Chypre Rouge is ook zo lekker vind ik en Douce A en en en...ik zoek zo even stuk voor je op van Cuir B, heel mooi stuk trouwens.
Yoie ja ik ben veel te verwend. op het schoolplein kreeg ik van moeders waar ik niet mee omga ook blommen omdat ik altijd voor veel kindjes pannenkoeken bak, dat was even brok in mijn keel hoor.
Yoie ja ik ben veel te verwend. op het schoolplein kreeg ik van moeders waar ik niet mee omga ook blommen omdat ik altijd voor veel kindjes pannenkoeken bak, dat was even brok in mijn keel hoor.
woensdag 27 januari 2010 om 15:31
Marcelle: de Cuir Beluga is een zachte, bijna gourmand achtige leergeur. Baby leer....maar wel lekker. Ik heb er geen fles van, alleen een decant, maar dat volstaat voorlopig. Beterschap trouwens!
Voor iedereen: als er iemand wil dat ik / we iets voor haar meeneemt uit Wevelgem, meld je maar!
Voor iedereen: als er iemand wil dat ik / we iets voor haar meeneemt uit Wevelgem, meld je maar!
woensdag 27 januari 2010 om 16:06
Emma jij natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd!
Marnie ik ga er even over nadenken. Ik kan niet tegen Angelique Noir helaas maar ja weet niet zo snel wat ik dan zou kunnen kiezen. Maar bestellen kan volgens mij ook heel makkelijk, maar lief van je aanbod.
Merk toch dat ik ook zoetere geuren lekker vind. Love By Kylian vind ik ook zo'n fijne, nog niet in mijn bezit helaas.
Marnie ik ga er even over nadenken. Ik kan niet tegen Angelique Noir helaas maar ja weet niet zo snel wat ik dan zou kunnen kiezen. Maar bestellen kan volgens mij ook heel makkelijk, maar lief van je aanbod.
Merk toch dat ik ook zoetere geuren lekker vind. Love By Kylian vind ik ook zo'n fijne, nog niet in mijn bezit helaas.
woensdag 27 januari 2010 om 16:43
woensdag 27 januari 2010 om 16:46
Asperges, haha, ik zou niet weten hoe die dingen ruiken. (wel de volgende dag, blergh!)
Marron chic, die naam alleen al, zou het op n borstel spuiten zodat mn haar 'marron chic' is haha!
Huh, kan dat zomaar? Waar is de petitie om protest aan te tekenen? Ik heb die Serges nog lang niet allemaal geroken! *pruillipsmiley*
Een e-reader, wat tof! En n huis vol bloemen staat zo lekker feestelijk! Leuk Smellx, enjoy
Ik las weer ns iets (what's new) 'Habanita is Shalimars naughty cousin', en verder iets over Jaipur pour homme, zou n spicy ambery vanilla zijn, en Habanita/Shalimar/Tabac Blond meer floral ambery vanilla. Ik blijf bezig met dubben wat ik nu weer ns zal testen, argh het is too much...
Shalimar zou ook n fijne combi maken gelayerd over Musc Ravageur. Wil ik ook nog ns proberen.
Poeh dr is veel te zeggen voor 1 signature scent! Nadeel is wel dat als die ooit uit de verkoop gaat je helemaal n probleem hebt (relatief dan he)
Marron chic, die naam alleen al, zou het op n borstel spuiten zodat mn haar 'marron chic' is haha!
Huh, kan dat zomaar? Waar is de petitie om protest aan te tekenen? Ik heb die Serges nog lang niet allemaal geroken! *pruillipsmiley*
Een e-reader, wat tof! En n huis vol bloemen staat zo lekker feestelijk! Leuk Smellx, enjoy
Ik las weer ns iets (what's new) 'Habanita is Shalimars naughty cousin', en verder iets over Jaipur pour homme, zou n spicy ambery vanilla zijn, en Habanita/Shalimar/Tabac Blond meer floral ambery vanilla. Ik blijf bezig met dubben wat ik nu weer ns zal testen, argh het is too much...
Shalimar zou ook n fijne combi maken gelayerd over Musc Ravageur. Wil ik ook nog ns proberen.
Poeh dr is veel te zeggen voor 1 signature scent! Nadeel is wel dat als die ooit uit de verkoop gaat je helemaal n probleem hebt (relatief dan he)